Parisuhdeongelmia ja ehkä vähän muutakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiukkapipoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiukkapipoko?

Vieras
Kommentoikaa:

Meillä on nyt 1 v. lapsi, ensimmäinen ja maitoallergikko. Minä olen hoitanut lasta kaikki yöt ja suurimman osan päivistä, mies käy töissä. Ennen lapsen tuloa puhuttiin että koska mies käy töissä, minä hoidan yöt ja toki päivätkin ja mies sitten kerran viikossa (=viikonloppuna) yhden yön, jotta saan nukkua joskus. Ja iltaisin, kun mies tule kotiin, hoitaa lasta ehkä tunnin verran (käy ulkona tms.). Noh, meillähän siis vieläkin heräillää öisin 1-10 kertaa ja alkaa mulla olla veto pois..mies ei ole koko vuoden aikana hoitanut lasta yöisin kuin kolme kertaa. Eikä kuulemma jaksakaan kun töissä pitää käydä (normaali 8-16 työaika)..myöskään viikonloppuisin. Iltaisin ei jaksa enempää lapsen kanssa seurustella kun pitää töiden jälkeen saada levätä. Eli tässä ongelma numero yksi: mä en saa nukkua eikä miehestä ole tilanteeseen apua. Mua tämä ärsyttää..

Ongelma numero kaksi: mua ei seksi kiinnosta, osittain siitä syystä että ei vain kerta kaikkiaan huvita ja osittain siksi että se on aina pois minun yöunistani. Jos jään lapsen nukkumaanmenon jälkeen miehen kanssa petipuuhiin, mies kyllä nukkuu aamulla pidempään mutta minä en. Vaan mun on herättävä lapsen kanssa. Ja mies vaan vonkaa ja vonkaa ja on nyt sitä mieltä että meillä on vakava parisuhdeongelma (=lue: hän ei saa p***ua). Mua ei siis kertakaikkiaan huvita!! Ei yksin eikä kaksin, ei edes käy mielessä.. Väsymystä?

Ongelma numero kolme: tämä vie ne viimeisetkin halun rippeet.. mies juo viitenä iltana viikossa 3-xx annosta alkoholia. Kun me mennään nukkumaan lapsen kanssa, hän avaa kaljan tms. ja juo sitten ainakin sen kolme, yleensä enemmän (en ole laskenut mutta uuden korin hakee väh. kerran viikossa). Viikonloppuna sitten ainakin toisena iltana kunnon kännit. Mä olen koko viime vuoden aikana juonut alkoholia neljä kertaa eikä mun edes te mieli..eikä tee mieli ryhtyä petipuuhiin viinalta haisevan miehen kanssa. Miehen mielestä tässä ei ole mitään ongelmaa: hän juo kohtuudella eikä ole humalassa. Pitäähän sitä saunakalja, lenkkikalja jne. saada. Ja vähän rentoutua töiden jälkeen. Ennen lapsen saamista puhuimme myös alkoholista ja siitä, kuinka alkoholi ei kuulu perheeseen, jossa pieniä lapsia. Siis silloin kun ollaan lasten kanssa kotona. Noh, mies juo nyt enemmän kuin vuosi sitten..

Minusta itsestäni tuntuu siltä, ettei mies ole oikein ymmärtänyt sitä, kuinka elämä lapsen myötä muuttuu ja saakin muuttua. Hän valittaa siitä ettei meillä enää ole yhteistä aikaa eikä reissata samalla lailla jne. Lisäksi elämä on muuttunut ilottomaksi ja rankemmaksi kun pitää lapsesta huolehtia, ei meinaa töissäkään enää jaksaa.. SIIS haloo: kummankohan elämä se tässä on muuttunut????

Listaa voisi jatkaa vielä mutta taitaa tulla romaani.. tässä nämä tärkeimmät. Mua alkaa ottaa tilanne pattiin siinä määrin että olen katsellut nyt kämppää. Yhdessä ollaan oltu 12 vuotta. Silloin kun mies on työpaikan illanvietoissa tai muissa iltariennoissa, meillä menee lapsen kanssa ihan hyvin - pystyn kyllä arkea yksinkin pyörittämään. En haluaisi kuitenkaan perhettä rikkoa..

