Paras ystävä meneekin samana kesänä naimisiin kuin me

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No eikös TEIDÄN HÄÄT ole kuitenkin TEIDÄN kesän kohokohta? Sehän se tärkeintä on.

Niin pitääkö se olla vieraittenkin kesän kohokohta? Ei saa olla mitään muuta kohokohtaa kesän aikana. Toivottavasti kukaan ap:n häihin tulevista naisista ei saa lasta kesän aikana...

Erittäin suurella todennäköisyydellä kenenkään häät eivät ole kesän kohokohta vieraille.

Ei olekaan, mutta ap:n häät kyllä varmasti on! Ainakin sen osalta, että morsian taitaa olla naama nyrpyllään koko juhlan ajan, sopisi oikein hyvin...

No jos ap on sitä mieltä, että hänen häänsä ovat kaikkien juhlavieraiden kesän kohokohta, niin hänen todellisuudentajunsa taitaa olla hieman hämärtynyt.

Miten miulle tulee mieleen se satu oikeasta prinsessasta joka tuntee herneen kymmenen patjan alta...

Kyllä minä jollain tavalla ymmärrän aloittajaa. Hän on ilmeisesti suunnitellut miehensä kanssa häitä jo jonkin aikaa, niistä on tulossa jollain tapaa ainutlaatuiset, varsinkin jos ne ovat kaveripiirin kesän ainoat. Häitä on odotettu ja suunniteltu ehkä jopa kaveripiirin keskuudessa jo jonkin aikaa. Sitten yhtäkkiä yksi ystävä päräyttää että hänpä meneekin nyt kanssa naimisiin samana kesänä. Aloittajan häiden ''arvo laskee'', eivätkä häät ole läheskään yhtä spesiaali juttu enää.

Ymmärrän aloittajan harmistuksen - hän on ilmeisesti juuri saanut tietää ystävänsä naimisiinmenosta. Kyllä se harmistus siitä ystäväiseni häviää ajan myötä: keskityt vain niihin omiin häihisi ja annat hänen keskittyä omiinsa. Jatkat vain samaan tapaan häidesi valmistelua kuin olit ajatellutkin. Älkääkä sortuko ''kilpavarusteluun'' - kumman häät ovat isommat ja hienommat. Se ei ole se oleellinen seikka :)

Toisten kenkiin asettuminen edes hetkellisesti on muuten hyvä taito. :D Ymmärrän mitä aloittaja tuntee, mutta kykenen myös ymmärtämään hänen ystäväänsä. Varsinkin nuorelle morsiammelle ne häät ovat uskomattoman suuri juttu, minullekin olivat aikoinaan. Eivät kaikki meistä halua mennä maistraatissa mummojakku päällään naimisiin. Aloittaja nyt on harmistuksissaan kirjoittanut välillä vähän tyhmää tekstiä ja teistä provosoituneena veikkaisin hänen jatkaneen vielä hölmöilyä. Eiköhän hän tästä reipastu

Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
Mutta kuitenkin se olet sinä joka täällä haukkuu ystävääsi tyhmäksi? Riitaan tarvitaan kaksi, mutta et kyllä keneltäkään täällä saa sympatioita näillä puheillasi.

En tarvitse kenenkään sympatiaa, hyvänen aika! Parempi se silti on tässä sanoa mielipide kuin kasvotusten. Mutta tehän olette jo päättäneet että minä olen se pahapaha ihminen ja toinen taas aivan viaton ja kiltti.

Alkuperäinen kirjoittaja nolo:
Tai joku on vaikka laittautunut oikein kauniiksi, LIIIAN kauniiksi sinne häihin...

Hohhoijaa, arvostele sinäkin lisää. Anna tulla vaan.

Mä en puhunut häistäni yhtään mitään muuta kuin sen mitä tunnen tästä yhdestä asiasta. Sen sijaan te olette jo kertoneet millaiset häät meille tulee, millainen morsian olen, kuinka mieheni ei jaksa minua jne.

No kukaan nyt ei oikeen ymmärrä mistä sun pitäisi olla harmistunut. :whistle:

Tai joku on vaikka laittautunut oikein kauniiksi, LIIIAN kauniiksi sinne häihin...

Mä en puhunut häistäni yhtään mitään muuta kuin sen mitä tunnen tästä yhdestä asiasta. Sen sijaan te olette jo kertoneet millaiset häät meille tulee, millainen morsian olen, kuinka mieheni ei jaksa minua jne.

