Paskana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarkko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jarkko

Vieras
Mitä tekisit jos olisit vuoden ulkomailla opiskelemassa/töissä ja tulisit kotiin. Saisit luotettavana pitämältäsi taholta tietää että tyttökaverisi on poissaolessasi ollut pitempään mitä ilmeisemmin ollut intiimissä suhteessa erään jo ennen tapahtunutta inhoamasi miehen kanssa. Kertomukset niin yksityiskohtaisia, että vaikea uskoa valehtelua, suutelua, julkisesti käsikkäin kävelyä, ravintolailta josta lähdetty samalla taksilla. Mies on tyttökaverin ex ja yrittänyt pari vuotta sitten seurustelumme alussa läsnäollessanikin iskeä. Nykyään lipevä naistenmies (naisia nähty riittävän ravintolassa jo ennen matkaa) eli puutteen takia ei ole iskenyt. Tyttökaveri kiistää kaiken ja sanoo vain jutelleensa pari kertaa ravintolassa. Sanoo että luotettava lähteeni on yrittänyt vuoden aikana parikin kertaa iskeä mutta saanut aina tylyt pakit. Tämä olisi nyt sitten hänen kostonsa. Kumpaa uskoa, järki sanoo että kaveria, tunne toivoo tyttöystävän puhuvan totta.

Paluusta nyt viikko.

Fakta, olen edelleen kaiken tämän tietäen hulluna rakkaudesta. Sanoin toissa päivänä seksin jälkeen tytölleni että haluan häntä ja jatkaa seurustelua oli tapahtunut jotain tai sitten ei. Tämä oli ensimmäinen kerta seksiä palattuani, alkuun oli kitkaa ymmärrettävistä syistä. Lupasin myös että tämä kaveri saa jäädä kun paljastui millainen ""ystävä"" hän todella on.

Fakta2, en ole ikinä nähnyt mitään kauniimpaa ja kiihottavampaa kuin tyttökaverini toissa päivänä alasti sängyllä hetki ennen rakasteluamme. Olisin tehnyt mitä vain hänen puolestaan, mitä vain. En kuvitellut tai liioittele, en sorru sellaiseen. Näin vain oli ja sanoin sen kaiken hänellekin.

Fakta3, Tyttökaverini sanoi ettei puhunut iskuyrityksistä aiemmin koska tiesi kykenevänsä hoitamaan kaverini. Sanoi ettei halunnut turhaan huolestuttaa ja pilata opiskelufiiliksiäni ja ystävyyttämme vaikka kaverini käytös olikin törkeää.

Fakta4, Kaveri sanoo ettei kertonut, koska ei halunnut pilata opiskeluani ja saada minua ryntäämään kotiin kesken vuoden.

Fakta5, Paikkakunnalla ei juuri muita tuttuja joilta hakea vahvistusta suuntaan tai toiseen ainakaan ilman että tyttökaverini saisi tietää. Olen asunut täällä vain 1 1/2 vuotta ennen matkoille lähtöä, tyttökaveri on kotoisin täältä. Kaveri tuttu useiden vuosien takaa muista yhteyksistä, sattunut muuttamaan tänne vuoden ennen minua. Ollut aiemmin täysin luotettava.

Pohdinta, Selvä on, että toisen täytyy mennä kaverin tai tyttöystävän. Olen ajatellut jatkaa tyttökaverin kanssa vaikka takaraivossa kiertää epäilys. Häntä ilman oleminen tuntuu kuitenkin PALJON suuremmalta menetykseltä. Vuodet näyttäkööt kumpi puhui totta. Vai hukkaanko vain aikaani?

Neuvoja???

Kannattaako sinun hylätä kaveriasi tämän asian takia? Kirjoituksesi perusteella tuntuu, ettei kaverillasi ole ollut mitään syytä keksiä tuollaisia juttuja vain loukataksesi sinua tai saadakseen suhteenne poikki. Ei varmaan ole mahdotonta säilyttää suhdetta sekä tyttöystävääsi että kaveriisi. Ystävät ovat kuitenkin ihmiselle tärkeitä ja usein pitkäkestoisempiakin kuin kumppanit.

