Paras kestovaippa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lanella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lanella

Vieras
Mikä teillä on paras kestovaippa tai parhaat?
Ootko täys vai osakestoilija, mones lapsi kestoilussa?

On päättämisen vaikeus, mikä ois paras kaikista, kun meillä on vähän kaikkea.
Swaddlebees AIO on tosi kiva vaippana, fuzzit ja Swaddlen taskut on tosi hyviä ja mukavia.. Nii ja Lillamamman LillaTasku.

Mulla on kolmas menossa, esikoisella tosin vasta 9kk ikäsenä löydettiin kestot, kun kävi jo potalla.

Bumpy/Imse vimse kuoret on meillä parhaita ja välistä mennään pelkillä kuorilla ja harsoilla, jolla ois saanu huikeita summia säästettyä rahaa, mutkun iski tuo ääretön hörhöily noiden vaippojen kaa ja on kaikenlaisia vaipattimia. Kakkosen vanhoja unimixejä ja harsoja ois ollu tarpeeksi joka toinen päivä pyykkäämiseen, mut niin siinä kävi, et me voidaan lähteä viikon reissuun ilman pesukonetta ja ei hätää tuu.

Mut ei oo kerttiksiä osteltu, jonkun kerran kokeiltu niitä, mut vauva muuttuu kovin äksyksi, kun tuntuu erillaiselta.

Meillä parhaiten toimii sisävaippa ja kuoret. Tosin en ole kauheasti muita kokeillutkaan :D Mutta olen tuohon systeemiin tykästynyt. Kuorina on sekä hahtuvia että bummis originaleja päiväkäytössä ja bummis sww yökäytössä. Ostovaipoista ei ole kovin monesta kokemusta, mutta Muumi on ollut positiivinen yllättäjä. Itse tehtyjä on eri mallisia vino pino, sivutarralliset on nyt suosiossa :)

Meidän esikoinen on nyt 5 kk, kestoja alettiin käyttää kertisten ohella n. 1½ kk iässä, ja n. 3 kk iässä sitten pelkästään. Jos ja toivottavasti kun vielä lapsi(a) saadaan, niin kestot on käytssä alusta alkaen.

Mulla kanssa mennyt tämä vaippatouhu ihan harrastukseksi, keräilen erilaisia vaippoja :laugh: Nyt sentään oon raaskinut myydä osan pois, että mahtuvat vielä vaippalaatikkoon...

Paras vaippa riippuu varmaan vähän lapsen iästä ja tarpeestä esim. yö- vai päivävaippa.

Meillä on nyt toinen osakestovaippailija menossa ikää 3kk ja vanhempi on jo päässy vaipoista eroon ikää 3v. Vanhemmalla paras vaippa tais olla Igu*läppä, jota ei kait enää valmisteta, onneksi säästin useimmat vaipat ja niitä löytyy kun kuopus vielä vähän kasvaa. Wonderoos on myös ollu paljon käytössä, mutta nyt ei vielä ihan pelitä kunnolla vauvalla, kun vaippa on liian iso vaikka yhdenkoon vaipaksi mainostetaan.

Nyt kuopuksen kanssa oon hurahtanu villahousuihin ja sisävaippoihin, kun tuntuu että kaikki muut falskaa. Yölläkin ollaan käytetty harsoa 2x ja villahousuja eikä oo tainnu yhtään vahinkoa tulla niiden kanssa, mutta kertisten kanssa kyllä ja jo vähän liian monta. :headwall:

Paljon on kyllä kolmen vuoden aikana tullu vaippoja ja kappiaita lisää ja tässä saa pitää kädet visusti ristissä, ettei tuu osteltua liikaa uusia ihania vaippoja kun vanhoillakin pärjätään.

Meillä on kans pari noita Swaddlebeesin AIO vaippaa, minusta ihan ok, joskin aika paksu. Sitten Fuzzi Bunzista en tykkää, ei istu meitin kirpulle yhtaan, käytetään lähinnä yövaippana. Paras yhdistelmä on meillä Bumpyt/IV kuoret ja sisällä pötköharso ja fleece kuivaliinana. Toimii!! :D

Yhteistyössä