En arvostele, kenties hieman kuittailen kustannuksellasi että ymmärtäisit kuinka naurettava aihe vetää herneen nenään.

En arvostele, kenties hieman kuittailen kustannuksellasi että ymmärtäisit kuinka naurettava aihe vetää herneen nenään.

Kyllä todellakin arvostelet, anna tulla lisää vain.

Mutta kuitenkin se olet sinä joka täällä haukkuu ystävääsi tyhmäksi? Riitaan tarvitaan kaksi, mutta et kyllä keneltäkään täällä saa sympatioita näillä puheillasi.

En tarvitse kenenkään sympatiaa, hyvänen aika! Parempi se silti on tässä sanoa mielipide kuin kasvotusten. Mutta tehän olette jo päättäneet että minä olen se pahapaha ihminen ja toinen taas aivan viaton ja kiltti.

Siis ystäväsi on mielestäsi pahapaha koska menee naimisiin samana kesänä kuin sinä :D

Aivan oikiasti etkö tajua, että sä et voi määrätä sitä milloin kukakin menee naimisiin, minkä pituisen parisuhteen jälkeen yms. Aivan veen sama jos joku menee samana kesänä naimisiin, sä teet ongelman asiasta jossa ei ole ongelmaa. Pidä sä hääsi ja kaveri pitää häänsä, yksinkertaista.

Olen erimieltä, parempi olisi puhua nämä jutut kasvotusten...

Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Kyllä minä jollain tavalla ymmärrän aloittajaa. Hän on ilmeisesti suunnitellut miehensä kanssa häitä jo jonkin aikaa, niistä on tulossa jollain tapaa ainutlaatuiset, varsinkin jos ne ovat kaveripiirin kesän ainoat. Häitä on odotettu ja suunniteltu ehkä jopa kaveripiirin keskuudessa jo jonkin aikaa. Sitten yhtäkkiä yksi ystävä päräyttää että hänpä meneekin nyt kanssa naimisiin samana kesänä. Aloittajan häiden ''arvo laskee'', eivätkä häät ole läheskään yhtä spesiaali juttu enää.

Ymmärrän aloittajan harmistuksen - hän on ilmeisesti juuri saanut tietää ystävänsä naimisiinmenosta. Kyllä se harmistus siitä ystäväiseni häviää ajan myötä: keskityt vain niihin omiin häihisi ja annat hänen keskittyä omiinsa. Jatkat vain samaan tapaan häidesi valmistelua kuin olit ajatellutkin. Älkääkä sortuko ''kilpavarusteluun'' - kumman häät ovat isommat ja hienommat. Se ei ole se oleellinen seikka :)

Toisten kenkiin asettuminen edes hetkellisesti on muuten hyvä taito. :D Ymmärrän mitä aloittaja tuntee, mutta kykenen myös ymmärtämään hänen ystäväänsä. Varsinkin nuorelle morsiammelle ne häät ovat uskomattoman suuri juttu, minullekin olivat aikoinaan. Eivät kaikki meistä halua mennä maistraatissa mummojakku päällään naimisiin. Aloittaja nyt on harmistuksissaan kirjoittanut välillä vähän tyhmää tekstiä ja teistä provosoituneena veikkaisin hänen jatkaneen vielä hölmöilyä. Eiköhän hän tästä reipastu

KIITOS, olet aivan ihana ihminen ja ymmärsit juuri oikein! :flower: :heart:
Mä tiedän että harmistus tästä laantuu ja varmasti loppupeleissä yhdessä höpötellään mutta juuri tällä hetkellä asia vielä harmittaa kun vasta siitä sain tietää.
Ja totta, lähdin itsekin typerälle linjalle kun oletettiin että vain minä olen se "ilkimys" ja paha ihminen vaikka minusta on parempi että sanon tämä täällä, toisin kuin kasvotusten niin kuin ystävälläni on tapana.
Ja toinen juttu on se, että minulle ei ole prinsessahäitä tulossa, mä en ole mitään kampauksia vielä edes miettinyt tai ajatellut että minun häiden pitää olla KAIKKIEN kohokohta. Vaikka minä juuri tässä asiassa tällä hetkellä olenkin harmistunut ja ihmeissäni niin ei silti tee minusta kaikin puolin kamalaa morsianta ja ihmistä.

