Parisuhteesta, luottamuksesta, sekalaista jorinaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Criminal Mind harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Criminal Mind harmaana

Vieras
No niin siis meillähän on tässä ollut pitkään ongelmia. Niitä on yritetty selvittää pariterapiassa mutta mies lopetti siellä käynnin koska "ei hänessä ole mitään vikaa". Olen sitten itse käynyt selvittelemässä ajatuksiani, mielestäni mies on alistava ja nöyryyttäjä. "Pakottaa" seksiin (uhkailemalla lähtevänsä vieraisiin), huutaa ja käskyttää jos jokin asia ei mene niinkuin hän on sen mielessään ajatellut (en ole ajatusten lukija). Viimeisin mistä loukkaannuin oli pikkujoulut (perinteistä, eikö) Vasta edellisenä päivänä oli hierottu sopua ja olimme sopineet että molemmat yrittää vielä tässä liitossa ja että yritetään käyttäytyä kunnioittavasti ja miehelle olen sanonut että luottamus on häneen nyt aika kortilla kaikenlaisten uhkailujen ym takia. Niin, sinne pikkujouluihin oli sitten mies hommannut stripparin. Sinällään ei olisi asiaa vastaan mitään mutta minun mielestä se ei nyt tässä tilanteessa ollut ihan reilu veto kun muutenkin vituttaa. Äh, en nyt osaa muotoilla näitä asioita tekstiin. Terapiassa kun ei ole varaa joka viikko juosta eikä sukulaisia ja ystäviä jaksa tällä meidän parisuhdepaskalla rasittaa niin kysympä nyt palstaltakin mielipidettä. Saako toiseen ihmiseen luottamuksen ja kunnioituksen takaisin? Ja miten? Ja onko sitä ihan tyhmä ja alistuva narttu jos jää paskapääpomottajan kanssa yhteen kun se tulevaisuudessa tietää jatkuvaa itsensä puolustamista ja oikeuksistaan kiinni pitämistä....

Sitä minäkin mietin että mitä tästä saan. SIis eletään ihan asiallisesti saman katon alla, lapsia on kaksi ja sen takia en varmaan uskalla nostaa kytkintä. Multa puuttuu rohkeus, itsetunto, kaikki tällä hetkellä....

Tuskin mikään terapia miestäsi auttaa. Et saa kunnioitusta takaisin, koska mies ei muutu. S on sietämistä silloin vaan eli ihan järjetöntä minusta. Mikä motivoi siihen?

No varmaan motivoi se etten pilaa lapsiani tekemällä niistä erolapsia (sairasta eikö). Mies uhkailee että vie lapset (no aika marginaalista, mutta voihan niinkin käydä) ja sitä miä en kestäis.

Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyt miehesi sellaisena kuin hän on ja todennäköiseti kärsit liitossasi. Ei toista ihmistä voi muuttaa, jos muutosta ei halua henkilö itse. Tai sitten otat ja eroat.

No varmaan motivoi se etten pilaa lapsiani tekemällä niistä erolapsia (sairasta eikö). Mies uhkailee että vie lapset (no aika marginaalista, mutta voihan niinkin käydä) ja sitä miä en kestäis.
Luulen, että strippareita tilaava jurottava ja pompottava mies ei ole ensimmäinen vaihtoehto huoltajaksi. Sinullahan on ihan hirveää :(. Ja ei ole kyllä hyvä malli tuo lapsille.

Oletko miettinyt mitä lapsen mielelle tekee kun katselee teidän onnetonta liittoa? Se on ainoa parisuhteen malli minkä lapset oppii, haluatko että he toteuttavat samaa kaavaa aikuisina?

Ellet sitten ole täysin kyvytön huolehtimaan lapsistasi erotilanteessa, ei miehelle yksinhuoltajuutta anneta, huoli pois.

