Pelkään sosiaaliviranomaisten vievän lapseni taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Varmaan vain hullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Varmaan vain hullu

Vieras
Mulla oli kolme vuotta sitten tilanne, että kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja yritin hoitaa lastani viimeiseen asti. Lopulta sosiaaliviranomaiset kuitenkin veivät lapseni lastenkotiin, josta hänet sijoitettiin isänsä luokse. Nykyään lapsi on yhteishuoltajuudessa, ja sosiaaliviranomaisetkin tietävät että tyttö on viikonloput täällä. Silti...
Tyttäreni asuinkunta muuttui kun hän muutti isälleen. Kun lapseni vietiin, sen tekivät oman asuinkuntani sosiaaliviranomaiset.

Nyt pelkään, että silloisten lastensuojeluilmoitusten tekijät (kaksi naapurissani asuvaa juoruilevaa naista) tekevät uusia ilmoituksia. Vaikka heillä ei olisikaan näyttöä siitä että hoitaisin lastani jotenkin huonosti (kuten en hoidakaan - meillä syödään säännölliset ateriat, puetaan puhtaat vaatteet, pidetään kämppä paria vaatekasaa lukuunottamatta siistinä, leikitään ja tehdään kaikkia lapsiperheen juttuja - olen saanut myös hyvän miehen itselleni joka suhtautuu tyttöön kuin omaansa) pelkään että jos he tekevät ilmoituksia, he onnistuvat herättämään epäilyksiä sosiaaliviranomaisten mielessä ja he tulevat tänne. Jos täällä on YHTÄÄN MIKÄÄN epäsiististi, he eivät lähde ikinä. Sen verran niitä tunnen!!

Aina kun mä näen nää juoruämmät yhdessä, pelkään että he tehtailevat ilmoituksia minusta. Pelkään joka kerran, kun kuulen, että joku tulee rappukäytävään hissistä. Pelkään kuollakseni, että joku tulee ovelleni. Jos tulee, en halua avata. Jokainen ilta huokaisen helpotuksesta, kun todennäköisyys on pienempi, että kukaan tulisi... eikös viikonloppuna hoideta vain näitä tapauksia jossa lapsi on otettava kiireellisesti huostaan tai jotain?

Olenko mä ihan hullu, mua ihan oikeasti pelottaa et tulevat tänne!! Elämäni ei ole muuta kuin pelkoa. Joka päivä tullessani koulusta pelkään, että he ovat käyneet meillä ja pöydällä makaa lastensuojeluilmoituksia. Pelkään, että he tulevat keskellä yötäkin ja vievät lapseni... mitään syytä ei ole, mutta voiko lastensuojeluilmoituksia tehdä ilman selkeää näyttöä lapsen puutteellisesta hoidosta?! Mielestäni mikään ei ole vialla kuten ei olekaan, koska otan oikeasti vastuuni vakavasti, mutta voivatko he tulla ja viedä lapseni? En haluaisi tulla syytetyksi jostain mitä en ole tehnyt...

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Mikset vain ota ja muuta toiseen asuntoon jossa nän juoruilijat eivät ole kanssasi samassa naapurustossa?

Jos mä alan muuttamaan tästä, niin näyttäisin vain niille että mut on nujerrettu. Siihen en rupea. Joskus kyllä muutan pois mut en juuri nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Varmaan vain hullu:
Mikset vain ota ja muuta toiseen asuntoon jossa nän juoruilijat eivät ole kanssasi samassa naapurustossa?

Jos mä alan muuttamaan tästä, niin näyttäisin vain niille että mut on nujerrettu. Siihen en rupea. Joskus kyllä muutan pois mut en juuri nyt.

miksi sie annat niitten juoruämmien tulla sinun pään sisälle?

näytä ennen kaikkea itelles että oot tarpeeksi voimakas ihminen ja muutat kylmästi pois. ei ne juoruämmät tiiä sitä syytä että miksi muutat. ja osotetiedot ku laitat vielä salaisiksi niin eivät saakaan tietää.

voimia sinulle paljon. mä itsekin olen pelännyt tuota samaa aikoinani melko paljon. nyttemmin en enää juurikaan. se on erittäin rankkaa pelätä. siin saattaa tulla jopa vainoharhaiseksi. mäkin muuttaisin sinuna pois siitä ympäristöstä. ei ne kyl periaattees vois viedä mitenkään jos ei ole näyttöä. ja onhan sul siinä tolkku mies rinnalla. minkäikäinen lapsesi on?

Alkuperäinen kirjoittaja Varmaan vain hullu:

No jos tuosta tapauksesta on jo aikaa niin tuskin ne sitä siihen yhdistää että heidän takiaan muutat? Ja kuitenkin, pois tuollainen turha ylpeys! Ajattele nyt hyvä ihminen itseäsi ja lastasikin. Jos asia vaivaa sinua pelkotiloihin asti on paras että muutat.

Toisaalta tässä on niin kiva asua, ja en kyllä välittäisi mihinkään sikäli muuttaa, että näitä pelkoja tulee vain joskus. Ei juurikaan auta ajatella että ne ei tule, se pelko on jossain niin syvällä mussa. Järjellä tosin ajattelee, että miksi tulisivat, kun ei ole syytä... ja toisaalt, toinen niistä juoruilijoista on muuttamassa pois.

jos mun elmään vaikuttaisi noin paljon pelko naapurien mahdollisista ilmoituksista niin muuttaisin pois. Mieluumin halauisin elää rauhassa ilman jatkuvia pelkoja ja paineita, kykenisin olemaan lapselleni vieläkin parempi, rennompi ja läsnäolevampi äiti kun kyttäävien naapurien silmien alla.
:hug:

Olet kyllä suoraansanottuna ihan kahjo jos et nyt muuta pois niiden juoruakkojen naapurista.Onko ylpeytesi todellakin niin korkealla että mielummin tulet oikesti sitten hulluksi kun juoruämmät juoruaa.Olisi todellakin nyt jo aika niellä ylpeys ja hankkia kiireesti uusi asunto ilman kyseisiä juoruakkoja.
Kohtahan niillä on taas syy kun sulla vippaa pää ettei sulle tarvitse lasta antaa.

Yhteistyössä