J
Jatkuva suru ja pelko
Vieras
Olen 28 v nainen. Ollessani 23 v, olin onnellisesti kihloissa,olin raskaana ,oli juuri oma talo ostettu,hääkutsut lähetetty jne...
Olimme pienellä kesäloma reissulla,josta tuli kohtalokas:
Jouduimme liikenne onnettomuuteen. Mieheni menehtyi ,sain keskenmenon, ja fyysisiltä vammoilta ei vältytty,olin monta kk kuntoutuksessa jalkojen takia.
Henkisestä puolesta puhumattakaan...
Olen ollut yksin. Kärsinyt yksin.
Tiedän, olisi pitänyt hakea apua.
Yritin itsemurhaa.. Siinä onnistumatta,kiitos siitä siskoni joka tuli oikeaan paikkaan oikeaan aikaan..
Kävin kuukauden psykiatrilla, mutta lopetin sen koska koin "kerro lisää" ,ne ainoat kommentit mitä se sanoi turhauttavina..
Vuosia myöhemmin, ollessani yksin tapasin miehen.
Rakastuin. Yhteiseloamme on kestänyt vasta vuoden. Mies kosi, suostuin.
Suhdettamme on varjostanut pelkotilani; on ollut vaikeaa uskoa,että tässä se mies nyt on ja pysyy. Mikään ei ikinä ole varmaa, sen olen oppinut kantapään kautta ja havahdun liian usein siihen, että saan paniikkikohtauksen mieheni tekemisistä; esim autoharrastuksestaan hän on joutunut luopumaan minun takia. Tiedän että se on epäreilua mutta pelkään, että
Hän ajaa kolarin ym. Pelkään elämää. Ahdistaa.
Nyt sain tietää raskaudesta. Mies oli iloinen, minä olen kauhuissani.
Olin päättänyt mielessäni, etten enää raskautuisi. Keskenmenosta jäi kamala trauma.... Nyt myös siis jatkuva stressi ja pelko, että vauva kuolee.
Mitä teen itseni kanssa???
Elämässä pitäisi olla kaikki hyvin, mutta kuitenkaan ei siltä tunnu
Olimme pienellä kesäloma reissulla,josta tuli kohtalokas:
Jouduimme liikenne onnettomuuteen. Mieheni menehtyi ,sain keskenmenon, ja fyysisiltä vammoilta ei vältytty,olin monta kk kuntoutuksessa jalkojen takia.
Henkisestä puolesta puhumattakaan...
Olen ollut yksin. Kärsinyt yksin.
Tiedän, olisi pitänyt hakea apua.
Yritin itsemurhaa.. Siinä onnistumatta,kiitos siitä siskoni joka tuli oikeaan paikkaan oikeaan aikaan..
Kävin kuukauden psykiatrilla, mutta lopetin sen koska koin "kerro lisää" ,ne ainoat kommentit mitä se sanoi turhauttavina..
Vuosia myöhemmin, ollessani yksin tapasin miehen.
Rakastuin. Yhteiseloamme on kestänyt vasta vuoden. Mies kosi, suostuin.
Suhdettamme on varjostanut pelkotilani; on ollut vaikeaa uskoa,että tässä se mies nyt on ja pysyy. Mikään ei ikinä ole varmaa, sen olen oppinut kantapään kautta ja havahdun liian usein siihen, että saan paniikkikohtauksen mieheni tekemisistä; esim autoharrastuksestaan hän on joutunut luopumaan minun takia. Tiedän että se on epäreilua mutta pelkään, että
Hän ajaa kolarin ym. Pelkään elämää. Ahdistaa.
Nyt sain tietää raskaudesta. Mies oli iloinen, minä olen kauhuissani.
Olin päättänyt mielessäni, etten enää raskautuisi. Keskenmenosta jäi kamala trauma.... Nyt myös siis jatkuva stressi ja pelko, että vauva kuolee.
Mitä teen itseni kanssa???
Elämässä pitäisi olla kaikki hyvin, mutta kuitenkaan ei siltä tunnu