Paras ystävä meneekin samana kesänä naimisiin kuin me

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nolo:
Totta kai olen onnellinen hänen puolestaan, mutta harmittaa jotenkin silti. Ollaan oltu pitkä aika yhdessä ja häitä mietitty jo kauan ja nyt hän yhtäkkiä keksiikin mennä samana kesänä naimisiin kuin me vaikka suhdetta vasta pari vuotta takana ja muutenkin aika epävakaa suhde tuntuu välillä olevan. Tiedän olevani lapsellinen, mutta harmittaa kun olisin toivonut meidän häiden olevan seuraavan kesän "kohokohta" :ashamed:

U S K O M A T O N T A tekstiä... koko maailman pitää vissiin pysähtyä kun ap:lla sattuu olemaan häät?? Kuinka pitkälle nämä nykyajan morsiamet oikein menevät. Jos samana PÄIVÄNÄ olisi niin vielä ymmärtäisin mutta... huh. käsittämätöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tuskin on, ainakaan sun puolesta. Ite en ikinä ajattelis tollasta omasta ystävästäni!

En mä täällä rupea enempää mollaamaan mutta se en ole kyllä minä joka välit on jo aiemmin huonoksi pistänyt joten turha teillä on syyttää vain minua.
Ja toki olen iloinen tavallaan, mutta silti valitettavasti melko varma että ei tule suhde kestämään. Ei se avioliitto sitä paranna.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan iloinen ko. ystäväkin mun puolestani oli :)

En minäkään tietenkään mene kasvotusten sanomaan mitä mieltä olen häistä. Mutta heidän suhteesta olemma kyllä keskustelleet paljonkin kuten myös meidänkin.
Ja jos ystävän mies olisi ulkomaalainen ja olisi "pakko" mennä naimisiin niin kyllä mä ymmärtäisin että niin on tehtävä jos samassa maassa haluaa pysyvästi asua.

Nyt kyllä menee vähän aloituksen ohi jo. Tässä tuntuu olevan kyse siitä,että et kestä huomion jakamista. Olisit halunut olla koko kesän ainut morsian...

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
U S K O M A T O N T A tekstiä... koko maailman pitää vissiin pysähtyä kun ap:lla sattuu olemaan häät?? Kuinka pitkälle nämä nykyajan morsiamet oikein menevät. Jos samana PÄIVÄNÄ olisi niin vielä ymmärtäisin mutta... huh. käsittämätöntä.

Koko maailman jos mä puhun YHDESTÄ ystävästä?
No eipä ole eka kerta kun ihmettelen kaksplussalaisten luetun ymmärtämistä :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan iloinen ko. ystäväkin mun puolestani oli :)

En minäkään tietenkään mene kasvotusten sanomaan mitä mieltä olen häistä. Mutta heidän suhteesta olemma kyllä keskustelleet paljonkin kuten myös meidänkin.
Ja jos ystävän mies olisi ulkomaalainen ja olisi "pakko" mennä naimisiin niin kyllä mä ymmärtäisin että niin on tehtävä jos samassa maassa haluaa pysyvästi asua.

Nyt kyllä menee vähän aloituksen ohi jo. Tässä tuntuu olevan kyse siitä,että et kestä huomion jakamista. Olisit halunut olla koko kesän ainut morsian...

PEESI!

Alkuperäinen kirjoittaja eih...:
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
No jos heillä on jo perhe, ei se heidänkään suhde ihan tuore ole... Usein kun se arki kunnolla pakkaa päällee, niin tulee kavereille tilitettyä niitä huonoja puolia, ei se tarkoita että tosissaan ollaa eroamassa. En oikein jaksa uskoa, että olisi sinun kiusaksesi häiden ajan kohdan valinnut vaan ehkä haluavat ensi kesään vaikka siksi jos sen jälkeen olisi uusia pikkuisia haaveissa tms.

Minun korviini on tuore suhde. Lapsi 1-vuotias ja ystävä raskautui heti, kun eivät vielä edes varsinaisesti seurustelleet. Eikä halua enää lisää lapsia. Rahaakaan heillä ei ole, joten en tiedä miten sitten järjestävät. En tiedä millaisia suhteita muilla on ystäviinsä mutta me ainakin keskustellaan hyvin avoimesti ja tunnen ystäväni myös niin hyvin, että näen ettei ole onnellinen suhteessa.

Voi luoja tota ap:ta!

Tämä on minun mielipiteeni ja hyvin läheltä olen suhdetta seurannut. Minusta vaan on erittäin typerää mennä naimisiin, kun jo valmiiksi tietää mies ole SE oikea. Ja kun itse arvostan avioliittoa korkealla niin kummalta tuntuu.

