Pelko keskenmenosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuitzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tuitzu

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
1 587
0
36
Hei!

Olen vkolla 12+ raskaana ja raskaus on tähän mennessä sujunut hyvin ja suht. oireettomasti. Pientä rintojen turvotusta ja ihan alussa pientä pahoinvointia oli mutta muuten olo on ihan normaali. Kaksi kertaa oon vauvan nähnyt ultrassa vkolla 6+ ja 9+. Kaikki on niissä ollut hyvin ja normaalisti. Sykkeet ja liikkeet ja kaikki osaset näkynyt.

Minulla on ihan hirveä keskenmeno pelko. Tää ajatus täyttää ihan koko maailmani. Oon jostain saanut päähäni että mitä enemmän oireitä sitä varmemmin kaikki menee hyvin.Nyt np-ultran lähestyessä oon muuttunut itkuisaksi koska oon ihan varma että jotain on mennyt pieleen, että vauva kuolee tai on jo kuollut kohtuun. Mä en oikeesti kykene muuta miettimään enkä uskomaan että mä oikeesti synnyttäisin...

Tämä lapsi on pitkään odotettu, yritetty ja toivottu ja ajatus sen menettämisestä saa mut ihan sekaisin. Siihen romahtaisi mun maailmani..

Nyt naiset tarttisin rohkaisun sanoja..
Onko jollakin ollut samanlaista ylivellovaa pelkoa?
Onko jollain ollut oireeton raskaus ja kaikki siltikin ihan hyvin?

Lähden tästä nyt lääkärineuvolaan, kuuntelevat tänään sydän ääniä ( ei oo vielä kuunneltu) ja sekoan ihan varmasti huolesta jos ne ei kuulukkaan, vaikka tiedän että sekin voi olla ihan normaalia...

Pistäkääs muhun vähän parempaa happea...

Yv:täkin saa laittaa.

Tuitsu

On varmaan ihan normaalia pelätä ettei kaikki mene hyvin.Mulla ainakin ekan kanssa oli siihen asti kun liikkeet alkoi tuntua johtui varmaan kun eka oli tuulimuna.
Toisen kanssa ei sitten ehtinyt pelätä koko asiaa.
Eikä muuten ole niillä oireilla mitään tekemistä sen kanssa miten se raskaus sujuu mulla ainakin sen tuulimuna raskauden aikaan oli ihan järkyttävä pahoin vointi.
Hyvä että sulla on se neuvola niin saat varmuuden siitä että on kaikki hyvin.
Mä kävin molempien kanssa aikoinaan ekassa ultrassa joskus viikolla 7-9
ja sydän äänet näkyi niin se lääkäri sanoi että on melkoisen harvinaista,että menee kesken kun on jo sydän äänet nähty.

:hug: Ole Tuitsu ihan rauhassa ja hengittele! Pitää ajatella vauvankin kannalta positiivisesti; kaikki menee hyvin! Tiedän tunteen ja muistan ne aina, odottaessa tyttöämme, joka jo 2v6kk ikäinen. Tuntui, että ei siellä masussa mitään ole ja mistään ei nippailut, ei huonoa oloa ei mitään!!!!
Mutta ihana oli nähdä ultrassa miten vauva liikkui ja kasvoi! Vauvan liikkeitäkin tunsin vasta rv 21 ja pelkäsin kamalasti, kun toiset olivat jopa jo rv 16 tunteneet liikkeitä!

Sinulle paljon voimia ja rentouttavia hetkiä odotukseesi! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 09:26 Tuitsu kirjoitti:
Hei!

Olen vkolla 12+ raskaana ja raskaus on tähän mennessä sujunut hyvin ja suht. oireettomasti. Pientä rintojen turvotusta ja ihan alussa pientä pahoinvointia oli mutta muuten olo on ihan normaali. Kaksi kertaa oon vauvan nähnyt ultrassa vkolla 6+ ja 9+. Kaikki on niissä ollut hyvin ja normaalisti. Sykkeet ja liikkeet ja kaikki osaset näkynyt.

Minulla on ihan hirveä keskenmeno pelko. Tää ajatus täyttää ihan koko maailmani. Oon jostain saanut päähäni että mitä enemmän oireitä sitä varmemmin kaikki menee hyvin.Nyt np-ultran lähestyessä oon muuttunut itkuisaksi koska oon ihan varma että jotain on mennyt pieleen, että vauva kuolee tai on jo kuollut kohtuun. Mä en oikeesti kykene muuta miettimään enkä uskomaan että mä oikeesti synnyttäisin...

Tämä lapsi on pitkään odotettu, yritetty ja toivottu ja ajatus sen menettämisestä saa mut ihan sekaisin. Siihen romahtaisi mun maailmani..

Nyt naiset tarttisin rohkaisun sanoja..
Onko jollakin ollut samanlaista ylivellovaa pelkoa?
Onko jollain ollut oireeton raskaus ja kaikki siltikin ihan hyvin?

Lähden tästä nyt lääkärineuvolaan, kuuntelevat tänään sydän ääniä ( ei oo vielä kuunneltu) ja sekoan ihan varmasti huolesta jos ne ei kuulukkaan, vaikka tiedän että sekin voi olla ihan normaalia...

Pistäkääs muhun vähän parempaa happea...

Yv:täkin saa laittaa.

Tuitsu
Eipä keskenmenolle mitään voi, se tulee jos on tullakseen. Itse kokenut rv:lla 12+3. Yritä olla ajattelematta asiaa niin kaikki menee hyvin. :heart:

Palasin.

Neuvolassa kävin siis äsken ja siellä ne pikkuisen jumputukset kuuluivat! :heart:

Ihanaa, pysyn siis kasassa taas kunnes alan pelätä...

Kiitos tsempeistä!

Ja jos keskenmeno tulisi, niin ei sille mitään voisi. Tiedän sen mutta ei se tarkoita että sitä ei voisi/kannata pelätä. Pelko kun ei ole järjellä seliteltävä asia.

Itsellä on ollut samahomma kun sulla kaikissa kolmessa raskaudessa! Ja pelkoa on kestänyt siihen asti kunnes liikkeet ovat alkaneet tuntua, kun silloin voi aina epävarmuuden iskiessä syödä vähän jätskiä ja johan alkaa mahassa myllerrys =)

Täällä odotellaan reilun 1½ vuoden yrityksen jälkeen esikoista ja ihan oli tekstit kun miun näppiksestä. Nyt on taas pari-kolme viikkoa odottelua ennen seuraavaa neuvolaa ja sydänäänien kuuntelua....

Yhteistyössä