Paras ystävä meneekin samana kesänä naimisiin kuin me

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä pitäisin sua nolona vaikka mulla olisi minkälainen olo. :whistle: Koska mä en näe tässä mitään ongelmaa, sä itte sen kehittelet nyt. Sä et omista jotakin tiettyä kesää sun häitäsi varten. Piste.

Pidä ihmeessä, toki sinulla on siihen oikeus. Mutta muista se, että kaikki eivät tunne niin kuin SINÄ tunnet. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja nolo:
Alkuperäinen kirjoittaja paluu todellisuuteen:
Hääpäivävä olet prinsessa, mutta suurinosa vieraista alkaa odottaa pian, että kello tulisi sen verran, että kehtaa häipyä paikalta.

Sitähän minäkin odotan, että suurin osa häipyy :D
Enkä edes halua olla prinsessa.

ööö.. miksi edes kutsut häihisi ketään jos odotat vaan koko päivän, että he häipyvät? Minusta oli ihanaa kun vieraita lähti vielä häiden jälkeen jatkoille kanssamme vaikka se veikin hääyö aikaamme. Ei se mitään, ihanaa että vieraat tahtoivat juhlia kanssamme ja välittivät!

sisko päätti mennä samana kesänä naimisiin kui minä.

Lisäksi teki lapsen heti perään. Oli raskautunut melko pian sen jälkeen kun kuuli että meille ontulossa lapsi.

voi hyvin olla ihan sattumaakin, mutta tuli mieleen nyt kun täällä on aiheesta. en ole aiemmin edes ajatellut.

Alkuperäinen kirjoittaja nolo':
Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Kyllä minä jollain tavalla ymmärrän aloittajaa. Hän on ilmeisesti suunnitellut miehensä kanssa häitä jo jonkin aikaa, niistä on tulossa jollain tapaa ainutlaatuiset, varsinkin jos ne ovat kaveripiirin kesän ainoat. Häitä on odotettu ja suunniteltu ehkä jopa kaveripiirin keskuudessa jo jonkin aikaa. Sitten yhtäkkiä yksi ystävä päräyttää että hänpä meneekin nyt kanssa naimisiin samana kesänä. Aloittajan häiden ''arvo laskee'', eivätkä häät ole läheskään yhtä spesiaali juttu enää.

Ymmärrän aloittajan harmistuksen - hän on ilmeisesti juuri saanut tietää ystävänsä naimisiinmenosta. Kyllä se harmistus siitä ystäväiseni häviää ajan myötä: keskityt vain niihin omiin häihisi ja annat hänen keskittyä omiinsa. Jatkat vain samaan tapaan häidesi valmistelua kuin olit ajatellutkin. Älkääkä sortuko ''kilpavarusteluun'' - kumman häät ovat isommat ja hienommat. Se ei ole se oleellinen seikka :)

Toisten kenkiin asettuminen edes hetkellisesti on muuten hyvä taito. :D Ymmärrän mitä aloittaja tuntee, mutta kykenen myös ymmärtämään hänen ystäväänsä. Varsinkin nuorelle morsiammelle ne häät ovat uskomattoman suuri juttu, minullekin olivat aikoinaan. Eivät kaikki meistä halua mennä maistraatissa mummojakku päällään naimisiin. Aloittaja nyt on harmistuksissaan kirjoittanut välillä vähän tyhmää tekstiä ja teistä provosoituneena veikkaisin hänen jatkaneen vielä hölmöilyä. Eiköhän hän tästä reipastu

KIITOS, olet aivan ihana ihminen ja ymmärsit juuri oikein! :flower: :heart:
Mä tiedän että harmistus tästä laantuu ja varmasti loppupeleissä yhdessä höpötellään mutta juuri tällä hetkellä asia vielä harmittaa kun vasta siitä sain tietää.
Ja totta, lähdin itsekin typerälle linjalle kun oletettiin että vain minä olen se "ilkimys" ja paha ihminen vaikka minusta on parempi että sanon tämä täällä, toisin kuin kasvotusten niin kuin ystävälläni on tapana.
Ja toinen juttu on se, että minulle ei ole prinsessahäitä tulossa, mä en ole mitään kampauksia vielä edes miettinyt tai ajatellut että minun häiden pitää olla KAIKKIEN kohokohta. Vaikka minä juuri tässä asiassa tällä hetkellä olenkin harmistunut ja ihmeissäni niin ei silti tee minusta kaikin puolin kamalaa morsianta ja ihmistä.

nimenomaan pitäisi puhua nuo asiat, sillä jossain välissä ne purkautuu kahta kauheammalla tavalla. Niin parisuhteessa että ystävyyssuhteessakin täytyy pystyä puhumaan avoimesti ja kertomaan jos joku harmittaa tai loukkaa.
Ystäväsi tekee oikein, kun kertoo sinulle jos jokin tekemäsi asia harmittaa häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
sisko päätti mennä samana kesänä naimisiin kui minä.