Kuulostat eräältä ex-ystävältäni, nykyään ollaan lähinnä lasten kautta tekemisissä. Tämä ystäväni oli sitä mieltä, että matkin häntä kaikessa, mm lapsen tein vain siksi että hänelläkin on lapsia. Siis ihan oikeasti hän oli sitä mieltä, varsinkin kun oli päätellyt että en edes pidä lapsista. Siis en ollut mitään tällaista hänelle sanonut vaan hän oli niin itse jostain tulkinnut.

Vähän niin kuin sinä tässä kerrot tietäväsi tasan tarkkaan kaverisi tilanteen, niin varoitan vaan että saatat olla täysin hakoteillä tulkintojesi kanssa. Kävi häiden kanssa miten vaan, niin vähän epäilen että teidänkin ystävyys vetelee viimeisiään, nuo tunteet mitä tänne vuodatat kun tahtovat myös näkyä päällepäin, mikäli läheisiä olette.

Olisit halunut olla koko kesän ainut morsian...

Juu, ystäväpiirissäni. Niin lapsellista ja tyhmää ja uskomatonta kuin se onkin.
Mutta eiköhän mun harmitukseni tästä laannu. Ja voihan olla, ettei ystäväni edes tulisi häihini muutenkaan, eihän sitä tiedä.

Aika itsekästä.

Mutta eiköhän mun harmitukseni tästä laannu. Ja voihan olla, ettei ystäväni edes tulisi häihini muutenkaan, eihän sitä tiedä.

Eli loppupelissä te ette ole edes hyviä ystäviä? Kuulostaa kyllä sellaiselta ystävyyssuhteelta missä kilpaillaan ja ollaan kateellisia.

Tekeekö se että on oltu pitempään yhdessä häistä jotenkin arvokkaammat, että kaverin häät ei ole mitään niiden rinnalla, kun ovat "vasta" kaksi vuottakin seurustelleet. Että nyt ei pitäisi mokomia kissanristiäisiä järjestää teidän arvohäidenne tielle koko kesänä. (ymmärtäisin jos puhuttaisiin samasta viikonlopusta tai peräkkäisistä viikonlopuista)

Häät on jokaisen parin oma asia ja aivan yhtä tärkeät ja odotetut, arvokkaat ja ansaitut. Minusta sinä nyt et kovin paljoa ystäväsi puolesta ajattele, kun itsekkäästi mietit että miten omat hääsi heidän häistään kärsii. Eihän heidän häät teiltä pois ole, vai onko? On aika itsekeskeistä ja sairasta ajatella, että teidän häänne pitäisi olla ystäväpiirissänne koko kesän sensaatio hösötyksineen. . Ja kun nyt joku toinenkin on päättänyt mennä naimisiin niin koko kesän ajatukset ei olekaan pyhitetty vain sinun vihkimisellesi.

Sitäpaitsi 2 vuotta seurustelua on ihan sopiva aikakin mennä vihille. Ei kaikki haluakaan mitään tasapaksua suhdetta jonka kanssa odotella avioon astumista vuositolkulla. Toisille sopii toisenlainen suhde ja halu naimisiinmenosta voi tulla yllättäen. Kaikki ei ole odottaja-sorttia. Meneehän toiset alta vuoden tapailun jälkeen ja kukaan ei väitä etteikö se silti voi toimia.

Tuskin on, ainakaan sun puolesta. Ite en ikinä ajattelis tollasta omasta ystävästäni!

En mä täällä rupea enempää mollaamaan mutta se en ole kyllä minä joka välit on jo aiemmin huonoksi pistänyt joten turha teillä on syyttää vain minua.
Ja toki olen iloinen tavallaan, mutta silti valitettavasti melko varma että ei tule suhde kestämään. Ei se avioliitto sitä paranna.

Otsikossa ja alkutekstissä olit pahoillasi siitä, että kaveri on mennyt varaamaan häänsä samalle kesälle, nyt sinua huolettaa lähinnä sen liiton kestävyys. Onko asia siis tulkittava niin, että jos kyseessä olisi onnellinen ja tasainen suhde ja sen kruunuksi satuhäät, ne sopisi sinulle mutta kun ne vaan lisäävät erotilastoja niin ei kiitos samalle kesälle..

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Apua eikai tällaisia aikuisia ole oikeesti olemassa?! Miten joku jaksaa herneytyä tuollaisesta?! :o

Apua, kyllä on. En mä herneytynyt vaan harmistunut.

