Partyliten votiivit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suski

Vieras
Moi! Voiko Partyliten votiiveja polttaa Iittalan Kivi-tuikkuastioissa? Mulla on kaapinpohjalla pyörinyt muutama votiivi ties kuinka kauan mutta mitään "virallisia" Partyliten votiivialustoja mulla ei oo. Hajoaako nuo Kivet jos mä poltan votiiveja niissä? Oma järki sanoo että ei, mutta mistä sitä ikinä tietää... ;)

Mä kysyin just yhdeltä tutulta edustajalta ja se sano ettei voi... No tottakai se niin sanoi ;) Oma järki tosiaan kyl sanoo et mikä ettei. Taidan panna illalla palamaan. Tulen raportoimaan jos on kämppä tulessa sen jälkeen :D

... miksei vois? Jos alusta/lasi on paljon votiivia laakeampi, niin sillon en suosittele, koska votiivi nesteytyy ja leviää laajalle alueelle ja menee hukkaan, kun ei jaksakkaan palaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Suski:
Mä kysyin just yhdeltä tutulta edustajalta ja se sano ettei voi... No tottakai se niin sanoi ;) Oma järki tosiaan kyl sanoo et mikä ettei. Taidan panna illalla palamaan. Tulen raportoimaan jos on kämppä tulessa sen jälkeen :D

Just. Mulle kans sanottiin, että Partyliten somisteissa ei saa polttaa muita kuin Partyliten tuikkivia...
Olen polttanut kyllä ihan "halpis"tuikkujakin eikä ole mitään ongelmaa ollut.

Sanokaas vielä miten te sen jämätöhnän ootte saanu parhaiten pois esim. just noista Kivituikuista?

Kun se on palanut loppuun ja kunnolla jäähtynyt ja kovettunut sinne, olen vaan veitsellä varovasti raaputtanut irti sieltä pohjasta. Hyvin lähtee!
Sen jälkeen vielä pessyt Fairyvedellä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Just. Mulle kans sanottiin, että Partyliten somisteissa ei saa polttaa muita kuin Partyliten tuikkivia...

Näinpä ;) Tiiä vaikka räjähtäis ;)

Mullekin sanottiin että ei voi, kun tuota kysyin..Tiedä sit miksi....

niin niissä koristeissa ei saa poltaa tavallisia kynttilöitä, mutta partyliten tuikkuja voi polttaa missä vaan, sen lämpö tilan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

niin niissä koristeissa ei saa poltaa tavallisia kynttilöitä, mutta partyliten tuikkuja voi polttaa missä vaan, sen lämpö tilan takia.

Juu tiedän tuon. Mutta olen ottanut tietoisen riskin ja mikään ei ole vielä hajonnut, vaikka vuosikausia niissä olen tavallisia tuikkuja polttanut.
ei se NIIN SUURI lämpötilaero ole..

varmaan siinä on sekin, että on ainakin varotettu, jos kallis somiste menee rikki. Ei pääse kukaan sanomaan, että miksei sanottu, jos kert normi tuikku kuumenee enempi. En tiiä.

Partyliten kynttilät kuumuu n. 60 asteeseen ja sulaa (toi sulaminen pitää ottaa huomioon, eli votiiveja ei saa polttaa millään tasaisella alustalla!), tavan steariinikynttilät kuumuu n. 160 asteeseen.
Eli kyllä kaikki astiat mitkä kestää tavan kynttilöitä, kestää myös Partylitet, MUTTA Partyliten somisteet (kynttiläjalustat) ei sitten välttämättä kestäkään muita, kuin Partyliten omia kynttilöitä...

"Käytä kynttilälyhdyssä ainoastaan metallikuorisia lämpökynttilöitä (ei muita kynttilöitä), jotka ovat laadukkaita ja halkaisijaltaan max. 42 millimetriä. Lämpökynttilän ja lasisen kynttilälyhdyn seinämien väliin tulee jäädä riittävä ilmaväli."

Tuollainen teksti löytyi Iittalan sivuilta Kivi-tuikkulyhdystä. Itsekin asiaa joskus kyselin, näin kerrottiin.

Sanokaas vielä miten te sen jämätöhnän ootte saanu parhaiten pois esim. just noista Kivituikuista?

Kyllä ne kivi kipot kestää polttaa votiiveja. Mulla on harva se ilta votiivit niissä palamassa ja hyvin kestää.

Jämät lähtee helpoiten pois kun pistät astian n. puoleksi tunniksi jääkaappiin ja sitten ei tarvi kun kääntää kippo ylösalaisin ja votiivin jämät tipahtaa sieltä pois. Lopuksi voi lämpimällä fairyvedellä pestä kupin.

olin kutsuilla ja esittelijä mainitsi,että votiivin astia täytyy olla yhtä korkea kuin votiivinkin.
Ite oon huomannu et kun matalammassa poltin,niin eihän tuo palanu sitä 6h jonka olis pitäny kun jo läsähti pitkin astiaa.Elikkä oli liian matala astia et paloi väärin.

Olin joulun alla Partyn kutsuilla ja sen lasipurkissa olevan kynttilän hinta oli muistaakseni 30-35?, tilasin nimittäin sellaisen. Ja paloi todella kauniisti koko joulun ja tuoksu oli miellyttävä, eikä liian voimakas. Tuoksu oli mulberry ja vanilja.

Yhteistyössä