PCO:sta huolimatta tullut raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iita82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iita82

Jäsen
03.10.2006
151
0
16
Tuossa siis se kysymys, onko kukaan tullut raskaaksi vaikka PCO ja lääkkeenä vain terolut? Miten mahdoton taival tässä on edessä? Kakkosta yritetty pian vuosi ja eilen lääkäri totesi PCO:n. Missä muuten kaikki PCO:laiset pinoutuu vai ihan noissa viikkopinoissa? Toivottavasti löytyisi edes joku onnellinen tarina. Vai pitäisikö sittenkin etsiä tuolta plussanneiden pinoista? Kiitos jos joku vastailee!

Hei!

Tässä yhdenlainen tarina. Meillä on reilu 4-vuotias lapsi. Raskauden alkamista odoteltiin lähes 2,5 vuotta. Siinä vaiheessa ei hakeuduttu tutkimuksiin eikä hoitoihin, eli oli luomutärppi.

Kun lapsi oli jo kolme täyttänyt, eikä toista lasta kuulunut (mitään ehkäisyä ei käytetty missään vaiheessa), hakeuduin lääkäriin. Gyne totesi silloin minulla PCO:n, eli yli 3 vuotta ekan lapsen syntymän jälkeen.

Nyt ollaan oltu hoidoissa, eka icsi takana, josta nega toissapäivänä. Tässä vaiheessa en jaksa heti perään pas:ia, joten syksyllä jatketaan hoitoja sitten, toivottavasti paremmalla menestyksellä.

Eli tulin raskaaksi pco:sta huolimatta, mutta toista kertaa sitten en ole enää tullutkaan. Mahdollista se siis on, mutta huomattavasti hankalampaa kuin ilman pco:ta, luonnollisesti... =)

Toivotaan kummallekin ihmettä tapahtuvaksi! :heart: :flower:

moi.. mulla on pco ja reilu ylipaino... poika tärppäs heti.. ja nyt tää pikkukakkonen tärppäs kun kondomi meni rikki, ihana ylläri vauva :heart: :heart: ja ennen poika olin kanssa heti ekasta raskaana mutta se meni kesken... eli toivoa on

Mulla todettiin pco alle parikymppisenä ja sain epäsäännöllisiin kuukautisiin Diane Novan (+karvan kasvua hillitsemään) Ekaa lasta alettiin yrittää, kun olin 25 ja heti tärppäs ekasta kierrosta. Vauvan syntymän jälkeen, kun menkat taas alkoivat, ne tulivatkin ekaa kertaa säännöllisin väliajoin. Tokaa lasta alettiin sit yrittää parin vuoden päästä ja taas tärppäs heti ekasta kierrosta.
Kolmas lapsi ois haaveissa, mut nyt menkat olleet kateissa jo marraskuusta lähtien... Vaikuttasko sit tähän, et nyt ikää (34v)ja painoa enempi, samoin kaikenlaisia muita stressitekijöitä...

Minulla kanssa PCO. Clomifen toimi annostuksella 1tbl 3.-7. päivä ja 3. Clomikierrosta tulin raskaaksi. Miehellä Teratozoospermia eli normaalimuotoisten siittiöiden määrä alentunut (10% normaaleja).

Minä ottaisin sinuna selville tapahtuuko ovulaatiota ollenkaan, minulla ei tapahtunut. Jos sinulla myös näin, niin Clomifen on hyvä lääke.

Mulla kans lievänasteinen PCO, jota lääkitään mm. metforminilla. Kierto on epäsäännöllinen ja ovulaatio tapahtuu jos tapahtuu. Eli jos tämänkaltaisia ongelmia olisi, kannattaa tosiaankin melko alkuvaiheessa jo käydä lääkärin juttusilla. Metforminit voivat joillakin hyvinkin pian vaikuttaa positiivisesti.

Minulla PCO ja ovuloimattomuus. Tärppi tuli vasta Puregon+Pregnyl yhdistelmällä. Clomit ja Femarit kokeiltu ilman tulosta.. Yritystä oli 06/06 lähtien ja tärppi 11/07

me ollaan ukon kanssa yritetty nyt vuos, puol vuotta sitten minulla todettiin lievä pco. mitään lääkitystä eivät yksityisellä siinä vaiheessa antaaneet, sanoivat, että kannattaa odottaa viel ainaki puol vuotta. joten ens kuussa ois sitten aika lääkärille..

just sain tietää että kaverin siskolla on pco, oliva yrittäneet lasta 2 vuotta, ja heti eka kierrolla ku lääkitys oli tullu kuvaan ni tärppi kävi.

elikkäs ei tämä pco taida ihan toivoton tila olla, vaikka kyllä niitäkin tuneita on tässä vuoden aikana useasti ollut...

Yhteistyössä