Parisuhde solmussa... Mikä tuota miestä vaivaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
asiaa. Se vaan ei ole niin yksinkertaista. Noin mäki monelle sanon ja olen olen sanonu mut nyt ymmärrän ettei se lähteminenkään ole niin helppoa.

Olen pari kertaa miehen tavaroita pakannu laukkuun ja pistäny ne eteiseen. Töistä tullessa on kantanu laukut vain takasin makuuhuoneeseen. Ei ota edes tosissaan :/

• Tykkää
Reactions: narikka83
[QUOTE="liila";26267577]Minun mieheni on ihan samanlainen.. ajatus kulkee rataa,että kun sinä kerran olet kotona niin sinullehan ne kotihommat kaikkineen kuuluu. Ja kappas kappas,kun menen töihin niin ihan samalla tapaa ne kotihommat kuuluu minulle.. minä en saakaan työnteko vähennystä sittenkään,kuten mies saa.

Ja ei siinä minä kyllä saan kotihommat tehtyä vaan minusta on järkyttävän törkeää,että mies luulee,että hän asuu hotellissa. Uskomatonta,että voi edes kuvitella niin.. ja kun asiasta sanon niin vetää hernettä nenään ja sanoo,että kyllä hän voi jäädä kotiin ja niin mene sinä töihin,kun se on niin vaikeaa.
Just just.. siitähän tässä onkin kyse. ;)

Mutta Siperia on ruennut meillä miestä opettamaan... kahvikupit,joita jää minne sattuu.. jäävät myös sinne, siinä kun sitten kiroilee kun pikkuinen (1v6kk) niitä kolkuttelee :)
Mies jättää sukkansa sinne missä sattuu ne riisumaan, sinne ne myös jäävät.. jos niitä sitten lipuu pitkin ja poikin vastaan niin... :)
Mies "nalkuttaa" lapsille,että omat jälkensä on osattava siivota es.ruokailun lopuksi omat astiat siivotaan pöydästä pois ja laitetaan koneeseen... juujuu ja miehen omat astiat jäävät ihan siihen missä söi... astiat odottaa kyllä ja sitten kun valittaa,että ei ole noitakaan saatu koneeseen asti niin voi sanoa,että sinun astiat, kulta sinun :)

Pikkumaista kyllä vaan mikään muukaan ei näytä menevän perille :D Siperia opettaa näkyy menevän :D[/QUOTE]

mie annoin kans kahvikuppien,lautesten ja lasien kertyä miehen paikalle. en ajatusta suonu muut laitoin mitä oli tiskialtaassa koneeseen. sama pyykkien kans pesin vain ne mikkä oli korissa. ihmetti mies että missä puhtaita paitoja.. sain pitää opastetun kierroksen talossa. alotin ulko oven vierestä : naulakko. keittiöstä tiskikone yms ja k h sta pyykkikoppa ja kone, pesuaineet yms.. meni perille....

Alkuperäinen kirjoittaja VäsynytP;26303608:
asiaa. Se vaan ei ole niin yksinkertaista. Noin mäki monelle sanon ja olen olen sanonu mut nyt ymmärrän ettei se lähteminenkään ole niin helppoa.

Olen pari kertaa miehen tavaroita pakannu laukkuun ja pistäny ne eteiseen. Töistä tullessa on kantanu laukut vain takasin makuuhuoneeseen. Ei ota edes tosissaan :/

vie sen autoon ne suoraan...

vitsailla et voisin huomenna hänen jälkiä siivota...

Tuohon siivoomiseen taidan kokeilla etten ainakaan pese yhtään sen rääsyä, enkä nosta yhtään sen tavaroita. Muuta ku lasten sotkut ja omat siivoan. Siinä sitten ettikööt tavaroitaan prkl

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="Väsynyt";26303640]Tuohon siivoomiseen taidan kokeilla etten ainakaan pese yhtään sen rääsyä, enkä nosta yhtään sen tavaroita. Muuta ku lasten sotkut ja omat siivoan. Siinä sitten ettikööt tavaroitaan prkl[/QUOTE]

Hyvä. Kokeile useamman päivän, jos mies ei heti huomaa. Jos mies alkaa juputtaa, että on sekaista, pääset sanomaan, että vilkaisee ympärilleen ja miettii, kenen sotkut siellä ovat levällään ja keiden eivät.

