Paras joululahjasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lahjakas...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lahjakas...

Vieras
Joulu lähestyy, vaikka vielä ei mikään häsä todellakaan ole, ja mietimme taas miten ketäkin läheistä lahjoisimme sikäli kuin lahjoisimme. Ideoita tarvitaan.

Kerrotaanpa kukin mitkä on olleet mukavimpia saatuja lahjoja - suhteutettuna tietysti myös siihen, keneltä lahja on tullut (puolisolta, lapselta, äidiltä, ystävältä, työkaverilta, sisarukselta...). Ehkä tätä kautta voitaisiin myös saada kukin joku idea tai sen poikanen.

Aloitan. Yksi ihanimmasta päästä on ollut pieni cardinin käsilaukku, jonka sain puolisoltani joskus aikoja sitten: en olisi itse raatsinut sellaista ostaa eikä olisi ollut rahaakaan, mutta tarpeeseen tuli, ja tyylikäs oli, ja kauan tuota käytin.

Ja parhaita ns. pikkulahjoja tutuilta ja ystäviltä ovat villasukat, aina ja ikuisesti vuodesta toiseen. Myös itsetehty omppumehupullo työkaverilta lämmitti mieltä. Anopiltani sain joskus ison pöytäliinan, joka ei kaivannut silitystä ja joka oli väriltään ihana tummanharmaa.

Ja pakkaus lempisuklaata on hyvä myös. Punaviini on tälle tytölle (naiselle) myös varma valinta...

Mulle varmoja lahjavalintoja jouluisin ovat mm. villasukat, yöasu (housut+paita), kirjat, itsetehdyt kukkarot/meikkipussit/käsilaukut, kaulaliinat, lapaset, jotkut kivat ihonhoitopaketit/ihonkuorinta/rasva tms. (itse harvoin jaksan niitä ostaa, niin kiva et kerran vuodessa edes saa jotain tollasta). Aika perusjuttuja. En osaa sanoa mitään yhtä parhainta lahjaa. Hinta ja merkit ei merkitse mulle mitään, joten kalliita merkkijuttuja en osaa oikein arvostaakaan.

Puolisolta valkokultainen sormus, jossa on 100 timanttia. Käytössä jatkuvasti, on NIIIIIN kaunis :heart:

Kälyltä Muumimuki...ensin vihasin, sitten siedin, sitten tykästyin ja nyt tykkään kovastikin. Toivottavasti mies laittaa mulle pukinkonttiin tuon uusimmaan Muumimukin, kun se sopii näihin meidän edellisiin :)

Anopilta villasukat ja isältäni Iittalan Teema-astiastoa ja Hackmannin Savoniaa. Savoniat ollaan saatu jo vuosia sitten, edelleen tykkään kovasti :)

Mun mieltä lämmittää noi teidän mainitsemat villasukat. Niitä nimittäin putkahtelee mun antamista paketeista (kuten myös huiveja, pipoja, lapasia...).

Parhaita lahjoja itselle ovat olleet hyvä kirja+suklaa -yhdistelmät, toivottu levy, äiti antoi astioita jouluna ennen kotoota muuttoa, lapsi oli ostanut omilla rahoillaan äidin lempisuklaata <3, mieheltä mitä vaan mitä hän on bongannut mun puheista (=ihanaa, kun minua on kuunneltu).

Minulle sellainen lahja on mieluinen, josta näkee, että lahjan antaja on ajatellut minua, ja miettinyt mistä minä tykkään. Mieleisiä lahjoja ovat olleet mm. tietyt astiat, meikkipussi, yöpaita, kirja yms. Tykkään yleensä kotimaisuudesta, käsityöstä ja laadusta, joten en välttämättä innostu kiinalaisesta posliinista :)

Sain mieheltäni viime jouluna rahat suonikohjurasvaan, kun olin raskaana valtavien suonikohjujen kanssa ja itse toivoin lisää rasvaa mutta se ei kehdannut sitä ostaa. Kuvittelin tosin että saan jonkun oikeankin lahjan siltä mutta ainoa muu oli paketoimaton suklaarasia. Ihqua. No, tänä jouluna ei tarvi lahjoja vaihdella sen kanssa kun se petti ja jätti. Oikea kultakimpale. Juu ja tämä siis ei oikeasti ollut se ihanin lahja ikinä ;)

Yhteistyössä