Me mentiin naimisiin samana kesänä kuin miehen sisarus, he oli ollu yhdessä ties kuinka kauan, häitä oli odotettu. Me oltiin oltu yhdessä vuosi ja me ei kerrottu kenellekkään et ollaan menos naimisiin (ei siis virallisesti "kihlauduttu") ja he ehti ilmoittaa hääsuunnitelmistaan ensin.
Koska emme halunneet riitaa (ja olin sen veran pyörinyt hääfoorumeilla et tiesin et riita voi todellakin syntyä) me päätimme mennä naimisiin vasta syksyllä, he "saivat" kesähäät.

Pointti, me ei loukataksemme menty samana vuonna naimsiin, vaikka monesta saattoi näyttää et mentiin siksi kun nekin meni, he vaan ehti ilmoitaa asiasta ensin, vaikka siis me oltiin naimisiinmenosta puhuttu jo kuukausia ennen kuin heillä kosinta tapahtui.

Ja toisekseen, me mentiin ainakin naimisin siksi et rakastetaan toisiamme niin paljon, haluttiin virallisesti ja julkisesti näyttää et ollaan päätetty olla aina yhdessä, ja haluttiin Jumalan siunaus liitollemme. Ei mua painanu se et meneekö muut naimisiin tai millaiset häät tai parisuhde niillä on, vaan se, et me mun miehen kanssa sanotaan tahdon toisillemme!?

Jospa ap:kin ensikiukkunsa laannuttua tajuaa, et heidän häät on heitä varten, ei kavereita ja niiden hösssötystä varten ja siksi on ihan sama meneekö vaikka sata kaveria saman vuonna/samalla viikolla naimisiin!

Ensinäkin toivottavasti et ole parhaan ystäväsi paras ystävä, kun ajattelet noin halpamaisesti.
Ei niitä teidän häitä kukaan sen enempää hössötä meni kaveri naimisiin samana kesänä tai ei.
Ei se sunkaan parisuhteesi välttämättä ulkopuolisista niin hehkeältä näytä.
Vieraat ajattelevat häitäsi tasan sen verran, kun mietii mitä päälensä pistää ja mitä lahjaksi (yleensä nämäkin aiheuttaa sen verran stressiä, että ei kukaan siitä nauti)
Hääpäivävä olet prinsessa, mutta suurinosa vieraista alkaa odottaa pian, että kello tulisi sen verran, että kehtaa häipyä paikalta.

Aivan oikiasti etkö tajua, että sä et voi määrätä sitä milloin kukakin menee naimisiin, minkä pituisen parisuhteen jälkeen yms.

Kuule, tajuan enkä ole määräämässäkään mutta siitä huolimatta minulla on oikeus tunteisiin. Ja juuri tällä hetkellä minä tunnen juuri näin, vaikka sinä olisit siitä mitä mieltä tahansa.

Siis ystäväsi on mielestäsi pahapaha koska menee naimisiin samana kesänä kuin sinä :D

No ei, vaan mä puhun yleisesti tästä meidän suhteesta. Minut kun teilattiin jo paskaksi ystäväksi vaikka tosi asiassa en tosiaankaan ole se ainoa pahapaha ystävä vaan kyllä myös tämä toinen osapuoli on käyttäytynyt ilkeästi.

Alkuperäinen kirjoittaja paluu todellisuuteen:
Hääpäivävä olet prinsessa, mutta suurinosa vieraista alkaa odottaa pian, että kello tulisi sen verran, että kehtaa häipyä paikalta.

Sitähän minäkin odotan, että suurin osa häipyy :D
Enkä edes halua olla prinsessa.

Totta kai olen onnellinen hänen puolestaan, mutta harmittaa jotenkin silti. Ollaan oltu pitkä aika yhdessä ja häitä mietitty jo kauan ja nyt hän yhtäkkiä keksiikin mennä samana kesänä naimisiin kuin me vaikka suhdetta vasta pari vuotta takana ja muutenkin aika epävakaa suhde tuntuu välillä olevan. Tiedän olevani lapsellinen, mutta harmittaa kun olisin toivonut meidän häiden olevan seuraavan kesän "kohokohta" :ashamed:

No mielestäni vähän outo asenne harmistua tuollaisesta. Jos häät ei ole samana päivänä niin eiköhän teillä ole varaa nauttia toinen toistenne tärkeistä päivistä ihan ilman että se on toiselta pois.