[QUOTE="poks";26303659]Hyvä. Kokeile useamman päivän, jos mies ei heti huomaa. Jos mies alkaa juputtaa, että on sekaista, pääset sanomaan, että vilkaisee ympärilleen ja miettii, kenen sotkut siellä ovat levällään ja keiden eivät.[/QUOTE]

urputtamaan että enkö oo ruokaa tehny sille huomiseksi töihin... Totesin vain että enpä ole kerenny kun olen siivonnut... Alko naurattamaan jo...

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
tämän päivän nainen jollain käsittämättömällä tavalla on luonut omassa mielessään oikeutuksen sille että mies maksaa kaiken JA huolehtii huushollista

kas kun ei vielä vaadi että vie lapset mukanaan töihin tai tuuppaa päivähoitoon jotta mamma saa palstailla ilman pienintäkään häiriötä

[QUOTE="vieras";26303713]kotona oleva huolehtii siisteydestä, töissä käyvä kustantaa kodin

mikä jumalauta tuossa yhtälössä on naiselle niin mahdotonta ymmärtää?[/QUOTE]

töissä niin ei tartte yhtään mitään omia jälkiä siivota? Ihan tosisaanko olet?

[QUOTE="vieras";26303713]kotona oleva huolehtii siisteydestä, töissä käyvä kustantaa kodin

Kukas sitten nakitetaan kotihommat tekemään jos molemmat ovat töissä? Lapsetko? Ja kukakohan miehen kämppää sitten huoltaa, jos hän eroaa? Ex? Vai pitääkö jallittaa jostain nyx ennenkuin löytyy puhdasta ylle?

Mikä helvetillinen röyhkeys saa miehen ajattelemaan, että perheen perustamalla hänen työmääränsä pitäisi poikamiesvuosista vähetä?

[QUOTE="Väsynyt";26267846]Huonosti menee muutenki. Se on kuulemma mun vika ku nalkutan. Joo niin varmasti teen mut suurimmaks osaks ihan syystä. Jos mun päivään ei muuta mahu ku siivota toisten jälkiä ja kuunnella uhmaikästä joka koko ajan on toisten kimpussa niin ilmanko sitä on hermot kireeellä...

Riidellään siivoamisesta, lasten hoidosta joskus, harvemmin kuitenki siitä ja tuo rahan käyttäminen.

Seksiä meillä on nuoremman syntymän jälkeen ollu vähän, ei nappaa ja vielä vähemmän ku tuo käyttäytyy ku idiootti. Siitäki kehtaa sitten vittuilla että ku ei seksiä tipu. Toisekseen piettäs ittestään vähän enemmän huolta. Mies ei harrasta yhtään mitään liikuntaa. Lasten kanssa käy ulkona mut suurimmaks osaks vaan viikonloppusin. Sohvaperuna ei oikein sytytä

Meillä ei ole ku yks auto ja jos jonnekki kaverin luokse lähden niin tartten autoa kun asuvat kauempana ja yleensä lapset on mukana ku saa leikkiseuraa siellä. Niin tosiaan ilmotan kyllä etukäteen että oon menossa.

