Papa koe laboratoriossa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kammo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kammo

Vieras
Olen menossa papa-kokeeseen ekaa kertaa laboratorioon, aikaisemmin otettu terveyskeskuslääkärillä ja gynekologilla. Kuka labrassa sen ottaa, laboratoriohoitajatko? Osaavatko ottaa kivuttomasti? Mulla on toimenpiteestä jääny kammo, kun terveyskeskuksessa ronkittiin ja sattui kamalasti. Sen jälkeen olen gynekologilla käynyt kerran ja se oli nopeaa ja kivutonta.

Kävin nyt labrassa myös tuon otattamassa ja parhaiten sujui koko gyne-käynti aikanani :) n. 20 vuotta olen säännöllisesti käynyt ja tämä nuori naisihminen labrassa hoiti asian kaikista parhaiten.

Minulta on otettu papa laboratoriossa eikä sattunut mitenkään ja nopeasti meni. Kyllähän ne labrahoitajat niitä aika paljon tekevät, että huonoa tuuria on, jos hoitaja ei osaa...

Mulla myös samainen koe edessä loppukuusta. Muistaisin, että aikaisemmin on otettu ihan terveyskeskuksen labrassa, samoin nyt otetaan. Ja joka kerta jännittää ihan yhtä paljon. Eniten taitaa jännittää koetulos...

kammo täälläkin. 2 kertaa otettu ja sattui molemmilla kerroilla. viisi silleen ikävästi. eikä asiaa auttanut kun olin paniikissa enkä mitenkään voinut rentoutua, kyllä siinä pitäis antaa eka joku rentouttava lääke. viikeksi otin konjakkia ennen että olisi vähän rennompi, mutta ei. sairaanhoitaja aloitti varmaan isoimmalla laitteella ja kokeili sitten pienenpää ja sitten vasta pienintä kun ei mennyt! ja sanoin ekö voi laittaa mitään rasvaa kun viiltää niin suolaliusta hällä vaan oli..en mene seuraavan kerran kun vasta kun kutsu taas tulee 5v välein.

Itse otan noita työkseni, olen siis labranhoitaja, ja monet ovat kehuneet, kun ei tuntunut missään! Kokemus varmaankin ratkaisee, näytteenottoja mulla takana ainakin satoja. Kyllä siinä jo oppii. Kannattaa sanoa heti aluksi, että jännittää ja on sattunut aiemmin. Ainakin fiksu hoitaja osaa suhtautua asiaan ja ainakin yrittää olla varovainen. Jotkut vain ovat kipuherkkiä ja aina sattuu. Sitten täytyy vain yrittää olla nopea.

Yhteistyössä