pari kysymystä vauvan ruokailusta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheUnforgiven

Vieras
jos joku viittis ystävällisesti vastata..elikkä ensimmäinen..kun mei ei voida noita kaupan vellejä eli voinko itse tehdä velliä mistä vaan..esim porkkanasta tms..peruna ei meille vielä oikein käy kun laittaa vatsan kovaksi..ja mite se velli periaatteessa tehdään korvikkeeseen..paljon sitä uskaltaa sitten juottaa kerralla kun ei olla vielä annettu vellejä ollenkaan ollaa maisteltu perunaa,porkkanaa,luumua,päärynää ja tänän lähtee maissi kierrokseen..

sitte toinen asia kun vauva täyttää 6kk niin vähennetäänkö maidon antoa..kun purkin kyljessä lukee että 600-800ml korkeintaan niinkun yli 6kk..meillä vasta 5kk mutta kyselen nyt kuitenkin..
siis missä vaiheessa voi antaa illalla pelkästään esim vellin ettei maitoa.. kuulostaa ehkä tyhmältä mutta en kyllä nyt tiedä.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kysyn vähän tyhmiä, mutta miksi haluaisit juottaa vauvalle vellejä? Onko vauvalla vilja-allergiaa vai miksei noi kaupan vellit sovi?

lue tuo ylimmäinen just kirjotin että onko ne vellit nyt välttämättömiä..vauvalla on maitoallergia
 
Mä tein ekalle lapsell eitse jonkin aikaa noita vellejä, mutta toiselle lapselle en ja helpommalla pääsin kyllä :) Ensinnäkin nro 2 nukkui yönsä paljon paremmin eikä kärsinyt vatsavaivoista.
 
Me skipattiin koko vellivaihe -uskon että monen ipanan vatsavaivat johtuu siitä että niille annetaan heti melko paljon velliä- ja aloitettiin ihan pikkuisella lusikallisella perunaa kerran päivässä. Näin viikon ajan eikä mitään ongelmaa ole ollut. Kas olette jo antaneetkin kiinteitä, luin viestisi tarkemmin. Joo anna puuroa vaan! Niin siis totutellen. Me aloitettiin tänään puurolusikalliset kerran päivässä!
 
Tuo maitomäärä vissiin vähenee itekseen kun masu täyttyy kiinteillä. Neuvolassa vissiin osaavat sanoa paremmin...kun eikö 6kk iässä alettais pyrkiä siihen että ravinto tulis etupäässä kiinteistä....hmm...
 
Puurohan ajaa saman asian kuin velli. Mutta jos haluat velliä antaa, teet niin kuin puuron mutta nestettä enempi, niin että siitä tulee velliä. Onhan puurohiutalepakettien kyljessäkin vellin ohjeet! Nehän voi tehdä myös veteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kysyn vähän tyhmiä, mutta miksi haluaisit juottaa vauvalle vellejä? Onko vauvalla vilja-allergiaa vai miksei noi kaupan vellit sovi?

lue tuo ylimmäinen just kirjotin että onko ne vellit nyt välttämättömiä..vauvalla on maitoallergia

Ei ole välttämättömiä, esim. niissä kaupan vellien ja korvikkeiden energiasisällöissä ei juuri eroja ole. Puuro on paljon parempi vaihtoehto ja helpompi valmistaakin. Keitä ihan löysä puuro. Alussa olen sihtikurkkuvauvalla jauhanut sauvasekoittimella hiutaleet ihan pieniksi ja hauduttanut sitten puuron pehmeäksi. Kaurahiutaleet voisivat olla parhaita aloitukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LiisuLilli:
Puurohan ajaa saman asian kuin velli. Mutta jos haluat velliä antaa, teet niin kuin puuron mutta nestettä enempi, niin että siitä tulee velliä. Onhan puurohiutalepakettien kyljessäkin vellin ohjeet! Nehän voi tehdä myös veteen.

siis tässä se just on kun en noita hiton vellejä haluais antaa..alan sitten puuroa maistattamaan en vielä..kun likka 5kk viikon päästä..mutta neuvolasa saa sit varmaan ohjetta mite tuota korviketta tulis sit antaa kun kiinteitä kunnolla syödään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
ja os se maissi käy niin alottele puurot polentapuurolla, sit tattari, hirssi, riisi.. oletettavasti ainakin teilläkään ei ihan viel kotimaisia viljoja kokeilla?

juu ei..ollenkaan puuroja vielä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja LiisuLilli:
Puurohan ajaa saman asian kuin velli. Mutta jos haluat velliä antaa, teet niin kuin puuron mutta nestettä enempi, niin että siitä tulee velliä. Onhan puurohiutalepakettien kyljessäkin vellin ohjeet! Nehän voi tehdä myös veteen.

siis tässä se just on kun en noita hiton vellejä haluais antaa..alan sitten puuroa maistattamaan en vielä..kun likka 5kk viikon päästä..mutta neuvolasa saa sit varmaan ohjetta mite tuota korviketta tulis sit antaa kun kiinteitä kunnolla syödään..

Sit älä anna vellejä! Meillä esikoinen aikanaan joi ihan niitä kaupan vellejä mutta tuo poitsu ehkä pari kertaa maisto, mut ei oikein uponnu. Puuro/leipälinjalla sit menty ja maito pullosta.
Ja esikoisellekin niitä vaan siitä syystä tuli välistä annettua,kun oli niin huono syömään välillä.
 

Yhteistyössä