Mutta joskus kävisin kyllä yksinkin mutta mies alkaa narisemaan että pitää ottaa mukaan ku hän ei jaksa olla lasten kanssa...
Yksin siis en kovin usein kavereiden luona käy, oikeestaan en ollenkaan. En ainakaan muista että millonka olisin käyny. Yksin pääsen kaupassa joskus käymään ja hyvin usein kun tulen takasin niin nuorempi huutaa täällä ja mies on hermoraunio

Mies jos käy jossain niin ei ota koskaan lapsia mukaan. Ei vaikka kävisi kaverinsa luona joka on yhden lapsemme kummi. Ei monestikkaan sano etukäteen vasta ku tyyliin tunti pari ennen ku lähtee*

Mies ei käy viihteellä ja mäkään en käy. Lapset sen verran pieniä, ollu raskaana, imettäny ja muuta niin ollu vähän hankalaa lähteä :D
Mies ei käy ku ei tykkää. Mä olen sinä aikana ku lapsia on ollu niin käyny muutaman kerran ja mies on ollu lasten kanssa kotona.

Tästäki meinas riidan kehittää kun en olis muutama viikko sitten saanu käyä ku hän ei ollu kotona vaan muualla. Olis pitäny lähtee mielummin sillon ku on ite kotona

Ollaan molemmat aika jääräpäisiä. Mies kyllä paljon enemmän ja yleensä se olen minä joka yrittää sovitella[/QUOTE]

Mikset voisi kirjoittaa puhtaasti suomen kieltä, olisi mukavampi lukea?
Ärsyttävää slangia, antaa aika junttimaisen kuvan itsestäsi.

[QUOTE="ope";26303831]Mikset voisi kirjoittaa puhtaasti suomen kieltä, olisi mukavampi lukea?
Ärsyttävää slangia, antaa aika junttimaisen kuvan itsestäsi.[/QUOTE]

Et se sinäkään korrektia suomen_kieltä kirjoita.

Kannata turhaan huudella silloin moisesta.

Harmi lukea tämmöisiä aloituksia. Mäki kirjoittelisin tämmöisiä jos olisin jäänyt mun entisiin suhteisiin ellei kauheempiakin.. Ei tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin ero jos mies on niin vatipää ja laiska ettei pysty ajattelemaan omaa persettään pidemmälle. Jos ero tuntuu mahdottomalta ajatukselta niin sit se on sun valinta ja kärsi. Jos mies ei välitä mistään jne niin miksi pilata oma elämä tuommoisen nössön kanssa. Mut tsemppii! Sitä tarvitset! :hug:

Melkein tekee pahaa lukea ap;n tekstiä, hyi hele...tti mikä mies!

Ensinnäkin olet selvästikin aivan helkkarin uupunut ja asialle pitäisi tehdä nopeasti jotain. Eli tarvitsisit lepoa ja lomaa miehestäsi. Miten se olisi sitten mahdollista järjestää onkin sitten toinen juttu.

Itse miehenä, joka myös joskus unohtaa korjata jälkensä voisin luulla, että ei miehesi kaikkea vittumaisuuttaan tee. Joskus ne jäljet vain unohtaa siivota.Toiseksi, lukemani perusteella voisin luulla että miehesikin on aivan pirun väsynyt. Joko töihinsä, kotioloihinsa tai siihen, ettei hänellä ole hetkeäkään rauhaa. Itselleni lapsen synnyttyä tuo jälkimmäinen on ollut suurin shokki.

Puhukaa asioista oikeasti. Niin ne yleensä järjestyy.

toivottavasti sinä opetat omat poikasi tekemään työtä ja siivoamaan jälkensä ja arvostamaan muita ihmisiä.

Tuo miehesi on ihan paska ihminen, ei voi muuta sanoa.

Ensinnäkin olet selvästikin aivan helkkarin uupunut ja asialle pitäisi tehdä nopeasti jotain. Eli tarvitsisit lepoa ja lomaa miehestäsi. Miten se olisi sitten mahdollista järjestää onkin sitten toinen juttu.

Itse miehenä, joka myös joskus unohtaa korjata jälkensä voisin luulla, että ei miehesi kaikkea vittumaisuuttaan tee. Joskus ne jäljet vain unohtaa siivota.Toiseksi, lukemani perusteella voisin luulla että miehesikin on aivan pirun väsynyt. Joko töihinsä, kotioloihinsa tai siihen, ettei hänellä ole hetkeäkään rauhaa. Itselleni lapsen synnyttyä tuo jälkimmäinen on ollut suurin shokki.

