on kyllä ymmärrettävää, että se puolisoista päättää, joka kantaa asioista loppupeleistä suuremman vastuun noin käytännössä. Suomessa se on useimmiten nainen. Mies yleensä vapaamatkustaa varsinkin kun on kodista kyse.
Aamen ja halleluja. Samaa mieltä.
En hauku miestä julkisesti (paitsi joskus lähipiirin ollessa paikalle voi heittää nakin miehelle takaisin jostain asiasta). Mutta voi että kyllä korpeaa aikuisen miehen avuttomuus/ laiskuus tietyissä asioissa. En vaan voi olla motkottamatta, kun esim. pesukoneen mies täyttää aina päin helvettiä -> ei sillä muuten olisi väliä mutta kun ne astiat on sitten pesunkin jälkeen edelleen paskaisia ja esim. terävät veitset laittaa koneeseen siten että lapset voi niihin loukata. Tai kun ei viitti suihkusta tullessa kuivata jalkojaan, vaan kastelee kaikki lattiat. Eikai sillä muuten väliä, mutta märkä laminaatti on jumalattoman liukas ja vaarallinen + se alkaa kupruilla. Siinä pari esimerkkiä. Todella rasittavaa pidemmän päälle kulkea toisen perässä korjaamassa toisen tekemiä kotitöitä, joka ei todellakaan ole ensisijaisesti minun agendallani. Mun vaan on PAKKO!
Mies käy töissä (osa-aika), minä kannan vastuun kaikesta muusta. Siitä että koti tulee hoidettua, rempat tilattua, lapset hoidettu/kasvatettu ja niiden asiat hoidettu, laskut maksettua, sopimukset tehtyä ymsymsyms. Mies tekee asioita, mutta se täytyy yleensä aina erikseen hänelle sanoa ja joskus monta kertaa. "lapsella on paskat vaipassa, vaihdatko", "koneessa on märät pyykit, laittaisitko ne kuivuriin", "autosta on lasinpesuneste loppu, voitko ostaa ja täyttää tankin". Jne. Ja kyllä, voisin vaihtaa osia vaikka heti huomenna, mutta eihän mies siihen suostu. Kyllä se tietää mikä loputon hommasavotta täällä kotona pyörii, kun ei nyt mikään urpo yksilö ole. Laiska vaan.
Onneksi oma ukko ei ole täysin avuton, onhan niitäkin nähty jotka ei edes kaupassa osaa käydä. Olen todella pahoillani siitä jos joku mies saa kuulla tyhmäksi haukkumista kotonaan joka päivä vaikka tekee asiat moitteettomasti, mutta olisi kiva että näissä jutuissa joskus annettaisiin sillekkin arvoa kuinka paljon nainen yleensä perheensä eteen hommia tekee, koska kotitöitä/ lastenhoitoa tasa-arvo ei vieläkään monessa perheessä ole saavuttanut.