Kokemuksesta tiedän, että on todella vaikea ratkaisu päättää, kertoako kaverille, jos tietää hänen kumppaninsa pettävän tms. Tekee kummin päin tahansa, saa yleensä huonon omatunnon ja ""paskaa niskaansa"".

Yritä unohtaa koko juttu ja jatkaa elämääsi tyttöystäväsi kanssa. Ei kannata huolehtia ""pikkujutuista"", saati heittää rakkauttaan menemään sen vuoksi. Kuten itsekin kirjoitit, vain aika voi näyttää mitä sun ja tyttöystäväsi suhteesta tulee.

Ikävä tilanne!

Ihmettelen vain, mihin vielä tarvitset neuvoja, sillä jatkon olet jo miettinyt valmiiksi.

Sinulle on täysin selvää, että jatkat tyttösi kanssa ja jätät kaverisi.

Faktaa 5 olisin ehdottanut selvittelyyn, mutta sekään ei taida onnistua.

Johtopäätökset ovat sellaiset, että jos totuutta halusit selvittää, paljastit liian pian suoraan tytöllesi, mitä olet kaveriltasi kuullut eli tyttö on puolustuskannalla jo nyt.

Jos olisit vielä väleissä kaverisi kanssa, voisit laittaa hänet juttelemaan tyttösi exän kanssa ""sattumalta"" baarissa tavatessaan... Mutta tämäkään ei onnistu, kun et ole enää väleissä kaverisi kanssa.

Olen suurinpiirtein samassa tilanteessa paitsi, että olen ollut tosi kauan yhdessä vaimoni kanssa, joka petti minua. Hän kertoi siitä minulle itse. Sairastuin masennukseen josta olen nyt selviämässä kiitos hyvän mielialalääkkeen. Koska rakastan kaikesta huolimatta vaimoani ei minulla ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa anteeksi. Jutellessani yhden papin kanssa hän sanoi, että olenko ollut aina itse uskollinen kaikin tavoin. Olenko tukenut puolisoani, olenko antanut hänelle huomiota, olenko ollut hellä ja huomaavainen. Uskollisuutta on monenlaista. Ymmärrän etten ole itsekään täydellinen. Kaikista pahinta on kuitenkin se, että luottamus menee ja toivon ja rukoilen, että saan sen vielä takaisin jotta voimme elää yhdessä. Ehkäpä illuusio ja ihanne täydellisestä parisuhteesta on kadonnut, mutta realismi on tullut myös esiin. Lopulta ihminen ei voi luottaa kuin itseensä ja jotkut luottaa myös Jumalaan elämän vaikeina aikoina. Itse olen saanut luojalta paljon apua näinä päivinä. Suosittelen ottamaan yhteyttä esim. oman seurakuntaan niin sieltä voi saada ilmaista parisuhteeseen liittyvää apua. pääkaupunkiseudulla ainakin toimii erittäi hyvin. Tsemppiä sinulle ja ole vihainen mutta älä jää vihaan, koska lopulta kärsit eniten itse.

Pidä molemmat. Ystäväsi ja tyttöystäväsi, mutta tee ystävällesi selväksi ettet halua kuulla häneltä mitään juttuja tyttöystävästäsi, koska rakastat häntä. Pitäköön omana tietonaan jos jotain olisi ollutkin. Tee ystävällesi selväksi että uskot tyttöystävääsi ja sillä selvä. Älä kuitenkaan kerro että tyttöystäväsi väittää ystäväsi yrittäneen iskeä häntä. Älä myöskään kerro tyttöystävällesi ettet kertonut tätä asiaa ystävällesi. Anna molemåpien miettiä mielessään mitä toinen puhuu tai tättää puhumatta ja mitä sinä tiedät ja mitä et.

