Parisuhde solmussa... Mikä tuota miestä vaivaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poks";26307629]Eli jos mä lähden huomenna takaisin työelämään ja mies jää kotiin, mä voin siitä hetkestä alkaen olettaa, että voin viskoa likaiset kalsarini mihin sattuu, jättää tyhjiä mehupurkkeja pitkin työtasoa ja astiani ruokailun jälkeen pöydälle ja mies siivoaa ne mutisematta pois? Mun ei siis tarvitse kunnioittaa hänen vaivannäköään, kun hän on siivonnut kämpän.

Mä en ***** soikoon käsitä, mitä ihmeen sontaa tuollainen ajattelu on. Alentaako työssäkäyvän ihmisen (miehen) arvoa, jos hän vie sukkansa pyykkikoriin? Tai onko nöyryyttävää kuivata itse maahan kaatamansa kahvinroiskeet? Kai pytystäkin täytyy sitten kumppanin jarruraidat käydä harjaamassa, ettei tämä työpäivän jälkeen rasita pikku rannettaan vessaharjaa käyttämällä. Vai häh?

Minusta tavaroiden paikalleen laittaminen ja siivous ovat kaksi eri asiaa. Se, että nostaa likaisen lautasen tiskialtaaseen tai mehupurkin roskakoriin, on ensinmainittua. Imurointi, mattojen tamppaus, tiskikoneen täyttö, pyykin ripustaminen ja lakananvaihto ovat kotonaolijan töitä, ellei muuta sovita.

En minäkään mene miehen työpaikalle kylvämään roskia ja sotkemaan hänen työpistettään eli hankaloittamaan hänen työntekoaan. Oletan, ettei hänkään sikaile kotona tahallaan.[/QUOTE]

Edelleen, ei riitä työssäkävijän osaksi se että siivoaa omat jälkensä. Hänen elämisestään seuraa paljon muutakin, ja pitää osallistua huushollin siivoamiseen myös. Se on kunkin mietittävä tykönään, mikä on sopiva suhdeluku kotitöiden jakamiseen, mutta niin ei homma voi mennä, että työssäkäyvä nainen tekee edelleen kaiken, eikä sen pitäisi mennä niin että kotiäiti tekee kaiken. Vaikka kotona lapsia hoitaisi huipputehoemäntä, niin jo hätätapausten varalta pitää olla niin, että isäkin selviytyy huushollauksesta.

[QUOTE="ope";26303841]No mielestäni ap tekee idiootin itsestään kirjoittamalla "sillon ku ite",
miksi on liian vaikeaa kirjoittaa kokonaisia sanoja "silloin kun itse" jne?

Epämiellyttävää lukea tuollaista tekstiä! Anteeksi nyt vaan kauhiasti kommenttini,
alkoi vaan ärsyttämään.[/QUOTE]

kirjoittaminen tekee ihmisestä paremman ja viisaamman...
Jokainen varmasti saa puhua sillä murteella millä haluaa

[QUOTE="Väsynyt";26303728]kun mies ei anna laittaa lapsia hoitoon[/QUOTE]

Hyvänen aika, ei kai se miehen päätös yksinään oo! Anna sille vaihtoehdot, että hoitakoon itse lapsensa kotona, tai he menevät hoitoon. Siis jos haluat töihin. Et kai sä aivan tahdoton ole, nainen?!

Meillä on juttu siten, että kummatkin käyvät päivätyössä. Kotihommat hoidan minä 99%, tällä lailla menty lähes puoli vuotta. Ensin en huomattanut miehelle, että voisi tehdä osansa mutta kyllä pari kuukauden jälkeen alkoi ärsyttävämään se että töistä tultua saa aloittaa toisen työmaan kotona. Lapsi 1,5v pyörii siinä sitten jaloissa kun yritän hommia tehdä. Välillä pyydän miestä ottamaan lapsen,että saan tiskattua tms. Vaikka kuinka ystävällisesti pyytäisi miestä ainakin omat tiskinsä hoitamaan, on vastaus että jätä ne siihen tiskipöydälle..joo-o mutta ehkä niitä astioita voidaan tarvittakin! Joskus likaiset vaatteet päätyvät pyykkikoriin, mutta olen nyt pari päivää systemaattisesti palauttanut vaatteet kaappiin, pyykäätkööt itse tai sitten alkaa muuten osallistumaan kotihommiin tai lastenhoitoon niin että ainakin itse saan tehdä hommat. Että ymmärrän kyllä täysin ap:n fiilikset. Meillä tosin mies osallistui kotihommiin vielä jossain määrin ennen lapsen syntymää mutta tietty tottui siihen äippäloman aikana että minä pidin huolta kämpästä, eli jossain määrin oma vika. Sanoin kyllä töihin paluun lähestyessä että hommat pitää jakaa kyllä tasaisemmin kun olen työelämässä myös, mutta eipä ihan mennyt kuin Strömsöössä.

Eli ei se aina "laiskuus" tai "saammattomuus" tule heti ilmi, vaan vasta kun elämäntilanne jotenkin muuttuu. Eikä taida aina miehet ymmärtää työmääriä mitä äidit tekee, oli siitten kotona tai työelämässä.