Puhukaa asioista oikeasti. Niin ne yleensä järjestyy.
Niinku tästäkin kommentista voi rivien välistä voi lukea. Anna ukkoparalle vähän omaa rauhaa äläkä oo nalkuttamssa koko ajan jostain. Kyllä se siitä pikkuhiljaa reipastuu :)

1. jakakaa kotityöt tarkkaan! ja aikarajat milloin ne pitää olla tehtynä (niihin kuuluu omien jälkien siivous) 2.a. jos työt laiminlyö seurauksena on että joutuu tekemään toisen kotityön eli vaikka tiskaamaan 2b jos laiminlyö kotityöt menee oma-aika purkkiin aikaa, eli esim. mies ei tiskannut on puolituntia tai tunti omaa aikaa (siihen ei kuulu vastata kysymyksiin tai mihinkään muuhunkaan esim. missä se ja se on ja miten tämä laitetaan..) sinulle plus että tottakai mies joutuu ne tiskit tiskaamaan..

Ei jumalauta kyllä voi ihmisten eläminen olla vaikeaa.
Miten tollaiset yleensä joutuvat yhteen?
Kyllä mulla laittais jo miettimään että kannattaako lainkaan jatkaa moista touhua.

Ei jumalauta kyllä voi ihmisten eläminen olla vaikeaa.
Miten tollaiset yleensä joutuvat yhteen?
Kyllä mulla laittais jo miettimään että kannattaako lainkaan jatkaa moista touhua.

Jaa miten niin tollaiset? Eiköhän se niin ole, että jos toinen on mulkku, niin toisesta tulee nalkku. Ja sama toisin päin.

Jonkun olisi opittava ottamaan askelia yhteisen hyvinvoinnin suuntaan. Antamaan jotain, että voi saada jotain. Enkä nyt edes tarkoita seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja VäsynytP;26303608:

Ei kai kukaan tuota tosissaan otakaan, ainakaan jos se toistuu...kun se ei viimeeksikään pitänyt paikkansa, niin miksi sitten nyt.

Vakava erokeskustelu, toteamus siitä että "olen päättänyt että haluan eron", se saattaa toimia. Ei mitään tavaroiden pakkaamista kun toinen on töissä, tai turhanpäiväistä erolla uhkailua.

Eli jos mä lähden huomenna takaisin työelämään ja mies jää kotiin, mä voin siitä hetkestä alkaen olettaa, että voin viskoa likaiset kalsarini mihin sattuu, jättää tyhjiä mehupurkkeja pitkin työtasoa ja astiani ruokailun jälkeen pöydälle ja mies siivoaa ne mutisematta pois? Mun ei siis tarvitse kunnioittaa hänen vaivannäköään, kun hän on siivonnut kämpän.

Mä en ***** soikoon käsitä, mitä ihmeen sontaa tuollainen ajattelu on. Alentaako työssäkäyvän ihmisen (miehen) arvoa, jos hän vie sukkansa pyykkikoriin? Tai onko nöyryyttävää kuivata itse maahan kaatamansa kahvinroiskeet? Kai pytystäkin täytyy sitten kumppanin jarruraidat käydä harjaamassa, ettei tämä työpäivän jälkeen rasita pikku rannettaan vessaharjaa käyttämällä. Vai häh?

Minusta tavaroiden paikalleen laittaminen ja siivous ovat kaksi eri asiaa. Se, että nostaa likaisen lautasen tiskialtaaseen tai mehupurkin roskakoriin, on ensinmainittua. Imurointi, mattojen tamppaus, tiskikoneen täyttö, pyykin ripustaminen ja lakananvaihto ovat kotonaolijan töitä, ellei muuta sovita.

En minäkään mene miehen työpaikalle kylvämään roskia ja sotkemaan hänen työpistettään eli hankaloittamaan hänen työntekoaan. Oletan, ettei hänkään sikaile kotona tahallaan.