Säilytä molemmat ihmissuhteet, mutta pidä korvasi kuulossa. Jompi kumpi kertoo sinulle vielä totuuden jossain vaiheessa, sillä jompi kumpi on valehdellut. Kun ystävyytesi jatku molempiin suuntiin on valehtelevalla osapuolella ""kivat"" oltavat yrittäessään saada välejäsi siihen toiseen poikki.

Mä taas ehdottaisin, et sanoisit rehellisesti myös kaverillesi, et tyttö väittää hänen yrittäneen iskeä tätä. Kun sanot asiasta kasvotusten näet varmasti kaverisi reaktiosta, kumpi puhuu totta... Tai ehkä he molemmat puhuvat totta - tuliko mieleen tällainen asia.

Mun mielestä on tosi raukkamaista hylätä kaveri tuollaisen takia vain koska haluat uskoa tyttöystävääsi. Jos nimittäin tyttösi on nussinut exäänsä, niin luuletko tosiaan, et kaverillasi oli helppoa kertoa asiasta sulle. Voi daiju!

Tosi ison virheen teit, kun menit kertoon tytölles, mitä oot kuullut. Ois kantsinut seurata tilannetta... Tokihan sä huomaat jotain varmasti jos näät tyttöystäväsi ja tän exän joskus yhdessä juttelemassa tms. Ruumiinkieli kertoo aika paljon siitä missä mennään. Mut ehkä sä et haluukaan nähdä faktoja eli ihan turhaan edes kitiset. Ainoa kova fakta koko jutussa on, et oli niin tai näin niin pillu ei kulu naimalla, kuten joku edellä jo totesikin.

Kun et tiedä totuutta etkä selvästikään edes haluu tietää, niin sinuna jatkaisin elämääni ihan kuin ei mitään. Kaveri ois kaveri ja tyttöystäväsi ois tyttöystäväsi. ""Tuota"" on oikeassa siinä, et kun et katkaise kumpaakaan suhdetta, niin valehtelija varmasti ennemmin tai myöhemmin paljastaa itsensä - jos kumpikaan siis valehtelee... Totuus löytyy silmiesi edestä ja korviesi juuresta, jos vain oikeasti haluat.

Minusta tyttöystäväsi valehtelee ja jos hän osaa noin ovelan juonen keksiä, pelastaakseen nahkansa, niin jättäisin hänet, koska hänen luonteensa on epärehellinen. Jos tyttöystäväsi pettää, niin hän myös osaa valehdella.

Ehkä tilannettasi helpottaa se, että tyttöystäväsi on ollut tasan yhtä kaunis sille toiselle miehelle, joten ei se menetys niin hirvittävä ole.

Kaveri on aivan syytön. Kiitä häntä.

""Kaveri sanoo ettei kertonut, koska ei halunnut pilata opiskeluani ja saada minua ryntäämään kotiin kesken vuoden.""

Voi P, mikä kaveri. Piti sinua tietämättömänä pitkän aikaa, etkä päässyt selvittämään asiaa tyttökaverisi kanssa, mikä olisi voinut johtaa suhteenne päättymiseen tai sitten ei. Jos, niin olisithan saattanut vaikka löytää uuden suhteen sieltä missä olit. Kaveri on pitänyt sinua mahdollisesti kuukausia ""turhaan"" selibaatissa ja nyt vielä tunnustaa sen ystävyyden osoituksena ja suorastaan odottaa mitalia. Haisee, sanon minä.

Ja sitten riensi oitis kertomaan heti palattuasi. Miksi nyt sitten niin kiire. Jos kerran piti niin huolta meilenrauhastasi opiskelujesi takia, niin olisi samantien antanut sinun nauttia kotiin paluusta, olisihan nuo ""tietonsa"" ehtinyt jakaa vähän myöhemminkin. Haisee, sanon minä.

