Pärjääkö isä yön yli tissitakiaisen kaa kaksin?

OnneliJaAnneli

Uusi jäsen
29.10.2008
22
0
1
Eli mulla olisi juhlat tulossa, joissa minun pitäisi olla yön yli. Lapsemme herää öisin monta kertaa tissille, eikä rauhotu ilman sitä. Kokeiltu ollaan hyssyttelyä, mutta ei auta. Poika on 8kk, eli syö jo kiinteitä.

Onko kokemuksia/mielipiteitä, pärjääkö ne kaksin vai itkeeköhän poika ittesä näännyksiin?

ps. oon uus musta, ennen oon ollu vaa harmaa ja eri nimimerkillä!
 
No ei kai se kuole? Itse en silti jättäisi. Liian kova järkytys lapselle, eihän hän ymmärrä miksi tissiä yleensä saa ja nyt ei.

Jos toteutat tuon, älä anna tissiä öisin enää sen ekan yön jälkeenkään?
 
mulla on ihan sama tilanne kuukauden päästä. esikoinen oli 9kk iässä isovanhemmilla yön hoidossa ja oli huutanut 3h ennen kuin nukahti. sitten oli nukkunut yön läpi tyytyväisenä.

mutta oon ollut päivällä poissa kerran 4h niin että isältä oli onnistunut nukutus syliin, syömiset oli mennyt hyvin (paitsi pullosta ei huolinut juotavaa). sitten siskonsa kiipesi iskän syliin, vauva heräsi ja huusi tunnin. yleensä kuopus huutaa kuin syötävä heti jos vaikka vartiksi katoan kauppaan.

että pitkää pinnaa teille! syökö vauva tuttia?
 
Ei syö korviketta, eikä oo vähhän aikaa suostunu lypsettyykään maitoo ottaa. Voi, voi..mitähän sitä tekis. En ees pääse niistä juhlista kesken poiskaa, koska ne on eri paikkakunnalla. Ois niin kiva, mennä. Mut en tosiaa haluu, että poika itkee lohduttomana koko yötäkään. Auttasko se, jos nää ei olis kotona missä maitoa on saanu ennen vai pahentaakohan ne vaa entisestää tilannetta..?
 
Mun mielestä on kaksi toimivaa vaihtoehtoa:
1.totuttaa lapsi yöpulloon ennen juhlia, joko korvikkeella tai lypsetyllä maidolla.
2.yövierottaa täysin, vaikka se vaatiikiin tiukan päätöksen, motivaatiota ja pitkää pinnaa molemmilta vanhemmilta.

Muuten voi olla tiedossa sellainen yöhuutosirkus, että miehesi ei ejkä toista kertaa suostu jäämään yöksi kaksin vauvan kanssa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Onko sun pakko olla yön yli pois? Älä ainakaan aloita tissitöntä sillä, että olet niin pitkään poissa. Mä vieroittaisin aiemmin. Se on hirveä shokki noin pienelle kerralla.

Samaa mieltä. Voit olla varma että vauvasi järkyttyy ja pahasti. :(
 
Mulla on yhä edelleen samoja ongelmia hiukan yli vuoden ikäisen kanssa.
En voi minnekään lähteä.
Olen yrittänyt vähentää tissiä mut siitähän se riemu vasta irtosi, lapsi alkoi kahta kauheammin vaatia tissiä ikään kuin tarkistaakseen että se on vielä mahdollista, huusi ja roikkui lahkeissa, repi paitaa ja työnsi käsiä paidan sisälle. Yöt jotka jo aikaisemmin siedettäviä muuttui hulinaksi kun piti kokoajan tarkistaa ettei vaan tissi katoa tai ole kielletty.
Totesin että taitaa olla huono vaihe nyt just vähentää tai vierottaa ja kun palattiin normaaliin tissittelyyn niin tilanne rauhoittui takaisin normaaliksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:
Mun mielestä on kaksi toimivaa vaihtoehtoa:
1.totuttaa lapsi yöpulloon ennen juhlia, joko korvikkeella tai lypsetyllä maidolla.
2.yövierottaa täysin, vaikka se vaatiikiin tiukan päätöksen, motivaatiota ja pitkää pinnaa molemmilta vanhemmilta.

Muuten voi olla tiedossa sellainen yöhuutosirkus, että miehesi ei ejkä toista kertaa suostu jäämään yöksi kaksin vauvan kanssa ;)

Rupesin tuumasta toimeen ja hain rintapumpun..tarkotus siis lypsää pulloon ja tarjota sitä rinnan sijasta. Poika kohta varmasti heräileeki ekan kerran..Nyt ois kuukausi aikaa näihin juhliin. Katotaan onko mulla riittävä pinna tähän vierottamisee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä tuon ikäisen voi jo vierottaa. Kannattaa aloittaa mahdollisimman pian tai valvot vielä kaksi vuotiaan kanssa...

Vähän sama tuli mieleen. Jos lapsi syö jo 5 ateriaa päivässä ja syö kunnolla, niin yösyöminen voi olla pelkkä tapa. Vieroita vauva hyvissä ajoin yösyötöistä, niin pääset helpommalla juhlien jälkeenkin. Mä olen vieroittanut molemmat lapset yösyötöistä siinä vaiheessa kun kiinteitä meni jo kunnolla päivällä ja sen jälkeen alkoivat nukkua kunnon yöunia. Yllättävän helpolla luopuivat yötissistä eli pelkkä tapa se oli ollut, ei niinkään nälkä jatkuvasti.
 
Testatkaa yksi yö niin, että olet eri huoneessa ja mies hoitaa vauvan. Siinähän huomaatte ja et ole kaukana, jos menee ihan plörinäksi. Äläkä mene ihan heti, vaan anna mies yksin yrittää. Voi olla että rauhoittuu helpostikin ilman maitoa, kun huomaa ettet ole paikalla.
 
En jättäisi ellei olis PAKKO. Itse olen joutunut pakosta jättämään päiväksi ja mies kyllä pärjäs koska pärjää milloin vaan lasten kanssa mutta ei se varmasti ollut kivaa kummankaan kannalta kun pullo ei vaan kelvannut millään.
 
ootteko kokeillu jos pelkkä iskä rauhoittelis niin että sä olisit poissa näkyvistä?
useinhan se riittää että näkee äidin ja vaatii sitten tissiä.
kokeiltaa,nuku vaikka sohvalla =)
jos menee hyvin niin pärjää varmasti,mutta jos vauva ei rauhotu niin ehkä sitten pitäs olla yö kotona.
 

Yhteistyössä