Kommentoikaa!!

ongelmaan 1 ja 2 sanot miehelle, että kun saat IHAN rauhassa nukkua pari yötä, niin johan alkaa kiinnostaa + jos viikonloppuna jäätte illalla hommailemaan MIES herää aamulla lapsen kanssa ja sä saat jäädä nukkumaan. jos ei herraa kiinnosta antaa sun nukkua, niin oma häpeä!!!

numero kolmoseen kommenttia...meillä vähän sama juttu. Jos en kieltäisi, jois joka ilta. Aina ei ole humalassa, mutta en ymmärrä miksi sitten pitää joka ilta saada joku napsu tai viskiä tai vähintään kalja. Nyt kesän jälkeen oon yrittänyt sopia, että juodaan vaan viikonloppuisin. Eli neljä iltaa viikossa ei. Eilenkin yritti ehdottaa viiniä, mutta sanoin että nythän on keskiviikko, ja siihen melki suuttu. Viime vuonna pidettiin kuukausi tipatonta, kun halusin nähdä pystyykö olla ilman. Pysty ainakin silloin. Pelkään että on tai hänestä tulee alkoholisti, en halua sellaista tulevaisuutta. Samalla olen alkanut itsekin juoda paljon enemmän kuin ennen, tai ainakin useammin. Joku tolkku tähän pitäisi saada, meillä riitojakin paljon helpommin kun ollaan vähän otettu, tai varsinkin jos hän on ottanut ja mua alkaa ärsyttämään...

Apua!!! Tuo oli JUST niinku ite oisin kirjoittanu. Erona vaan se, että me ollaan oltu yhdessä 13-vuotta ja lapsia on neljä. Minä hoidan kaikki lasten yöt ja olen aina hoitanut ja se uuvuttaa. Meillä on ollut maitoallergiaa ja muuten vain herkkäunisuutta kaikilla lapsilla. En tiedä, mitäs sanoa. Meillä mies havahtui asiaan vasta sitten, kun todella uuvuin ja hänen oli PAKKO hoitaa lapsia, kun minusta ei enää mihinkään ollut. Jotenkin on todella vaikea vaatia mieheltä sitä osallistumista ja öiden hoitamista jne. kun käy töissä, mutta etenkin nyt, kun lapsia on enemmän niin työstä tämä lastenkin hoitaminen käy. Sama asian pitäisi olla, on niitä lapsia 1 tai 6. Katkonaiset yöt rasittavat ja väsyttävät ja veikkaampa, että jos miehesi osallistuisi kotihommiin sen verran, että saisit nukuttua ja sitten vielä saisit hellyyttä ja rakkautta ja välittämistä ja yhdessä toimimista ilman alkoholia niin ne halutkin sieltä löytyisivät. Mutta...

Ja meillä tilanne on siis ajoittain ollut parempi (silloin, kun olen ollut niin piipussa, että miehen on pakko hoitaa) mutta heti kun voin paremmin niin se olenkin yhtäkkiä minä, joka pyöritän tämän huushollin yksinäni. Niin. Lapsiperheen elämä on rankkaa ja elämä muuttuu mutta siihen on vaan opittava (tämä siis miehellesi). Mutta tiiätkö, että oli ihana kuulla, etten ole ainoa!!!!!!!!!!!

1: Aika epäreilua! Kyllä miehen ois osallisttava siihen lapsenhoitoon VÄHINTÄÄN sen yhden viikonloppuyön + päivittäin tunti pari töiden jälkeen. Miten sä pystyt harrastamaan mitään? Missä sun oma aika on? Mielenterveyshän tuosta menee ja siitä päästäänkin kysymykseen nro
2: Kun olet noin väsynyt ja stressaantunut ja vailla omaa aikaa, ei seksiä VOI enää tehdä mieli. Siitä tulee se pakollinen velvollisuus muiden askareiden jatkona. Miehenkin ois tuo ymmärrettävä. Itselläkin oli välillä yöunet niin vähissä että halusin vain kaatua sänkyyn lapsen nukahettua että ehtis levätä välillä itsekin paremmin.
3. Tuolla alkoholinkulutusmäärällä on kyse jo suurkuluttajasta ja jos ei voi olla ilman edes sun pyynnöstä niin olisikohan alkoholismi päässyt nostamaan päätään? Mieshän on joka päivä krapulassa töissäkin jos koko ajan tissuttelee :/
4. Lapsi muuttaa perhettä mutta ei sen artte olla pois teidän elämästä, vaan lapsen myötä puuhat on toisenlaisia ja matkakohteet myös. Ja silloin kun pääsette jonnekin kahden niin elämästä osaakin nauttia ihan täysillä!

Saisitkohan raahattua miehesi jonnekin parisuhdeterapeutille, jolle voisitte kertoa ongelmanne, ja ulkopuolisen olisi helpompi näyttää ongelmakohdat ja auttaa löytämään niihin ratkaisuja.

