Paska olo aina...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Mikähän mulla nykyään on kun kaikki v*tuttaa! Oon niin kertakaikkisen väsynyt tähän kaikkeen. Kaikki vastoinkäymiset ja pienet ongelmat tuntuu maailman kaatavalta asialta... Vaikka oikeesti kaikki on suht hyvin. On perhe (2 lasta), mies, talo ja vakituinen työ. Ei pitäs valittaa. Mutta jotenkin olen sisältä rikki, eikä ole ketään kenen kanssa puhua. Hyvän päivän tuttuja on pilvin pimein mutta ei sellaista ihmistä mun elämässä jonka kanssa vois jakaa ajatuksia. Niin no onhan se tuo mies mut tuntuu etten sitä kehtaa vaivata...
Varmaan tekis maisemanvaihdos hyvää mutta meillä ei ole lapsille KETÄÄN hoitajaa, jos miehen kanssa johonki lähdettäs ja mitäpä minä yksinkään mihinkään menisin murehtimaan... En tiiä onko tämä masennusta vai mitä kun mielestäni tätä on jatkunut niin kauan... Kait sitä kallonkutistajalle pitäs mennä. Mutta tuskin koskaan saan aikaseksi että menisin.
Kiitos jos joku jaksoi lukea tätä minun vuodatusta... :(

No ekana voisit mennä kunnan jonkulle psykologille tms jutteleen, saisit kaikki ulos. Sitten voisit tilata vaikka illaksi mll:n hoitajan että pääsisitte yhdessä miehen kanssa pois kotoa.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinhän sitä vois... täällä peräkylällä liekkö etes semmosta..

Jossain kuitenkin on. Ihan paikallisesta tk:sta saat varmaan apua, osaavat ohjata eteen päin. Nämä peräkylät tapaa tehdä yhteistyötä (itsekin asun malla) ja tod. näkösesti teilläkin käy siellä joku useamman paikan yhteinen ihminen pitämässä vastaanottoa, ellei ole omaan kuntaan palkattu. Tai jos sulla on pieniä lapsia, niin neuvolan kautta eteen päin :hug:

Onko sulla omaa aikaa tarpeeksi? Saatko tehtyä kodinhoidolta jotain mielekästä puuhaa mistä tykkäät? Ei aina ole kyse mistään lääkärin tarpeesta. Kyllä pienet masennukset kuuluu ihmisen eloon. Itse pystyy paljon vaikuttaan asioihin kun vaan saa suunsa auki.

se taitaa mun isoin ongelma olla etten saa suutani auki... sit kun saan niin ei loppua tuu ja kaikki tulee itkuna ulos...

Mun mielestä sun olis hyvä jutella jonkulle ulkopuoliselle, vaikka neuvolaan soitat, ne ohjaa eteenpäin. Siellä saa itkeäkin :hug:

Ja kun niin on kasvatettu, pienestä pitäen, että yksin on pärjättävä ja asioista ei puhuta... niin sieltähän kaikki tämä alkanu on. :(

Kyllä vanhankin koira oppii uusia temppuja :hug: Nythän sä jo varovasti raotit kantta- ja se on jo hyvä alku se!
Täällä peräkylällä psykologi tekee myös kotikäyntejä, jos on vaikeaa kulkea tai saada lapsia hoitoon. Rohkeasti vaan yhteyttä terveyskeskukseen tai neuvolaan ja sieltä osaavat kertoa paikkakuntasi menettelytavan. Ovat takuulla kuulleet molemmissa paikoissa jo ihan kaiken, eli hävetä ei tarvitse. Päinvastoin olet ylpeä itsestäsi kun tunnistat sen ettet enää jaksa!

Ja itku puhdistaa. Saman olen läpikäynyt, että tiedän tasan mistä puhun.

Ja sit vielä se kun jos käy täällä peräkylällä psykologilla ni varmasti tietää koko kylä kohta ja sitten leimataan hulluksi! Niin kun yks mies oli käyny täältä niin heti kylällä puhuttiin ja analysoitiin että miksi se siellä kävi...