Pelkään petetyksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulemista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulemista

Vieras
Hei vaan!

On alkanut tuntua siltä, että pitäisi oikeasti alkaa suunnittelemaan yksineloa lopullisesti... :/

Pelkään koko ajan, että minua petetään, pelehditään selkäni takana, mennään liian pitkälle, loukataan, valehdellaan. Mietin liian usein, että mitä jos mieheni on pettänytkin minua ja en ole saanut sitä selville. Näinä hetkinä tunnen aivan valtavaa raivoa miestäni kohtaan ja olen varma että haluan eron. Näille epäilyksille ei välttämättä ole aihetta ollenkaan, vaan pikkujutuista vaikka baarin tapahtumista (tai välillä jutut ovat isompiakin) lähden kehittelemään päässäni kauheita tarinoita.

Ajatuksieni ja kuvitelmieni takia vihaan välillä häntä niin suuresti, hetkellisesti tosin. Välillä tuntuu, että olisi helpotus jos saisin hänet kiinni pettämisestä ja voisin jättää hänet saman tien. Ei tarvitsisi miettiä enää. Mieheni on pettänyt luottamukseni ja välillä tehnyt kaikkea epäilyttävää, mutta ei tietääkseni IKINÄ pettänyt. En luota häneen kun hän on humalassa, en luota hänen tekemisiinsä.

Kuitenkin hänen seurassaan, arkena monesti unohdan nuo jutut ja meillä on ihanaa ja mukavaa. Mitähän vittua tässä pitäisi tehdän, jatkanko tätä myllerrystä päässäni ja painan eteenpäin vai annanko olla ja lopetan uskomisen luottamuksen paluuseen.. En voisi toisaalta kuvitella olevani erossa hänestä.

Vittu voi elämä olla vaikeaa, kukaan muu ei varmaan pysty minua paremmin tekemään elämästään mielikuvituksensa takia helvettiä.

Sinun kannattaisi miettiä, mikä petetyksi tulemisessa olisi sinulle pahinta?

Nöyryytys? Loukkaus? Kolhu omaan erinomaisuuteen? Hylätyksi tulemisen pelko?

Jos pääset selville siitä, mitä pelkäät, on pelko jo melkein voitettu.

Nykyajan trendi on pettäminen ja salasuhteet, ei auta vaikka olisit kuinka ihana ja suhde menisi hyvin.

Säälittäväksi on maailma mennyt.

Itse päätin seurustelun viime vuoden loppu puolella, selvisi että mies oli pitänyt useampia salasuhteita koko ajan ja minulle ehdotteli yhdessä asumista ja jopa naimisiin menoa. Onneksi selvisi miehen todelliset puuhat!

Tulin kuitenkin sen verran kyyniseksi miehien ja rakkauden suhteen, että vaikea on kehenkään luottaa, vaikka sinisilmäinen en ole ollut tähänkään asti.

Sitä valmiiksi näkee jo kaiken maailman skenaariot päässään mitä toinen puuhaileen ylitöissä ja viikonloppuna jos ei nähdä.

Jaa'a..

Pahinta, varmaan kaikkia noita jonkun verran. Vain nöyryytetyksi tulemista en pelkää. Eniten pelkään että rakkaani loukkaisi minua verisesti, pettäisi luottamukseni pahimmalla tavalla ja rikkoisi yhteistä sopimustamme. Tuottaisi minulle mielipahaa...

Mutta mitä tuo auttaa, tuntuu ettei mikään auta. Ajan itseäni umpikujaan ja solmin solmuja vain enemmän.

Oletko siis omistushaluinen vai muuten vain läheisriippuvainen? Vai etkö ole elämässäsi saanut pettyä koskaan? Olet tottunut saamaankaiken heti ja nyt etkä näinollen kestä pettymyksiä? Paha homma, pettymykset kun kuuluvat jokaisen elämään tavalla tai toisella. Sinun täytyy oppia luottamaan vain itseesi ja opittava seisomaan omilla jaloillasi ennen kuin kanssasi voi tervettä parisuhdetta ajatella.

Nimittäin on niin, että epälyilläsi ja vahtimisellasi ahdistat miehen tekemään sen mitä eniten pelkäät. Parisuhde on vapaaehtoista miehellesikin. Kauankohan hän jaksaa?

Joo, pidä pelkosi omana tietona...niin minäkin teen. Mulla on ihana ja kiltti mies, jolle seksi ei merkitse kovinkaan paljoa ja joka ei juurikaan muita katsele. Hän itsekin on sanonut että tuossa suhteessa kiltimpää en voi löytää...joka tapauksessa pelkään lähes jatkuvasti että hän kiinnostuisi muista, ajattelee muita (esim. kun sekstaamme), vertailee minua hoikempiin (eli nuorempiin, olen itse 27), katselee kauniimpia (olen kyllä nätti) tai uhkeampia .... ja varsinkin katselee toisten pyllyjä (mistähän tämänkin olen saanut päähäni)

Nykyään mietin noita asioita vähemmän, mutta ennen avioliittoa ja 'vakavaa' seurustelua välillämme oli 400km ja se aiheutti 'tuskaa', kun ei voinut varmaksi tietää mitä toinen hommaa. Nyt kuitenkin tuo kaukosuhde (puolitoista vuotta kestänyt) on muuttunut kihlautumisen kautta avioliitoksia (reilu vuosi) ja olemme myös perustamassa perhettä. Uskon (yhä enemmän) että nuo typerät pelkoni ovat mustasukkaisuutta, omaa epävarmuutta, itsetunnon puutetta jne...sillä tuo ihana mieshän valitsi kaikista mahdollisista (?) juuri minut ja vaikka välimatkaa olikin hän jaksoi odottaa yhteisten suunnitelmiemme toteutumista...eli sitä että joskus me asumme yhdessä onnellisesti. Mitään epäilyttävää en hänestä tai hänen menneisyydestään 'löytänyt', (lukuunottamatta hänen tietokoneellaan olevia uhkeita naisten kuvia, joista hieman pahastuin...ja jotka hän oli oma-alotteisesti poistanut ennen seuraavaa tapaamistamme)...

