Parempaan kuntoon....ei tule mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Voisihan sitä jotain liikunnallista koittaa tehdä....

Ainoa pikku ongelma on vaan siinä, että kun se oma kunto on niin huono, että tuntuu siltä, että sillä määrällä mitä sitä jaksaa kuntoilla ja liikkua ei oikeasti ole mitään vaikutusta mihinkään

Itse aloitin kävelemällä.Aluksi lyhyempää lenkkiä verkkasemmalla tahdilla ja sitten matkat piteni ja vauhtikin kiihtyi.Juoksun aloittaminen samalla tavalla,vaikka kolme juoksuaskelta kerrallaan,ja taas kävelyä..siitä se etenee..
Muuhun urheiluun pätenee sama;alku verkkasesti-kunnes tahti kiihtyy kuin itsetään..

Kyllä on! Se tulee vaan valitettavan hitaasti! :)

Teet suunnitelman joka ulottuu ainakin puolentoista kuukauden päähän. Itse sain hyvin apuja kun rekisteröidyin Kunto Plussaan ja onhan niitä muitakin.

Vähintään neljä kertaa viikossa se määrä liikkumista kuin jaksat. Tällä viikolla voit aloittaa vaikka viitenä päivänä 10 min kerrallaan. Ensi viikolla 4 päivää 13 min kerrallaan. Seuraavalla viikolla 3 päivää 13 min kerrallaan ja 2 päivää 15 min kerrallaan. Neljännellä viikolla neljänä päivänä 15 min kerrallaan.

Siitä sitten pidennät vähitellen harjoituksen kestoa! Kun joku perustaso on saavutettu, voit alkaa miettiä myös harjoituksen laatua, eli ottaa vähän lyhyempiä mutta korkeammalla sykkeellä mukaan, ja osa sitten pitempikestoisia mutta matalammalla sykkeellä.

Mä oikeasti tein sen. Aloitustaso oli ihan rapakuntoinen, ylipainoa ei onneksi kovasti ollut, mutta peruskunto ihan surkea. Jaksoin just kävellä reippaasti sellasen 15 min. Mulla oli tavoite _juosta_ 10 km 6 kk kuluttua, ja mä tein sen! En nyt mitenkään erityisen nopeasti, mutta juosten koko matka :)

Mutta hei, kunto kasvaa sitä mukaa, kun jaksat kuntoilla. Kun sinnikkäästi liikut sen mitä jaksat niin kohta huomaat, että kunto on parantunut. Älä vertaa muihin kuin omaan lähtökuntoon vain! Ei se kunto nouse ainakaan sillä, että harmittelee vaan, että on huono kunto eikä sitten liiku ollenkaan. Tsemppiä!

Sama vika täällä. Minulla vielä välilevyn rappeuma ja krooniset selkäkivut. Kun aloitan kuntoilun olen yleensä heti niin kipeä eten sitten vähään aikaan saa tehtyä mitään. Viimeks aloitin maltillisemmin, mutta tuntui että ei siinä kunto kohonnut. Sitten äiti kuoli enkä ole nyt 4kk tehnyt taas mitään kunnon eteen. Nyt aijon taas yrittää, saa nähdä mitä tulee.

Yhteistyössä