Lapset 5 ja 4, poikia ja toinen oikein isin poika (konemiehiä molemmat). Lähelle varmaan voisin muuttaa mutta mutta.... mistä rohkeus. Oon sitäkin miettiny että jaksanko katella toista jos jään. Ja jaksanko pitää puoliani jatkuvasti. Ihmisenä olen tuottamaton, olin opiskelija kun aloitimme seurustelun ja olen taas opiskelija kun uutta ammattia luen. Tästä saa kuulla kyllä miten mies meitä elättää. Sillähän ei ole mitään väliä kun minä elätin meitä vuosia kun mies aloitti yrittäjänä.

Häh... Pidät stripparin tilaamista ihan normaalina... :O
Ja miehesi uhkaa lähteä vieraisiin. Etkä sanonut miehestäsi yhtään positiivista asiaa. Mitä ihmettä?

Miten kauan sinulla on vielä opiskelua jäljellä? Jos ottaisit henkisen eron miehestä ja alkaisit elämään vaan omaa elämääsi ja sitten kun valmistut, niin lähdet pois, jos mikään ei ole muuttunut. Tosin en usko, että tuohon on hyvä hetkeksikään jäädä.

Siis mun mielestä se strippari ois ihan ok jos parisuhde ois normaalissa tilassa. Tässä tilanteessa se oli miun mielestä aivan vittuilua ja nöyryytystä... Kattelen minäkin mielelläni mieskomeutta.

Vuoden verran, ehkä puolitoista on vielä jäljellä. Kyl mun pitäs lähteä nyt tai ollenkaan en mä tähän siivellekään taho jäähä. Henkisesti yritän pitää etäisyyttä ihan mielenterveyteni takia. Tähän koko soppaan ei varmaan ois jouduttu jos oisin älynny ajojissa pitää puoleni ja nousta tota käskytystä ja nöyryttämista vastaan. Se vaan alkoi jotenkin salakavalasti etten huomannu

Näin ulkopuolisen korvaan tommonen liitto kuulostaa tosi ahdistavalta. Onko sulla hyvä ja vapaa olo tuossa parisuhteessa? Jos ei, niin kerro suoraan miehelle, että aiot erota hänestä jos sinulle ei esim. parin kuukauden sisällä tule parempi olla. Ja sitten oikeasti vähintään muutat pois saman katon alta, etkä jätä vain uhkaukseksi.

Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tuommoiseen. Jos taas jostain kumman syystä päätät jäädä parisuhteeseen, niin sitten sun pitää ruveta tekemään omasta elämästäsi sellaista kun SINÄ sen haluat olevan. Jos mies esim. uhkailee, niin päätät, että se on hänen valintansa ja ei johdu sinusta millään tavalla. Kerro miehelle, että et halua seksiä, koska sinusta tuntuu, että hän ei arvosta sinua. Jos mies menee vieraisiin, niin se on edelleenkin hänen valintansa ja se ei ole sinun kontollasi tai sinun tehtäväsi yrittää estää häntä vastahakoisella seksillä. Älä yritä omilla myönnytyksilläsi tehdä teidän yhteisestä elämästä parempaa, niin mies jossain vaiheessa varmaan huomaa, että hänenkin on tehtävä jotain parisuhteen eteen. Toinen vaihtoehto on, että hän lähtee, mutta siinä vaiheessa tiedät, että et olisi hänen kanssaan halunnut ollakaan, koska hän ei ole ollut valmis minkäänlaisiin myönnytyksiin.

• Tykkää
Reactions: pia
Kyllä, tää tuntuu ahdistavalta. Ja kaikki on tosi sekavaa, mietin jo sitäkin että kannattais varmaan ottaa vähän väliä koko touhuun. Näitä pohdintoja jatkettava ja tärkeintähän se olisi saada itelle selväkis mitä haluaa ja uskaltaa elää sen mukaan. Kiitos naiset :)

Mitä kauemmin tuollaisen miehen kanssa elää saman katon alla, sen enemmän itsetunto murenee ja rohkeus vähenee.

Opiskelija tai ei, taloudellisesti pärjää kyllä yksinhuoltajanakin. Yhteiskunta tukee.

Minusta sinun pitäisi lähteä...heti.

