Pari kaljaa ja panacod

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yäk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yäk

Vieras
Eipä ollu hyvä valinta ottaa kaljojen päälle pari panacod-särkylääkettä. Nyt viiraa tosissaan päässä mut ei yhtään kivasti :(
Särky tosin loppui miltei heti. Muttei koskaan enää tätä koktailia.

Joo..taitaa jäädä vappukin selväksi multa. jos näin kerran särkee. kun ei voi sitte syödä noita särkylääkkeitä.
mutta mä luulin että nuokin olis jotenkin puskuroituja, siis niinkuin buranatkin on ettei mene sen enempää viinan kanssa päähän.

Oon kans joskus ottanu. Eikä mitään ihme "vipinöitä", kipu lähtenyt vain tosi hyvin.
Mutta...oon nyt viisaampi, kun luin että kun se panacodin parastemoli käy munuaisten päälle, niin alkoholin kanssa se kertaantuu. Ei siis pidä ottaa parasetamolia alkoholin kanssa. ei eees krapulaan, mieluimmin vaikka buranaa. Vaikka siis parasetamoli yleensä on "lempeempi" lääke.

No ei tulisi mieleenkään ottaa kolmiolääkettä ja alkoholia yhtä aikaa tai edes lyhyen ajan sisällä. :whistle: Itte joudun syömään noita panacodeja, just vartti sitten otin sellaasen enkä kyllä mitään alkoholipitoosta uskaltaasi ottaa! :o Enkä parin kaljan jälkeen uskaltaasi ottaa tabua!

Parasetamoli on MAKSATOKSINEN eli siksi ei esim krapulnapiksi koska maksa toimii jo ylikierroksilla polttaakseen alkoholia.

Puskurointi-termillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko lääkkeellä yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa vai ei. Puskurointi tarkoittaa jotakin sen tapaista että lääke ei ärsytä mahaa niin kovasti kuin puskuroimaton.

Kodeiini on se ainesosa mikä Panacodista tekee kolmiolääkkeen ja yleensä kyllä nuo kolmiomerkityt ovat sellaisia että niiden vaikutus voimistuu alkoholia samanaikaisesti käytettäessä. En suosittele.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Parasetamoli on MAKSATOKSINEN eli siksi ei esim krapulnapiksi koska maksa toimii jo ylikierroksilla polttaakseen alkoholia.

Puskurointi-termillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko lääkkeellä yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa vai ei. Puskurointi tarkoittaa jotakin sen tapaista että lääke ei ärsytä mahaa niin kovasti kuin puskuroimaton.

Kodeiini on se ainesosa mikä Panacodista tekee kolmiolääkkeen ja yleensä kyllä nuo kolmiomerkityt ovat sellaisia että niiden vaikutus voimistuu alkoholia samanaikaisesti käytettäessä. En suosittele.

mä oon allerginen buranalle |O

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mä oon allerginen buranalle |O

Mitäs sillä sun allergialla on tekemistä sen kanssa mitä tuossa kirjoitin...?

et ap tuoteselostetta oo lukenu? eikös se myös panacodin tuoteselosteessa sanota ettei viinan kanssa sovi ottaa? ainaki miulla niin lukee...

Siis mulla toi panacod ei auta yhtään mitään kipuun, väsyttää vaan. Hammaskipuun niitä otin kaksi ja kipu pysyi mutta meinasin nukahtaa hampilääkärin odotushuoneeseen.

Juu kyllä ne yleensä nukuttaa muakin. en voi ottaa panacodia ja sitten lähteä rattiin. mut ei ne koskaan päähän ole menny. en mä kyllä ennen ole viinan päälle ottanutkaan niitä. enkä ota toiste.
Heikompi luonne vois muuten jäädä tähän koukkuun.

Juu ja en lukenu tuoteselstetta sen tarkemmin, kuuntelin vaan lekurin annosteluohjeet. 1-2 kpl 1-4 krt päivässä tarvittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja yäk:
Eipä ollu hyvä valinta ottaa kaljojen päälle pari panacod-särkylääkettä. Nyt viiraa tosissaan päässä mut ei yhtään kivasti :(
Särky tosin loppui miltei heti. Muttei koskaan enää tätä koktailia.

Mutta punkun kanssa toimii hienosti! :laugh:

Yhteistyössä