Paras vuodenaika saada vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami

Vieras
Meillä on lapset syntyneet tammikuussa, huhtikuussa, lokakuussa ja joulukuussa. Jos meille joskus tulee vielä lapsi, niin olisi ihanaa saada kesävauva :) Vaikkakin, tammikuussa oli ihanaa saada vauva... on syntynyt alkuvuodesta ja ensimmäisenä kesänä oli ihanassa iässä!

Kevät. Ei tarvitse kärvistellä helteissä ison mahan kanssa, mutta toisaalta vauvaa ei tarvitse topata hirveästi ja kun helteet tulee, niin vauvakin kestää ne jo vähän paremmin kuin vastasyntynyt.

Mun esikoinen on syntynyt syyskuussa, oli aika tuskaisaa helle-kesänä, muuten ei valittamista :) . Ja kuopus syntyi maaliskuussa, ihana kun sai heti aloittaa ulkoilut (v.2007 maaliskuun loppupuolella oli jo tosi lämmintä ja kesäistä ) , tosin muutama muukin oli juhannuksen tienoolla/kesälomallaan saanut laitettua vauvan alulle joten oli sairaalassa ruuhka-aikaa, ei meinattu edes synnytyssaliin päästä..joten siinä miinus maaliskuulle.

Mutta mikä vuodenaika vain on hyvä synnyttää =)

mun mielestä vuoden ajalla ei lämpötilan perusteella ole mitään väliä. Vaan sen perusteella minkä luonteisen hänestä haluaa. Eli itse olen aika ehdoton että en halua jotain horoskooppimerkkiä tähän talouteen. Koska jotkut merkit vaan sopivat parhaiten mun luonteen kanssa yhteen, niin kannattaa siis "tehdä" vauva silloin kun on sen merkin aika. Jotkut astrologiset merkit on helpompia lapsia kuin toiset. Eikä kaikkien merkkien kanssa kaikki tule toimeen kovin hyvin. Esim kalaa (maaliskuussa) tai kaksosta(kesäkuussa) en haluisi.

No jaa, raskaana oli kesällä kiva olla, kun ei tarvinnut ostaa mitään kauheita määriä äitiysvaatteita. Vauvat syntyneet elo- ja syyskuussa. Molemmilla kerroilla oli helppoa kun oli vielä lämmintä.
Toisaalta keväällä saisi nauttia vielä kesästä sen vauvan kanssa ja pahin väsymyksin jäisi tulematta vuoden pimeimmän ajan kanssa samaan aikaan..

Alkuperäinen kirjoittaja riia:
mun mielestä vuoden ajalla ei lämpötilan perusteella ole mitään väliä. Vaan sen perusteella minkä luonteisen hänestä haluaa. Eli itse olen aika ehdoton että en halua jotain horoskooppimerkkiä tähän talouteen. Koska jotkut merkit vaan sopivat parhaiten mun luonteen kanssa yhteen, niin kannattaa siis "tehdä" vauva silloin kun on sen merkin aika. Jotkut astrologiset merkit on helpompia lapsia kuin toiset. Eikä kaikkien merkkien kanssa kaikki tule toimeen kovin hyvin. Esim kalaa (maaliskuussa) tai kaksosta(kesäkuussa) en haluisi.

No on sullakin perusteet!

Tammikuussa oli aika inhottavaa kovilla pakkasilla pukea vauvaa ja tuijotella muutenkin lämpömittaria. Raskaan oli kuitenkin kiva olla viileellä.

Kakkonen syntyy(tai LA on) nyt elokuussa ja odotusaika helteineen ollut tuskaista. Vauva on kuitenkin tosiaan varmaan helpompi pukea, yms.

marras-joulukuu. silloin reilu puolivuotias on kesällä hiekansyönti-iässä ja pystyy ruoholla konttailee. toukovauva oli taas julmetun hankala, ja pahin puettava sitten alle 1v talvena + seuraavana keväänä käveli loska-aikaan ja ei ne koreteksit ihan niin hyvät oo ku palsta antaa ymmärtää..

on yksi kevät ja kaksi talvi vauvaa.nyt tulee syksy vauva.tykkään talvi/syksy vauvoista kun on pimeää ja kylmää niin ei ole mikään pakko mennä ulos vaan saa nuuskutella vauvaa ja tunnelmoida kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja riia:

mun yks tuttu aikoinaan kun odotin "jouluvauvaa", jakso jankuttaa sitä kuinka ei koskaan halua lasta jouluna eikä koulun kesälomien aikaan, koska jouluna lapsi ei saa muuta kun joululahjat ja sitten taas kesälomalla ei kaverit tuu synttäreille.

nyt se sitten odottaa jouluvauvaa itse, ja tekis niiiiin mieli näpäyttää siitä kuinka vannoi kautta kiven ja kannon ettei siihen vuodenaikaan koskaan tee lapsia :laugh:

Mulla eka tuli hellekesän kuumimpaan aikaan, turvotus oli sikamainen. Toinen taas tammikuussa pakkasilla ja vaateongelma oli iso kun maha oli kuin pallo. Eli sanoisin että kevät tai syksy :)

Meillä on kaksi kevätvauvaa (maaliskuun) ja kaksi kesävauvaa (kesäkuu), ja molemmat olleet ihania ajankohtia. Mutta ehkä syysvauvan olisin halunnut, sellaisen, joka olisi syntynyt elo-syyskuussa. Ihan sen takia, koska syksy on ihanaa ja raikasta aikaa, silloin olisi ollut ihana ulkoilla vauvan kanssa ja muutenkin.

Yhteistyössä