• Tykkää
Reactions: Bonaire ja Millenia
hyi kun meni kylmät inhon väreet selkää pitkin kun tämän luin..tuo että mies lopetti pariterapian koska hänessä ei ole mitään vikaa kertoo jo riittävästi...ja tuosta lapsilla kiristämisestä kannattaa puhua vaikka sosiaalissa jos ja kun muuttaa päätät(oletan että sieltä joudut apua hakemaan kun olet opiskelija)...veikkaan että mies tulee ainakin yrittämään kääntää julkiset tahot sinua vastaan jos oikeita perusteita ei hänellä ole lasten saamiseksi...

Vuoden verran, ehkä puolitoista on vielä jäljellä. Kyl mun pitäs lähteä nyt tai ollenkaan en mä tähän siivellekään taho jäähä. Henkisesti yritän pitää etäisyyttä ihan mielenterveyteni takia. Tähän koko soppaan ei varmaan ois jouduttu jos oisin älynny ajojissa pitää puoleni ja nousta tota käskytystä ja nöyryttämista vastaan. Se vaan alkoi jotenkin salakavalasti etten huomannu

Huolestuin kun luin tuon lihavoidun kohdan.
Lopeta hyvä ihminen tuo itsesi syyttely! Oletko tosiaan sitä mieltä, että miehesi käskyttää ja nöyryyttää sinua vain siksi, että sinä et ole sitä estänyt? Miksi haluaisit elää miehen kanssa, joka on taipuvainen tuollaiseen käytökseen? Miksi sinun pitäisi pitää miehesi "kurissa" ja vahtia, ettei tilanne pääse tuollaiseksi? Miehesi on aikuinen ihminen, joka on vastuussa omasta käytöksestään.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Jätkä
Huolestuin kun luin tuon lihavoidun kohdan.
Lopeta hyvä ihminen tuo itsesi syyttely! Oletko tosiaan sitä mieltä, että miehesi käskyttää ja nöyryyttää sinua vain siksi, että sinä et ole sitä estänyt? Miksi haluaisit elää miehen kanssa, joka on taipuvainen tuollaiseen käytökseen? Miksi sinun pitäisi pitää miehesi "kurissa" ja vahtia, ettei tilanne pääse tuollaiseksi? Miehesi on aikuinen ihminen, joka on vastuussa omasta käytöksestään.

:flower:

[QUOTE="Mina";25152165]Ja sitten oikeasti vähintään muutat pois saman katon alta, etkä jätä vain uhkaukseksi.

Jos mies esim. uhkailee, niin päätät, että se on hänen valintansa ja ei johdu sinusta millään tavalla. Kerro miehelle, että et halua seksiä, koska sinusta tuntuu, että hän ei arvosta sinua. Jos mies menee vieraisiin, niin se on edelleenkin hänen valintansa ja se ei ole sinun kontollasi tai sinun tehtäväsi yrittää estää häntä vastahakoisella seksillä.[/QUOTE]

Tää on hyvin sanottu. Mies on huomannu et saa seksiä kun uhkana on se että lähtee vieraisiin. Anna sen mennä. Ei mullakaan pää kestäisi tuommoista. Sulle tulee vaan arvoton olo, vaikka tosiasiassa oot tärkee ihminen monelle. Ja seksin antaminen "pakosta" tekee vaan pahemman olon. Tiedän_kokemuksesta. Surullinen tilanne, mut sä oot oman osas yrittäny parantaa asioita. Silti et voi yksin korjata rikkinäistä liittoa. :(

Wau. Kiitos viesteistä, ihanan ymmärtäviä :) se on ihme kuinka sitä sokeutuu ja syyttää itseään vaikka parisuhteessa on KAKSI, yksin ei voi olla vastuussa suhteen onnesta. Ja Anatolia on varmasti oikeessa että tällänen suhde vaan murentaa enemmän ja enemmän, mutta vaikeeta on kerätä rohkeutta lähteä. Koska eihän mua ole kuitenkaan hakattu tai mies ei oo alkkis... Sillonhan se on selvä et lähtee. Se että mies puhuu mulle rumasti ei monen mielestä ole riittävä syy eroon.

Yhteistyössä