Patti rinnassa -Kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pelokas"

Vieras
Rinnastani löydettiin patti ja olen huomenna menossa rinnan ultraan. Onko muilla kokemuksia tällaisista ja mikä patti oli? pelottaa kovasti ja rinta tuntuu todella aralta ja kihelmöi :/ Kaikkia kokemuksia olisi kiva kuulla tässä huomista odotellessa...

Kävin viime vuonna mammografiassa ja ultrassa, ei ollut mitään. Uudestaan oli pakko mennä lääkäriin kun edelleen tuntui kipua ja muhkuraa. Sellaisella hakusanalla kuin "mastopatia" voisit löytää jotain. Rinnat muuttuvat iän myötä, raskauksien jälkeen. Itsellä ainakin kk-kierto aiheuttaa jossain vaiheessa kipuilua ja selkeitä muhkuja, vuodon jälkeen on parempi. Sitten kun sitä kohtaa rinnassa kovasti itse tunnustelee, niin voi kovettua ja paniikki senkuin kasvaa. Tiedän tunteen. Toivon parasta :hug: Hyvä kun tutkitaan.

Mulla oli vasta - tai siis patti on vieläkin, mutta se tutkittiin ja todettiin sen olevan nesterakkula? Kuulemma tosi yleisiä ja ne voi olla isojakin ja kasvaakin ja joskus niitä voi tyhjentää jos vaivaa on kovasti. Mutta mulle toi patti jätettiin tohon, kun oli ultran mukaan niin pieni.

Hyvä että patti tutkitaan! Ei sen tarvitse olla mitään pahanlaatuista, mutta epätietoisuudessa eläminen on tosi raskasta. Yritä jaksaa. Toivottavasti saat ultrasta hyviä uutisia!

[QUOTE="mimmu";22777096]Mulla oli vasta - tai siis patti on vieläkin, mutta se tutkittiin ja todettiin sen olevan nesterakkula? Kuulemma tosi yleisiä ja ne voi olla isojakin ja kasvaakin ja joskus niitä voi tyhjentää jos vaivaa on kovasti. Mutta mulle toi patti jätettiin tohon, kun oli ultran mukaan niin pieni.[/QUOTE]

Mulla ollut monta kertaa juuri noita nestekystia. Juuri niissä rintaa kihelmöi ja pattia aristaa. Suurin osa poistuu ihan itsekseen. Mulla on muutaman kerran punktoitu niitä pois ultran yhteydessä. Ap:lle voimia ja toivotaan parasta! :hug: :heart:

[QUOTE="vieras";22777072]Onko patin ympärillä oleva iho matalammalla eli on hienoinen oja ympärillä?[/QUOTE]

Ei tunnu kyllä. Patti tuntuu mljuavanki silleet etten aina meinaa itse sitä edes löytää. Kipeä kohta siellä on. Ja koko ajan kun sitä tunnustelee niin aremmaksi menee.

Gyne löysi patin pari päivää ennen menkkojen alkua ja nyt laitettiin muutakin hormonihoitoa ja vaihdettiin pillerit heti kun edellisten laatta loppui, niin en ees tiedä mikä mun kierron laita on tällä hetkellä.

mulla on ollu kaksi pattia ja molemmissa olin ihan paniikissa ja tein kuolemaa jo etukäteen, ymmärrän kyllä tuskasi! Ekalla kerralla patti oli fibroadenooma eli hyvänlaatuinen patti, jolle ei tehdä mitään ja seuraavalla kerralla patti oli ihan tavallista rintarauhaskudosta joka näytti ultrakuvassa ns tiheämmältä massalta kuten kasvaimet, mutta ei sitä ollut. Toivottavasti kaikki on hyvin. Niin ja lisäksi naapurini eläkkeelle jäänyt röntgenhoitaja lohdutti minua silloin toisen patin kohalla, joka kanssa kihelmöi ja poltteli, että syöpäkasvaimet eivät melkein 100% aiheuta muita oireita kuin sen patin ja hän on ollut selontoja tekemässä useita vuosia!!

itse olin juuri lokakuulla ultrassa, mammografiassa ja ohutneulanäytteessä. Rinnastani löytyi hyvänlaatuinen muutos. Mutta jos sinulta otetaan tuo ohutneula näyte niin muista vaatia puudutus! Se meinaan teki uskomattoman kipeää, siis kipu oli todella hirveää. Hoitaja onnkesi kannusti jaksamaan sitä, mutta todellakin puudutuksen olisin vaatinut, jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää. Mammogarfia ei sattunut minulla ollenkaan, ultrauskin oli aika kivuliasta.

Itse sain kuvien tulokset tietää heti ja erikoisröntgen lääkäri vielä varmisti ultraamalla itse, näytteen vastus tuli muutamassa viikossa.

Toivon sinulle kaikkea hyvää!

Mulla on ollut jo vuosia muljahteleva suht iso patti rinnassa. Välillä kipeytyy ja kihelmöi. Tutkittu on mammolla 3 kertaa ja kaksi kertaa ultralla ja otettu näyte 2 kertaa. On kuulemma vesirakkula tai ns cysta. Nyt kun tiedän sen olevan vaaraton en edes huomaa koko pattia ja se ei ole kihelmöinyt pitkään aikaan. Kun ekan kerran löysin sen kävi kaikki kauheat ajatukset mielessä. Tsemppiä, varmaan vaaratonta!