Lisäksi teki lapsen heti perään. Oli raskautunut melko pian sen jälkeen kun kuuli että meille ontulossa lapsi.

voi hyvin olla ihan sattumaakin, mutta tuli mieleen nyt kun täällä on aiheesta. en ole aiemmin edes ajatellut.

siskon ja mun lapsella alle puoli vuotta siis ikäeroa.

Alkuperäinen kirjoittaja janna:
ööö.. miksi edes kutsut häihisi ketään jos odotat vaan koko päivän, että he häipyvät? Minusta oli ihanaa kun vieraita lähti vielä häiden jälkeen jatkoille kanssamme vaikka se veikin hääyö aikaamme. Ei se mitään, ihanaa että vieraat tahtoivat juhlia kanssamme ja välittivät!

En tietenkään odota koko päivää, mutta en myöskään kaipaa sitä että arvostelevat uskovaissukulaiset jäisivät paikalle kyttäämään alkoholin käyttöä. Meillä on jatkot ja vielä jatkojen jatkot ja porukkaa jää yöksi paikalle. :) On joitakin vieraita joita en juurikaan odota, mutta on "pakko" kutsua vaikka vieraat onkin tarkasti rajattu.

nimenomaan pitäisi puhua nuo asiat, sillä jossain välissä ne purkautuu kahta kauheammalla tavalla. Niin parisuhteessa että ystävyyssuhteessakin täytyy pystyä puhumaan avoimesti ja kertomaan jos joku harmittaa tai loukkaa.
Ystäväsi tekee oikein, kun kertoo sinulle jos jokin tekemäsi asia harmittaa häntä.

Minusta taas on parempi että TIETYT asiat puran muulla kuin hänelle.
Onko sinun mielestäsi oikeasti oikein, että ystäväni haukkui LAPSENI heidän kuullen? He eivät takuulla ole tehneet mitään väärää. Ja on kyllä haukkunut minuakin sellaisella tavalla, joka ei takuulla ole rakentavaa kritiikkiä vaan aivan jotain muuta. Sellaiset asiat pitäisi kyllä pitää sisällä.

Onko sinun mielestäsi oikeasti oikein, että ystäväni haukkui LAPSENI heidän kuullen? He eivät takuulla ole tehneet mitään väärää. Ja on kyllä haukkunut minuakin sellaisella tavalla, joka ei takuulla ole rakentavaa kritiikkiä vaan aivan jotain muuta. Sellaiset asiat pitäisi kyllä pitää sisällä.

Musta alkaa kuullostaa että ette ole oikeasti ystäviä. Sä haukut sitä täällä ja se sun lapsia ym. Ei ystävät tee niin. :(

Anna aloittaja olla - et voi saada tältä palstalta empatiaa osaksesi, varsinkin kun (ärsytettynä) olet kirjoittanut muutaman arveluttavan viestin.

Sinulla on oikeus tunteisiisi ja kuitenkin rationaalisella tasolla ymmärrät että ystävälläsi on ''oikeus'' mennä naimisiin milloin haluaa etkä voi siihen vaikuttaa.Et siis tosissasi ajattele, että eihän hän saisi mennä nyt naimisiin tai ole katkaisemmassa välejä tai jotain muuta vastaavaa.

Harmistuneena sitä alkaa miettiä kaikkea mahdollista, ''matkiiko hän minua'', ''miksi hän menee naimisiin, kun heillä on niin huono suhde jne''. Ihminen on ihminen, inhimillinen olento ja varsinkin harmistuksissaan saattaa käyttäytyä erittäin irrationaalisesti. Jättäisin sinuna tämä ketjun rauhaan, sillä mielipaha täällä todennäköisesti vain lisääntyy ja asian käsittely mielessään saattaa vain pahentua. Ainahan se tuntuu inhottavalta, kun joukko ihmisiä ''hyökkää kimppuun'', vaikka he olisivatkin vain nimimerkin takaa kirjoittelevia hahmoja. Jätä tällaiset omaan arvoonsa :)

Ja hei, onnea muuten avioliiton johdosta!