Koita jaksaa :hug: :hug:

Mies ei jotenkin tajua yleensä, että jos nainen on ainavaan kotona, tekee kotityöt, hoitaa lapsen/lapset yms. niin ei kai se seksikään kiinnosta.. Ja etenkin, jos toinen vaan viettää vapaa-aikansa kaljoitellen !! Meillä ei ole ihan noin paha tilanne, mutta ystäväni erosi tuollaisesta miehestä VASTA SITTEN, kun mies löysi toisen naisen !!! Suosittelen, että sanot miehellesi, että hoidapa sinä nyt viikonloppuna kotia ja lasta, että sinä saat levätä, mene vaikka jonnekin hotelliin tai sukulaisiin tms. paikkaan, missä voit nukkua tarpeeksi. Miehet on ikuisia lapsia, ei kai sille mitään voi...

Kohdat 1 ja 2 oli aivan kun mun kirjottamia, olen usein pohtinut miten ne saisi kirjoitettua,mutta teitkin sen puolestani! Tosin meillä yksi lapsi ja ikää vasta 5kk ja yhdessäkin ollaan vähän vähemmän oltu ( 4v ). Kyllä meillä mies aina töistä tullessaan hetken leikkii lapsen kanssa mutta kyllä se olen minä joka vauvan ruokkii, hoitaa, laittaa nukkumaan jne. + hoidan kotia, siivoukset ym. :o

Kohdat 1&2: Näistä on puhuttu, ei puhuminen auta.. Meillä on seksiä sen verran ahrvoin nykyään että luulen sen kohta käyvän vieraissa (ellei jo näin ole). Jatkuvaa hinkkaamista, vihjailua ja vonkaamista on KOKO ajan..sekin ottaa päähän. Siis ei ottais päähän jos olis ite samalla aaltopituudella. Mä en voi enää edes istua rauhassa samalla sohvalla sen kanssa. Enkä halua sitä hellyyttäkään kun 2 minuutin jälkeen se menee tohon..

Kohta 3 : Juo vähemmän, jos mä kiellän mutta alkaa omaan korvakin jo kuulostaa nalkuttamiselta eli olen nyt lopettanut..ja mies juo koko ajan enemmän.

Kotitöistä: ne on jaettu puoliks, tosin miehen kuuluis esim. imuroida ja on tainnu imuroida..öö. kaksi viikkoa sitten? Mä imuroin huomenna, jos ei ala kohta tapahtua, mulla palaa käämit tähän hiekkaan jne.

Apua: "kiva" kuulla että muitakin on!!

Mä olen nyt miettinyt sellaista vaihtoehtoa että "ulkoistan" ton seksin ja mennään joku aika näin. Saapahan mies maksaa viulut mun kotona olosta ja sitten kun menen töihin, muutetaan lapsen kanssa pois. Ja niille, joiden mielestä näin ei saa tehdä, tiedän mutta varoittanut olen ja varmasti vielä monta keskustelua käydään, mikäli mies ylipäätään on kiinnostunut tästä meidän perheestä, ennenkuin lähdetään. Vuoden ajattelin kotona olla vielä..

Itse varmaan tekisin niin, että laittaisin nuo sinun pyynnöt ehdoksi seksille. Jos toimii aina viikolla niin lauantaisin antaisin :-) Siis jos saisin sunnuntai yön nukkua. Nyt kova kovaa vasten. Parisuhde pitää olla kummankin "uhrautumista" yhteiseen asiaan. Jos yhdyntä tuntuu sinusta vastenmieliseltä vaikka kotityöt lähtisivätkin luistamaan, niin anna miehellesi tyydytys muullatavalla ;-).

Riikka: kiitos. Tuotakin olen koittanut, koskaan ei ole vaan päästy tohon petihommavaiheeseen.. ja liikoja en haluais vaatia enkä ole vaatinutkaan (jos nouset aamulla lapsen kanssa, voin jäädä sun kans "valvomaan" vähäksi aikaa..vastaus on ollut: mutta kun mä oon niin väsynyt). Huokaus. Seksin pitäis lisäksi olla kuitenkin molemminpuolista ja hauskaa, ainakin mun mielestä.

No sitten on neuvot vähissä. Tunnetko vielä rakastavasi miestäsi? Jos rakkaus on alkanut hiipumaan niin miettisin tosissani tuota eroamista. Onko miehesi kuitenkin mielellään lapsenne kanssa kun on sillä tuulella että jaksaa hoitaa häntä? Eräs ystäväni erosi miehestään ja eron jälkeen mies on ollut huomattavasti enemmän lasten kanssa kuin aviossa. Ei voi antaa sulle kuin voimia ja kirkasta mieltä päätöksen tekoon.