Kai se nykyajan maailman meno (pettämishehkutus ja yhä upeampien ihmisten tyrkytys) tekee vain meistä hieman huonomman itsetunnon omaavista mustasukkaisia ja omistushaluisia. Minkä sille voi kun hyvän miehen löytää, haluaa olla varma että sen myöskin omaksi saa ja se myös omana pysyy. Itse uskon että ajan kanssa toiseen voi oppia luottamaan, kun huomaa että siinä vierellähän se pysyy kaikesta huolimatta. Noista peloista ei kannata kauhean paljoa puhua, sillä sitä ei tosiaan kukaan jaksa kuunnella. Itse peloistani olen tuon aviovuoden aikana parisen kertaa maininnut...

Anna siis ajan kulua, etköhän jossain vaiheessa huomaa voitko luottaa. Itse olen ajatellut että jos mua petetään, pahinta mitä voi sattua on se että eroamme, enkä koskaan voi enään luottaa kehenkään. Sillä jos tuohon mieheen voi luottaa en varmasti koskaan enään tule luottamaan kehenkään. Siispä pelkään että jään ikuisiksi ajoiksi yksin ja katkeraksi... toisaalta nyt tiedän (kun olen raskaana), että jotain hyvää tästä suhteesta varmasti saan eli oman pienokaisen:)

No toivotan teille kaikkea hyvää.... ei se mies sun kanssa olisi jos ei tahtoisi!! En tiedä minkä ikäinen olet, mutta uskon että myös sinun tapauksessa ikä ja aikuistuminen vähentää noita epäilyksiä (näin ainakin minulla)...

Eikös rakkaus ja luottamus kulje käsi kädessä? Kerroitkin jo, kuinka paljon luotat mieheesi. Onko hän pettänyt luottamuksesi? Ansaitsiko miehesi nainen, joka luottaa häneen?

Kuules tyttö, siinä ei oo mittään pelkäämistä!

Voihan olla, että joku kohjo jossakin posauttaa ydinpommin, mutta se ei ole sinun vikasi ja kovasti pienet on mahdollisuudet siihen asiaan vaikuttaa niin sinulla kuin minullakin.

Pelottava juttuhan se toki on, ajatella että tuollainen olisi ihan hyvin mahdollista!

Etukäteen ei kuitenkaan kannata mitään pelätä. Siinä tuhlaantuu koko elämä! Kyllä sitä joutaa sitten sillonkin kärsimään, kun se kohdalle osuu..

Se on paree elää viattomana ja naiivina niinkuin Nalle Puh..
-Mitä, jos taivas putoaa?
-Mitäs, jos ei putoa?

Heissan!

Kirjoituksesi on kuin omaani. Meillä taitaa olla erittäin vilkas mielikuvitus! En osaa sinua muuten neuvoa kuin että pidä mielessäsi, että ainut johon voi täysin luottaa on sinä itse (itsetuntoa voi myös kehittää) mutta toiseen voi ja kannattaa luottaa jonkun verran (lähes täysin) jos hän on sen arvoinen.

VInkkinä sinulle, että lopeta ellien lukeminen, ainakin tämä parisuhdespekulaatio, sillä tänne juuri petetyt/pettäjät/epäilijät kirjoittavat tuntojaan aivan kuin mekin ja se saa asiat näyttämään todellisuuden mittakaavassa hyvin suurilta. Mutta valitettavasti olen huomannut, että epäilyksissä on aina perää, mikäli se ei johdu oman itsetunnon heikkoudesta.
Kaikkea hyvää sinulle ja yritetään kestää! Kuuntele sydäntäsi, mutta ole myös realistinen.

Angel

Minkälainen isäsuhde sinulla on?
Minkälainen suhde vanhempiisi sinulla on?

Siitä päästä voit löytää syytä pelkoosi, oppia ymmärtämään sitä ja sitäkautta myös käsittelemään. Toivon että pääset pienestä ""vainoharhastasi"" eroon ja uskallat luottaa mieheesi. Muussa tapauksessa menisin psykoterapeutille, osaavat monasti auttaa ja ovat ihan tavallisenkivoja ihmisiä.

Meillä tämä kiepsahti vähän hassusti... toinen osapuoli oli koko ajan epäilemässä minua pettämisestä. Töissä, harrastuksissa, aina sain kuulla kyselyitä oliko mukavia vastakkaisen sukupuolen edustajia maisemissa. Takana oli aika raisu nuoruus, joten ei tainnut uskoa että olen pakolliset juoksuni juossut. Tietenkin epäilyille oli siinä tilaa, että flirtti meni välillä aika pitkälle jne, mutta ei mitään pettämistä. No nyt sitten hän oli jo niin ""varma"" pettämisestäni, että ehti jo kostamaankin. Menee aika hyvin päin persettä...

Voisitko kertoa enemmän tästä miehestä....kiinnostunut,
taitaa olla itsellä samanlainen juttu menossa.
Asuu kanssani ja puhuu naimisiin menosta, mutta sain alkukesästä kiinni viestailuista toisille naisille.

Yhteistyössä