P.s MITEN ihmeessä aloittaja voisi mennä puhumaan tästä asiasta ystävälleen? Joo, hei, mulle tuli vähän mielipahaa, kun menet naimisiin samana kesänä! Ei, ei, ei, parempi että käsittelee rauhassa omat negatiiviset tunteensa, eikä jää möyrimään niissä, vaan tosiaan keskittyy omiin häihinsä kaikessa rauhassa

Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Anna aloittaja olla - et voi saada tältä palstalta empatiaa osaksesi, varsinkin kun (ärsytettynä) olet kirjoittanut muutaman arveluttavan viestin.

Sinulla on oikeus tunteisiisi ja kuitenkin rationaalisella tasolla ymmärrät että ystävälläsi on ''oikeus'' mennä naimisiin milloin haluaa etkä voi siihen vaikuttaa.Et siis tosissasi ajattele, että eihän hän saisi mennä nyt naimisiin tai ole katkaisemmassa välejä tai jotain muuta vastaavaa.

Harmistuneena sitä alkaa miettiä kaikkea mahdollista, ''matkiiko hän minua'', ''miksi hän menee naimisiin, kun heillä on niin huono suhde jne''. Ihminen on ihminen, inhimillinen olento ja varsinkin harmistuksissaan saattaa käyttäytyä erittäin irrationaalisesti. Jättäisin sinuna tämä ketjun rauhaan, sillä mielipaha täällä todennäköisesti vain lisääntyy ja asian käsittely mielessään saattaa vain pahentua. Ainahan se tuntuu inhottavalta, kun joukko ihmisiä ''hyökkää kimppuun'', vaikka he olisivatkin vain nimimerkin takaa kirjoittelevia hahmoja. Jätä tällaiset omaan arvoonsa :)

Ja hei, onnea muuten avioliiton johdosta!

P.s MITEN ihmeessä aloittaja voisi mennä puhumaan tästä asiasta ystävälleen? Joo, hei, mulle tuli vähän mielipahaa, kun menet naimisiin samana kesänä! Ei, ei, ei, parempi että käsittelee rauhassa omat negatiiviset tunteensa, eikä jää möyrimään niissä, vaan tosiaan keskittyy omiin häihinsä kaikessa rauhassa

Järkipuhetta!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Musta alkaa kuullostaa että ette ole oikeasti ystäviä. Sä haukut sitä täällä ja se sun lapsia ym. Ei ystävät tee niin. :(

Suhde on ainakin viilentynyt mutta sinä sentään ymmärrät että syy ei ole todellakaan vain minun. Kiitos siitä :)

ja rider, kiitos sinullekin :)
Kyllä mä tiedän että viikon päästä nauran jo koko asialle vaikka se nyt harmittaakin.

Kysyn vielä sen verran että kun ystäväsi haukkui noita lapsia, niin miten se tilanne päättyi? Tai miten ne yleensä menee? Jos et halua kertoa niin ok. Yritän vaan ymmärtää sohvapsykologina että mistä tää olis voinut saada alkunsa. Ja tuo suoraan puhuminen ei ole sama asia kuin haukkuminen, mutta jos tämä ystäväsi esim sättii sinua jostain, niin sitten sun tehtävä on vetää se raja että nyt sanoit muuten pahasti ja tämä on väärin. Muuten hän jatkaa sitä, sä loukkaannut lisää ja se suhde mikä teillä on, on kaikkea muuta kuin ystävyyttä.

Ja sanon vielä, että en usko että olet huono ihminen, nyt sua vaan harmittaa. Joskus muuten käy niin että ne ystävyyssuhteetkin kuolee, kun ihmiset ajan saatossa ajautuu erilleen vaikka elämäntilanteista johtuen.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Kysyn vielä sen verran että kun ystäväsi haukkui noita lapsia, niin miten se tilanne päättyi? Tai miten ne yleensä menee? Jos et halua kertoa niin ok. Yritän vaan ymmärtää sohvapsykologina että mistä tää olis voinut saada alkunsa. Ja tuo suoraan puhuminen ei ole sama asia kuin haukkuminen, mutta jos tämä ystäväsi esim sättii sinua jostain, niin sitten sun tehtävä on vetää se raja että nyt sanoit muuten pahasti ja tämä on väärin. Muuten hän jatkaa sitä, sä loukkaannut lisää ja se suhde mikä teillä on, on kaikkea muuta kuin ystävyyttä.