Mitä kaverisi on kertonut? ""On nähty, on kuultu, on kerrottu,..."" Mitä ne ovat? Juoruja. Ämmäin juoruja. Vai onko nähnyt itse, pystyykö nimeämään jonkun, joka on nähnyt? Onko seurattu taksia, haastatettu kujettajaa - moneenko osoitteeseen ajettiin. Ihanko tosissasi kuvittelet, että jätät kivan ja nätin tytön tänne vuodeksi ja kun palaat, niin et lainkaan törmäisi tuollaisiin puheisiin. Sehän tarkoittaisi, että kateus ja ilkeämielisyys olisi poissaollessasi kadonnut sukupuuttoon. Haisee, sanon minä.

""Yksityiskohtaisia"" kuvauksia? Keksiihän noita, jotkut ihan ammatikseen. Totta puhuen, mitä enemmän yksityiskohtia, niin sitä todennäköisemmin keksittyjä, juuri jotta olisivat vakuuttavan oloisia. Vai onko kaverisi yksityisetsivä, jonka jätit pitämään silmällä tyttöäsi ja joka on kirjannut kaiken ylos pieneen muistilehtiöön voidakseen antaa yksityiskohtaisen raportin?

Totta puhuen kaverisi vaikuttaa kyllä niin yksinkertaiselta, että eihän tuollaisia ole kuin kansainvälisen, 33 maassa pyörivän tosi-tv-sarjan ""Kierot kakarat"" satukäsikirjoituksessa.

PS. Jos todella rakastat tyttöystävääsi niin paljon kuin kirjoitat, niin onko tuolla ihan aikuisten oikeasti todella jotain väliä, onko hän mahdollisesti poissa ollessasi saanut lohtua ikäväänsä taikka eikö ole?

'Jos todella rakastat tyttöystävääsi niin paljon kuin kirjoitat, niin onko tuolla ihan aikuisten oikeasti todella jotain väliä, onko hän mahdollisesti poissa ollessasi saanut lohtua ikäväänsä taikka eikö ole?'
Pitäisi ainakin olla tällasella asialla merkitystä. Oletko juttua kuullut asiasta, jota kutsutaan luottamukseksi?

""Yritä unohtaa koko juttu ja jatkaa elämääsi tyttöystäväsi kanssa. Ei kannata huolehtia ""pikkujutuista"", saati heittää rakkauttaan menemään sen vuoksi.""

Onpa säälittävän ala-arvoinen vastaus. Kun kysyjänä on mies, häntä neuvotaan unohtamaan oletettu pettäminen ""pikkujuttuna"". Minusta tuo taas on iso juttu eikä mitenkään väheksyttävä asia. Se vaikuttaa kuitenkin paljon ap:n elämään, kirjoituskin paljastaa sen.

Yritä nyt ihmeessä selvittää, mikä on asioiden oikea laita. Kysele kautta rantain joltain muultakin, senkin uhalla että tyttöystäväsi saa tietää uteluistasi. Luulisi suhteen, jos se on hyvällä ja rehellisellä pohjalla, kestävän tämän. Luulisi myös, että tyttöystäväsi ymmärtäisi perustellun mielenkiintosi asiaa kohtaan, mikäli hänellä on puhtaat jauhot pussissaan. Parasta omalle itsetunnollesi ja tulevaisuudellesi on, että tiedät tasan tarkkaan, missä tämän asian suhteen seisot.

Ja lopuksi elämänohje: ystävistä kannattaa pitää kiinni (mikäli ei ole aivan paska tapaus).

""Kertomukset niin yksityiskohtaisia, että vaikea uskoa valehtelua, suutelua, julkisesti käsikkäin kävelyä, ravintolailta josta lähdetty samalla taksilla. Mies on tyttökaverin ex ja yrittänyt pari vuotta sitten seurustelumme alussa läsnäollessanikin iskeä.""

AP, minusta nämä kaksi kirjoittamaasi lausetta antavat syyn todelliseen huoleen.

Minä luotan Luojan apuun hyvinä ja vaikeina aikoina.

