Pari viikkoa jatkunut kurkkukipu??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mikä on"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mikä on"

Vieras
Flunssa alkoi kolmisen viikkoa sitten. Nyt ei enää nuhaa, mutta kurkku on kipeä ja nieleminen sattuu. Limaa tulee myös. Ei näy mitään peitteitä. Kurkku aavistuksen vain punoittaa. Mulla ei ole ikinä ollut angiinaa, joten tuskin nytkään. Eikös siinä tule kuumetta? Mutta pitääkö mennä lääkäriin vai kärvistellä vain? Ei se nyt tajuttoman kipeä ole, mutta häiritsevästi kuitenkin.

Mulla oli viime keväänä samalla tavalla kurkku kipeä, jatkui siis flunssan jälkeen. Kurkku oli niin kipeä yhteensä n. 6 viikkoa. Lääkärissä kävin n. kolmen ja viiden viikon kuluttua kivun alkamisesta. Ei ollu angiinaa, eikä kyllä mitään muutakaan syytä löytynyt. Toisella kerralla lääkäri tutki onko kurkkupaisetta tms. Tuolloin sanoi, että jos kipu ei häviä viikossa niin tutkitaan ultralla ja otetaan lisää labroja, mutta kipupa hävisi. Flunssan jälkeen ei siis ollut muuta oiretta kuin tuo kurkkukipu.

Poskiontelontulehdus tuskin on. Mulla on ollut niitä joskus. Nyt hengitys kulkee hyvin eikä ole särkyä poskionteloissa. Nenäkannu käytössä. Just vilkaisin nielua ja toinen risa on pullea. Kurkku punaviiruinen. Ehkä vähän parempi kuin eilen. No, ehkä seuraan viikonlopun yli.

Yhteistyössä