Lähdin itkun kanssa pois. MUTTA kuten varmasti arvaattekin sanoin itsekin typeriä asioita ja lähdin siihen mukaan. Asiat kyllä sovittiin ja niille naurettiinkin mutta tosi asia on se, että se muutti jotain. Näemmä pysyvästi.

En millään jaksanut lukea koko ketjua, mutta yleensä ottaen olen sitä mieltä, että häät ovat kohokohta lähinnä morsiusparille. Muille häät ovat yksi tapahtuma muiden joukossa, eikä varmaan kenenkään vuoden kohokohta ole jonkun toisen ihmisen naimisiinmeno.

Itsestäni on tainnut tulla kyyninen ja ilkeä, mutta ajaudun aina ajattelemaan sitä, että aika monet sitten päättyvät eri teillekin vielä. Käsittämätöntä koko vouhotus yhden ainoan päivän takia. Suurin osa ei pidä lopun elämänsä päivinä parisuhteestaan sitten niin suurta meteliä ja huolta kuin aikanaan häistä.

No onpa itsekas ap. Hyva ystavani varasi omat haansa jo minun varaamalle haapaivalle. Annoin kylla periksi ja muutin meidan haapaivaa. Ei kaiken tarvitse olla mina, mina ja mina.

ap:lla vähän muuttuis tarina ketjun myötä :D aluksi ihan suorana sanoi että harmittaa se, ettei hänen häänsä ole kaikkien kesän kohokohta. myöhemmin sitten harmittikin ihan muut jutut :D

Alkuperäinen kirjoittaja vier@s:
ap:lla vähän muuttuis tarina ketjun myötä :D aluksi ihan suorana sanoi että harmittaa se, ettei hänen häänsä ole kaikkien kesän kohokohta. myöhemmin sitten harmittikin ihan muut jutut :D

Totta kai muuttuu. Kun mua alettiin haukkumaan hirveäksi ystäväksi ja morsiameksi niin pakko oli puolustautua.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ei ole ihme, että miesten on joskus vaikea ymmärtää naisten ajatusten juoksua :)

Näin. Ja tämä on taas niitä ketjuja, jotka koen oman pienen elämäni silmien avaajaksi. Siis sitä mistä olen ennenkin puhunut, että vasta tämän palstan myötä olen oppinut kuinka erilaisia ja eritavalla ajattelevia ihmisiä sitä onkaan. Kun ne omat ystävät ja sukulaiset ovat loppujen lopuksi aika samanlaisia kuin mitä sitä itsekin on.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
ei varmaan kuitenkaan samana päivänä mene. Sitten voisin jotenkin tajuta harmistumisesi. Ei niitä sunkaan häitäs kukaan koko kesää muistele vaikka ainoat häät olisi tuttavapiirissäsi.

Häät eivät koskaan ole vieraille mikään "kesän kohokohta". Pakkopullaa pikemminkin.

:o
Ja mä kun täällä olen odotellut kieli pitkällä että meille pärähtäis kutsu edes jonkuu häihin...
Mut ei... ei viime kesänäkään ollu kenenkään häitä :/

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:

Lähdin itkun kanssa pois. MUTTA kuten varmasti arvaattekin sanoin itsekin typeriä asioita ja lähdin siihen mukaan. Asiat kyllä sovittiin ja niille naurettiinkin mutta tosi asia on se, että se muutti jotain. Näemmä pysyvästi.

Ymmärrän että tuo on jäänyt sua painamaan, mutta voisiko olla että tuon asian takia nyt tulkitset tämän hääjutun jotenkin kilpailuna?

Mut nyt sulla on sun häät vuoden päästä, keskity vaan niihin järjestelyihin ja anna tämän ystävän tehdä omat ratkaisunsa häiden suhteen. Lopulta se, että onko sun kaverin häät samana kesänä, tai mikä hänen motiivinsa on ollut ne järjestää, ei tule sun häiden onnistumiseen vaikuttamaan kuitenkaan mitenkään.

Toivottavasti tulee kivat häät ja asiat ystävän kanssakin ratkeaa jollain tavalla.

Yhteistyössä