Isä minä tahdon jo kotiin, isä minua väsyttää lauloi Samuli Edelmann äsken Radio Suomen kanavalla. Eilen sieltä ei tullut muuta kuin musiikkia ulosmarssin takia.

Toissailtana kuuntelin samaa kanavaa illalla. Matti Esko, perheneuvonnan perustaja Suomessa kertoi pitkästä urastaan parisuhteiden tukijana. Hän otti puheeksi salarakkaat ja uskottomuuden. Salarakkaita on hänen puheiden mukaan aina ollut ja tulee olemaan. Antaessaan terapiaa uskottomuudesta kärsiville pariskunnille hän kertoi kylmää faktaa. Harva pari onnistuu eheyttän avioliiton, jossa on ollut uskottomuutta.

En minäkään siihen olisi aikoinaan kyennyt. Kaiken muun olisin käsittänyt alkoholismistä lähtien, mutta en vieraissa käyntiä. Itse en ole siihen sortunut enkä sorru, vaikka olen avioeronnut jo vuosia sitten. Kiintyminen uuteen mieheen on sula mahdottomuus.

Totesin sen eilen tehdessäni yhtä työtä. Touhusin uuden työn kimpussa ja sitten mieleeni tuli, että olisipa ex-aviomies nyt tuossa vieressa niin antaisin yhden pienen homman hänelle. Näköjään hän on minussa koko ajan mukana. Ehkä ap:n tyttöystävä ei ole päässyt exästään eroon. Hän pitää monta miesjuttua yllä samanaikaisesti.

Kiitä ystävääsi siitä, että sait mielenrauhan opiskella. Hän teki aivan oikein. Minäkin kiitän nyt jälkikäteen viisastuneena niitä ihmisiä, jotka eivät tulleet kertomaan minulle totuutta. En olisi pystynyt sitä silloin ottamaan vastaan.

Me kaikki petämme toisiamme ja itseämme jatkuvasti ajatuksin sanoin ja teoin. Taistelemme koko ajan hyvyyden ja pahuuden välimaastossa. Ko. pappi otti esimerkiksi Turun piispan tapauksen. Tuskin tuo mies on nytkään onnellinen.
Raamattua voi näköjään tulkita monella tavoin.

Ei onni löydy miehen ja naisen suhteesta. Se löytyy omien korvien välistä.

Ap:lle voimia. Risti kätesi. Hyvin moni elää samojen ristiriitojen äärellä. Asiasi ovat valtavan hyvin. Rakastat tyttöystävääsi. Se riittää sinulle. Ei rakastamisen takia tarvite kärsiä. En kärsi minäkään. Ei siinä ole mitään kärsimistä.

En nyt suorastaan ole pistänyt välejä poikki, lupasin tyttökaverille enää ole tekemisissä ""kaverini"" kanssa. Soittelin ja sanoin että on parempi ettemme enää tapaile ainakaan niin kauan kun seurustelemme. No ehkä tämä on sama asia.

Mutta ehdotuksesi ei ole mielestäni hyvä. Vaikka kaveri ja ex tapaisivat niin miten voin luottaa saavani rehellisen raportin?

Olen jo kertonut tyttökaverini version kaverilleni. En kyllä osaa kehonkielistä päätellä kumpi valehteli, tai ehkä en halua. En osaa sanoa itsekään. Olen selvästi insinöörityyppiä en ihmissuhde-expertti. :(

Kysele kautta rantain muilta. Keltä kysyisit ja miten? Vinkkejä nyt viisaammat.

Asumme siis ""lähiössä"" josta tunnen ainoastaan tyttökaverini, hänen kaveripiiriään ja tämän oman kaverini. Lähikaupan kassaa moikkaan samoin lähiöpubin tarjoilijaa, tosin näissäkin paikoissa on jo uusia kasvoja. Itse olen toiselta puolelta kaupunkia, opiskelupaikkaankin on 15km.