No mun mielestä olet harmistunutkin melko typerästä syystä. Ei kukaan voi varata koko kesää omille häilleen vaan kyllä muutkin saa mennä naimisiin jos haluaa. Kyse ei ole kuitenkaan samasta päivästä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Kuulostat eräältä ex-ystävältäni, nykyään ollaan lähinnä lasten kautta tekemisissä. Tämä ystäväni oli sitä mieltä, että matkin häntä kaikessa, mm lapsen tein vain siksi että hänelläkin on lapsia. Siis ihan oikeasti hän oli sitä mieltä, varsinkin kun oli päätellyt että en edes pidä lapsista. Siis en ollut mitään tällaista hänelle sanonut vaan hän oli niin itse jostain tulkinnut.

Vähän niin kuin sinä tässä kerrot tietäväsi tasan tarkkaan kaverisi tilanteen, niin varoitan vaan että saatat olla täysin hakoteillä tulkintojesi kanssa. Kävi häiden kanssa miten vaan, niin vähän epäilen että teidänkin ystävyys vetelee viimeisiään, nuo tunteet mitä tänne vuodatat kun tahtovat myös näkyä päällepäin, mikäli läheisiä olette.

Luetun ymmärtämistä taas...:D
Mä en ole väittänyt että uskon ystävän matkivan minua kaikessa, mun lapset on jo vanhempia ja hällä oli vahinko. Ja senkin tiedän 100 %
Voin vannoa, että en ole hakoteillä. Nämä ei ole mun oletuksia vaan ysätäv on kertonut minulle näistä tunteistaan hyvin avoimesti. Eikä ole mitään silloin tällöin ajatuksia vaan vasta pari päivää sitten oli jättämässä perheensä ja nyt sitten tuleekin häät. Voihan se vedellä viimeisiään, mutta minä en ole todellakaan se, joka yksin on suhdettamme pilannut.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Otsikossa ja alkutekstissä olit pahoillasi siitä, että kaveri on mennyt varaamaan häänsä samalle kesälle, nyt sinua huolettaa lähinnä sen liiton kestävyys. Onko asia siis tulkittava niin, että jos kyseessä olisi onnellinen ja tasainen suhde ja sen kruunuksi satuhäät, ne sopisi sinulle mutta kun ne vaan lisäävät erotilastoja niin ei kiitos samalle kesälle..

Niin menee herran jumala ne omat häät ja niiden muisto täysin pilalle jos joku samana kesänä naimisiin mennyt eroaa! :( :'(

Voi hävetys, ap! Kylläpäs olet itsekäs tyyppi!

Alkuperäinen kirjoittaja .......:
Tekeekö se että on oltu pitempään yhdessä häistä jotenkin arvokkaammat, että kaverin häät ei ole mitään niiden rinnalla, kun ovat "vasta" kaksi vuottakin seurustelleet.

Mielestäni kyllä. Tämä on todennäköisesti taas näitä liittoja, jossa erotaan jo kahden vuoden päästä häistä, jos edes häihin asti päästään. :ashamed:

Anna ystäväsi tehdä omat virheensä itse, jos suhde ei kestä sei sit kestä mut sä kuullostat ihan kauhujen morsiammelta jonka pillin mukaan kaikkien pitää lentää (näistä Amerikkalisista ohjelmista) Et sä voi koko kesää itsellesi varata ,ja itsekkäältä kuullostaa jos ajattelet että muut menee naimisiin vain koska sinäkin menet. Ystävät ei kovin kauan ole ystäviä jos et itsekin joskus katso peiliin ja näe omia virheitä ( noi sun puheet kuulostaa ulkopuolisesta aika kauhean uskomattomilta). Mä en ainakaan henklökohtaisesti noi pikkumaista ystävää haluaisi.

No sun ystävän maailman. Pitäisikö sun ystävän nyt henkeään pidätellen odottaa vaan sun häitäsi ja unohtaa omat suunnitelmansa, toiveensa ja haaveensa? Ei oo eka kerta kun ihmettelen kaksplussalaisten itsekkyyttä.
:D

Tekeekö se että on oltu pitempään yhdessä häistä jotenkin arvokkaammat, että kaverin häät ei ole mitään niiden rinnalla, kun ovat "vasta" kaksi vuottakin seurustelleet.

Mielestäni kyllä. Tämä on todennäköisesti taas näitä liittoja, jossa erotaan jo kahden vuoden päästä häistä, jos edes häihin asti päästään. :ashamed:

Entäs sitten? MItäs sä sillä päätäs vaivaat???

Se ero voi kuule sattua kenen vain kohdalle. Ei sunkaan parisuhde välttämättä kestä lopun elämää. :whistle:

Yhteistyössä