parisuhteessa menee huonosti niin vauvakin kärsii..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kate

Vieras
Meillä menee nyt miehen kanssa huonosti, syynä siihen on lähinnä se että vauva arki alkaa painaa.. Mua huolestuttaa eniten se että vauva raukkakin kärsii tästä, mulla menee hermot heti jos vauva vähänkin kitisee ja tuntuu että haluisin vaan olla yksin.. Miksi parisuhde on niin vaikea asia ettei sitä saa pidettyä kunnossa, meidän pitäis puhua mutta kun ollaan tyypillisiä suomalaisia niin puhuminen ei onnistu..

kuulostaa vähän siltä että kaipaisitte kumpikin vähän omaa aikaa ja vähän yhteistä aikaa ihan kahestaan. jonkun mukavan harrastuksen hankkiminen vois tuoda vähän voimia jaksaa arkea

jos tuntuu, että kaipaat omaa aikaa niin jätä ihmeessä se vauva miehesi hoiviin, jotta saat omaa aikaa vaikkapa lenkkeilyn muodossa. joskus on parempi antaa vähän tilanteen rauhoittua ennen kuin alkaa kunnolla puhumaan, ettei mene vaan toisen syyttelyksi koko homma.

missään nimessä ei kananta mitään eroa aatella, ellei mies ole alkoholisti tai väkivaltainen sinua ja/tai vauvaa kohtaan.

useimmille tuo vauva-arjen raskaus tulee todellisena yllätyksenä, mutta onneksi se on vain väliaikaista. tsemppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
jos tuntuu, että kaipaat omaa aikaa niin jätä ihmeessä se vauva miehesi hoiviin, jotta saat omaa aikaa vaikkapa lenkkeilyn muodossa. joskus on parempi antaa vähän tilanteen rauhoittua ennen kuin alkaa kunnolla puhumaan, ettei mene vaan toisen syyttelyksi koko homma.

missään nimessä ei kananta mitään eroa aatella, ellei mies ole alkoholisti tai väkivaltainen sinua ja/tai vauvaa kohtaan.

useimmille tuo vauva-arjen raskaus tulee todellisena yllätyksenä, mutta onneksi se on vain väliaikaista. tsemppiä.

Kaipaisin aikaa yhdessä kodin ulkopuolella! Mies ei sitä ymmärrä, lähtee kyllä yksinään käymään illalla jossain istumassa mutta mäkin haluaisin mukaan.. Vauva on 9,5kk mutta heräilee yöt noin 3 h välein niin ei voida edes pyytää ketään hoitamaan.. Unikoulua kokeiltiin pari yötä mutta.. Se että mies lähtee ja minä olen tavallaan vankina kotona pahentaa mun oloa ja niitä riitoja tulee.. En ole koskaan ollut bilettäjä tyyppiä, olin ennen vauvaakin puoli vuotta monesti kotona mutta nyt tarvisin jotain että jaksais taas arkea..

No kyllähän joku aina yhden tai kaks yötä jaksaa heräillä kolmen tunnin välein, olisko sulla semmosia ihmisiä? Minkä ikäisiä esim. sun omat vanhemmat on? Tai mitä jos lähtisitte alkuillasta ja tulisitte yöksi kotiin, tyyliin puolen yön aikoihin? Me jätettiin aikoinaan esikoista hyvinkin hoitoon, vaikka valvoi öitä, kun avuntarjoajia oli koko ajan! Nyt kuopus, 9kk ei oo ollu kellään toisella yötä, en vaan oo raaskinu..:/

juu ei aina ole helppoa. mutta niin se vaan on että jos susta tuntuu että sun täytyy päästä tuulettumaan, niin silloin sun on mentävä. menet ekan kerran yksin, mies jää hoitamaan vauvaa. parin kuukauden kuluttua teillä voi ollaihan erillaiset yöt ja vauva nukkuu paremmin. katsos tämä äidin "oma aika" on jotain mitä miesten on tooooosi vaikea ymmärtää, koska keskimäärin he saavat sellaista joka työpäivä ainakin.

Yhteistyössä