Parempi olisi ehkä silti suoraan kysyä näitä asioita häneltä jos ne mieltä painaa, silläkin uhalla että toinen loukkaantuu. Ja jos jostain kaverin jutusta loukkaantuu, niin heti selvittää ne jutut eikä kasata niitä itsensä sisälle. Sitten kun teille se riita tulee ja kaikki kaunat tulee ulos niin jälki on rumaa.

Mä luulen että nyt olet muuten tähän ihmiseen jostain loukkaantunut ja tää hääjuttu vaan nyt sitten pistää sun kupin nurin. Kyse ei ole siitä että sinä olet oikeassa tai väärässä, tai että sun kaveri on, kyllähän kaikki tekee ihmissuhteissa virheitä. Mutta ystävien kesken niistä pitäisi uskaltaa puhua.

Aivan oikiasti etkö tajua, että sä et voi määrätä sitä milloin kukakin menee naimisiin, minkä pituisen parisuhteen jälkeen yms.

Kuule, tajuan enkä ole määräämässäkään mutta siitä huolimatta minulla on oikeus tunteisiin. Ja juuri tällä hetkellä minä tunnen juuri näin, vaikka sinä olisit siitä mitä mieltä tahansa.

No ole sitten nolo. Aivan vapaasti. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Mä luulen että nyt olet muuten tähän ihmiseen jostain loukkaantunut ja tää hääjuttu vaan nyt sitten pistää sun kupin nurin. Kyse ei ole siitä että sinä olet oikeassa tai väärässä, tai että sun kaveri on, kyllähän kaikki tekee ihmissuhteissa virheitä. Mutta ystävien kesken niistä pitäisi uskaltaa puhua.

Voi olla. Kuten sanottua, mä oon mm. haukkunut lapseni heidän kuullen joten suhteemme on huonontunut.

Juu, mä luinkin että sulla on hermot kireällä että pura sitten vaikka muhun.

Voi olla. Kuten sanottua, mä oon mm. haukkunut lapseni heidän kuullen joten suhteemme on huonontunut.

Siis hän on haukkunut lapseni heidän kuullen.

Jos mä olisin menossa naimisiin ensi kesänä ja sitten kaveri ilmoittaisi myös menevänsä, niin mä en osaisi siitä harmistua. Itteasiassa voisin kaverille ehdottaa yhteisiä polttareita. :whistle:

Kuulostat eräältä ex-ystävältäni, nykyään ollaan lähinnä lasten kautta tekemisissä. Tämä ystäväni oli sitä mieltä, että matkin häntä kaikessa, mm lapsen tein vain siksi että hänelläkin on lapsia. Siis ihan oikeasti hän oli sitä mieltä, varsinkin kun oli päätellyt että en edes pidä lapsista. Siis en ollut mitään tällaista hänelle sanonut vaan hän oli niin itse jostain tulkinnut.

Vähän niin kuin sinä tässä kerrot tietäväsi tasan tarkkaan kaverisi tilanteen, niin varoitan vaan että saatat olla täysin hakoteillä tulkintojesi kanssa. Kävi häiden kanssa miten vaan, niin vähän epäilen että teidänkin ystävyys vetelee viimeisiään, nuo tunteet mitä tänne vuodatat kun tahtovat myös näkyä päällepäin, mikäli läheisiä olette.

Luetun ymmärtämistä taas...:D
Mä en ole väittänyt että uskon ystävän matkivan minua kaikessa, mun lapset on jo vanhempia ja hällä oli vahinko. Ja senkin tiedän 100 %
Voin vannoa, että en ole hakoteillä. Nämä ei ole mun oletuksia vaan ysätäv on kertonut minulle näistä tunteistaan hyvin avoimesti. Eikä ole mitään silloin tällöin ajatuksia vaan vasta pari päivää sitten oli jättämässä perheensä ja nyt sitten tuleekin häät. Voihan se vedellä viimeisiään, mutta minä en ole todellakaan se, joka yksin on suhdettamme pilannut.

Sanoit, että luultavasti ystäväsi menee naimisiin vain sen takia, koska sinä menet.

Juu, mä luinkin että sulla on hermot kireällä että pura sitten vaikka muhun.

Mä pitäisin sua nolona vaikka mulla olisi minkälainen olo. :whistle: Koska mä en näe tässä mitään ongelmaa, sä itte sen kehittelet nyt. Sä et omista jotakin tiettyä kesää sun häitäsi varten. Piste.

Yhteistyössä