Arvoton "En ymmmärrä miksi roikun vieläkin tässä suhteessa, onko se sääliä vai mitä helvettiä."
Minulla se on ainakin sellaista risteilyä, aluksi ainakun huomasin että nyt on se hetki lähteä, mies oli vittuillut oikein kunnolla, niin eiköhän mies näytä heti ne hyvät puolensa kun olen lähdössä. Jokaisessahan niitäkin on.
Mutta se on prosessi. Välillä olen lähdössä koska mies on jonkinlainen, välillä en ole lähdössä koska jotain, mutta nyt arvio alkaa asettua uomaansa:lähden koska MINÄ olen jonkinlainen. Se miksi olen senkin jälkeen jäänyt, on kun se päätös lähteä jo sinänsä vapauttaa niin paljon ajatuksia, että ei ole enää siitä kiinni pakkaanko laukkuni heti vai heräänkö vielä huomenna tästä ja suunnittelen ensin loppuun.
Jaksan edelleen paasata kuinka miehessäni on vikoja, ja mitä vikoja. Älköön kukaan erehtykö minulta niitä kysymään, koska lista on loputon ja katkera.
Toisaalta sen jälkeen on aina paha maku suussa. Olen alkanut ajatella että MINULLE ei sovi yhteiselo.
Olen pettynyt niin pahasti, että olen myös täysin haluton kohtaamaan uutta miestä pitkiin aikoihin.
"En omasta mielestäni ole parantunut vanhetessani, mutta mielestäni se ei ole oma vikani vaan elämän ja miesvalintojeni vika. Minua ei ole vastoinkäymiset vahvistaneet vaan ovat tehneet minusta ärsyttävän realistin, inhoan välillä itseäni koska en osaa kunnioittaa ja arvostaa enää miehiä."
Valinnat ne minullakin. Tavallaan tiesin jo "miehelään" mennessäni että tästä ei hyvää seuraa. Annoin kuitenkin miehille mahdollisuuden, ja joustin, ja ajattelin että hän sentään yrittää, ja se on hänen sukuhormoneistaan johtuvaa eikä hän/ kaikki miehet ole paha. Elättelin myös kuvitelmaa, että on olemassa erilaisia miehiä, että jotkut miehet ovat huonompia kuin toiset. Se ei minulle onnistunut löytää miestä joka on minulle hyvä.
No, nyt sillä ei ole enää niin väliä MIKSI hän mitäkin tekee, en jaksa analysoida miksi. Hän vain tekee, hän vain on. Sitä on turha purkaa miksi. miettikööt hän itse mitä hän on, minä mietin itseäni nyt.
Olen sitä mieltä, että kärsimys tai ihmissuhdevaikeudet eivät todellakaan "vahvista" tai "kasvata" persoonaa tai olemusta. Eikä riidat tai puhuminen tai vastukset kehitä parisuhdetta. Ne heikentävät sitä, jättävät paljon varjoonsa.
Ihminen on paljon elinvoimaisempi ja eteenpäinpyrkivämpi silloin, kun hän positiivisesti toivoo, luulee, haluaa jotain, Paljon kukoistavampi kuin silloin kun hän jo tietää, on nähnyt ja kokenut "kaikenlaista".
Jokainen ymmärtää, että vaikeuksista voi selvitä "voittajana", mutta vaikeuksista ja katkeruudesta selviäminen ei todellisuudessa ole mitään uuden saavuttamista, vaan enemmän hukkaan käytetyn ajan unohtamista, ajatusten nollaamista, yrittämistä saada jotain menetettyä takaisin.
Olisipa ihana olla vielä kaunis sinkkutyttö, unohtaisin miehet kyllä tyystin. sillä kropalla , terveydellä ja sillä avoimella mielenlaadulla olisin valloittanut maailman, tai edes jonkin kirkonkylän, tai vaikkapa vain yhden kerrostalokorttelin, sensijaan laitoin energiani "parisuhteeseen", sen pelastamiseen ja toisen tukemiseen.
En suosittele kenellekään nuorelle naiselle avioliittoa.