Keneltä siis kysyisit. Voinko olettaa tyttökaverini tuttujen vastaavan rehellisesti? Miten ""nöyryyttävänä"" te kokisitte jos poikakaverinne urkkisi selän takana?

>>""Mutta ehdotuksesi ei ole mielestäni hyvä. Vaikka kaveri ja ex tapaisivat niin miten voin luottaa saavani rehellisen raportin?""

Olet oikeassa. Tämä perustui siihen, että kaveri olisi ollut varmasti luotettava ja kuten kerroit, muita sellaisia kavereita joiden kautta asia ei menisi tytöllesi ei ollut.

Kannattaisi vielä jutella tuon kaverin kanssa ja kysyä siitä mitä tyttösi sanoi, niin hän tietäisi, mistä välirikkonne johtuu. (Kasvotusten, niin näet hänen reaktionsa.)

Voisithan itsekin joku kerta jutella tytön exän kanssa ravintolassa asioista. Jos ex ei ole selvinpäin, hän ehkä helpommin kertoo valloituksistaan...

Tyttökavereilta selän takana urkkiminen on paha asia. Osoittaa, että et luota ollenkaan tyttöösi ja saa hänet näyttämään naurettavalta kaveriensa silmissä. Jos kohdalle sattuu kateellinen kaveri, saat jopa väärää tietoa sieltäkin.

Yksi keino on ottaa asia puheeksi avoimesti tyttöjen kanssa tyttösi ollessa läsnä: ""onko sitä mattia vielä näkynyt, yms."" Jos tulee hiljaisuus, niin kaikki tietävät salaisuuden.

Tai sitten juttelet sen exän kanssa kahdestaan...

Jos ex ja tyttösi pitävät yhteyttä, varmaan huomaat sen tekstittelynä, yms.

Voisit myös kysyä tytöltäsi tarkempia yksityiskohtia kaverin iskemisestä, paikkaa, aikaa, kuka oli paikalla, jne. Sitten voisit tarkistaa asian heti joltakin, niin ei ehdi tyttösi sopia asiasta ennen soittoasi.

Selvästikin asia vaivaa sinua, kun vielä neuvoja kyselet. Jos mitään hälyyttävää ei näy, voisit yrittää jatkaa toistaiseksi eteenpäin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Mielestäni sinun kannattaa olla väleissä ainoaan omaan kaveriisi ! Sano tytöllesi, että teit hätäisen johtopäätöksen ja haluat olla yhteydessä myös kaveriisi. Jos tyttö tästä suuttuu, keskustelkaa syytä, jne. Huom. tyttöäsi ei lähentely haitannut niin, että olisi siitä sinulle heti kertonut.

Olet jo antanut kaverisi levittämien juorujen myrkyttää mielesi.

Jos jatkat suhdettasi tyttökaveriisi, kaihertaa kylvetty epäilys mielessäsi kuitenkin.

Jos lopetat suhteen, jäät loppuiäksesi miettimään, jätitkö hänet ""turhaan"".

Niin kauan kun et ole itse nähnyt, eikä kenelläkään ole _näyttää_ todisteita, on vain sana sanaa vastaan ja epäilys elää, vaikka kuulisit mitä.

Kipeetä tekee, teetpä niin tai näin.

Kuka olikaan tarinan konna ja miksi?

Yksi asia tuli mieleen: Tiedätkö sinä syyn, miksi tyttöystävälläsi ja hänen exällään meni poikki? Yleensä nimittäin naiset eivät entistensä perään haikaile, etenkin, jos nainen on ollut se, joka on laittanut suhteen poikki esim.exän uskottomuuden vuoksi. Joten tuskinpa tyttösi enää miehen viettely-yrityksille lämpenisi, ohi mikä ohi!

Sen sijaan, jos mies oli se, joka pisti poikki tai he pistivät yhdessä poikki esim.kyllästymisen vuoksi, niin tilanne on täysin eri ja tyttöystäväsi on saattanut repsahtaa.

Yhteistyössä