pelottaa että petyn tulevan vauvan sukupuoleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailen, en jaksa kirjautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Juu salaa voi toivoa tiettyä sukupuolta mutta toivottavasti ette KOSKAAN tule sanomaan lapsellenne että oli pettymys kun olit väärää sukupuolta :/ Ja toisaalta kun lapsia alkaa hommaamaan pitää muistaa se että se voi olla kumpaa sukupuolta vaan :)

just näin, eikä kannata toiveistaan puhua myöskään suvulle/kavereille. ei ole kiva tunne jos joku hölmö sen lapselle möläyttää isona.

ja suosittelisin muutenkin ymmärtämään ennen lasten hankkimista sen, että sukupuoleen ei voi vaikuttaa. siis todella ymmärtää se, ja mielessään toivottaa tervetulleeksi kumpi vaan.

meillä kesti 3 vuotta tulla raskaaksi, ja kyllä sinä aikana jo vähän tuli päähän elämän realiteetteja. lapsi on tärkein, ei lapsen sukupuoli.

tässä on taas vähän niinkuin lluettavissa rivien välistä, että koska me olemme yrittäneet lasta jo niin kauan, niin me tiedämme mitä on todelliset ongelmat ja me tiedämme että mitä se tarkoittaa että oikeasti rakastaa lastaan ja että helposti raskautuneet eivät tiedä mistään mitään eivätkä osaa rakastaa lastaan samalla tavalla kuin me.

hieman ärsyttävää.

en rakastamisesta sanonut mitään. mutta kyllä vaan tämä sukupuoleen pettyminen taitaa olla lähinnä heidän ongelma, ketkä saavat lapsensa helposti. kun ei muuta murehtimista elämässä ole, niin murehditaan sitä että lapsi voikin olla xx eikä xy.

seuraavan kun joskus hankin, niin toivon että se on poika... tulen paremmin toimeen poikalasten kanssa.. mutta jos tulokas nyt olisikin tyttö, varmasti sitä pientä rakastaisin, vaikka hetken aikaa olisinkin pettynyt...
pojalle kun on kaikki vaateetkin valmiiksi :)

Voi että.
Sä olet todella kypsä kun uskallat pohtia tällaista asiaa, tabua.
Ajatukset ja tunteesi ovat ystäviäsi, mitä jos yrität ettet arvota niitä.
Jos pettymys sitten aikanaan tulee, ja annat sen tulla ja olla, olen varma että juuri se on ainoa keino sitten päästä eroon siitä.
Ihanaa odotusaikaa sinulle! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
vaikkakin tiedän tottakai että kunhan on terve jne on tärkeintä, .
Ajattele, jos saatkin pojan, joka ei ole terve!
Kamalaa puhetta mun mielestä tuollainen.

niin? mitä sitten ? varmasti se että lapsi jos syntyy sairaana herättää monenlaisia tunteita - myös pettymystä. olenko mä väitäänyt kutenkaan etten rakastaisi lastani jos olisi poika / terve.
musta tuntuu että joillain menee nyt puurot ja vellit sekaisin. ymmärretään tahallaan väärin.

No mutta itse kirjoitit, että tärkeintä on, kunhan on terve. Heräsi vain kysymys, että mitäs JOS ei olekaan terve? Annatko lapsen pois, kun niin tärkeä kriteeri jää täyttymättä? Ja jos vielä sattuis olemaan poika, joka jo sekin yksistään olisi pettymys?
Tottakai toivon, että saat terveen lapsen, mutta mulle itselleni on aina ollut pääasia se lapsi, ei se, onko se tyttö, poika tai edes terve.
Toivottavasti pääset noista pettymyksen tunteista ja voit olla onnellinen raskaudesta ja syntyvästä lapsestakin, oli se sitten kumpi vaan.

ihania vastauksia oot saannu ap, minäkin olen pohtinut samaa ja sen kun uskalsin täällä kertoa, niin sai pelkkää peetä niskaani kaikilta lapsettomilta. ehkä heillä oli huono päivä. kyllä tollasia asiota saa miettiä ja täytyykin purkaa mieltänsä edes jossain.

Minäkin toivoin todella kovasti tyttöä ja nyt kun pari päivää sitten käytiin ultrassa ja selvisi, että poika sieltä on tulossa, niin ei mitään pettymystä tullutkaan.
Pääasia on, että lapsella kaikki kunnossa ja ajatus pienestä pojasta tuntuikin ihanalta :heart: :)
Minäkin pelkäsin pettymystä, mutta ei sitä tullut. Kyllä se oma lapsi on aina rakas oli se sitten tyttö tai poika.

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
seuraavan kun joskus hankin,:)

Sulle on ilmeisesti raskautumiset olleet aina helppoja?
Kirjoitat ihan kuin lapset hankittais jostain postimyyntikuvastosta tai kaupan hyllyltä...

mitä sitten ?? jos sinulle on raskautuminen ollut vaikeeta tai et ole vielä raskautunut yrityksistä huolimatta, onko se sinulta pois jos joku muu raskautuu vaikka saunanpyllynalusia vaihtamalla?
se, että lapsen "hankkiminen" kestäisi vaikka 15vuotta ei tee kenestäkään parempaa äitiä/isää . ihan vaan sivuhuomautuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Juu salaa voi toivoa tiettyä sukupuolta mutta toivottavasti ette KOSKAAN tule sanomaan lapsellenne että oli pettymys kun olit väärää sukupuolta :/ Ja toisaalta kun lapsia alkaa hommaamaan pitää muistaa se että se voi olla kumpaa sukupuolta vaan :)

just näin, eikä kannata toiveistaan puhua myöskään suvulle/kavereille. ei ole kiva tunne jos joku hölmö sen lapselle möläyttää isona.

ja suosittelisin muutenkin ymmärtämään ennen lasten hankkimista sen, että sukupuoleen ei voi vaikuttaa. siis todella ymmärtää se, ja mielessään toivottaa tervetulleeksi kumpi vaan.

meillä kesti 3 vuotta tulla raskaaksi, ja kyllä sinä aikana jo vähän tuli päähän elämän realiteetteja. lapsi on tärkein, ei lapsen sukupuoli.

tässä on taas vähän niinkuin lluettavissa rivien välistä, että koska me olemme yrittäneet lasta jo niin kauan, niin me tiedämme mitä on todelliset ongelmat ja me tiedämme että mitä se tarkoittaa että oikeasti rakastaa lastaan ja että helposti raskautuneet eivät tiedä mistään mitään eivätkä osaa rakastaa lastaan samalla tavalla kuin me.

hieman ärsyttävää.

en rakastamisesta sanonut mitään. mutta kyllä vaan tämä sukupuoleen pettyminen taitaa olla lähinnä heidän ongelma, ketkä saavat lapsensa helposti. kun ei muuta murehtimista elämässä ole, niin murehditaan sitä että lapsi voikin olla xx eikä xy.

No eihän se nyt synti ole, että murehtii vähäpätöisiäkin asioita. Ja uskoakseni myös se, että murehtii tuollaista ei kumoa ollenkaan sitä että olisi myös jotain "oikeaa" murehtimista.

Ei sitä kertakaikkiaan pysty puhumaan tästä päätellen, että kenellä on mitäkin ongelmia elämässään. Ja miten alat määrittelemään sitä, että mikä on se oikea ongelma. Tiedäthän sinä itsekin, että joku voi pitää toisen lapsettomuuttakin vähäpätöisenä ongelmana, verrattuna omiin ongelmiinsa, ja yleinen mielipidekin voi puoltaa tällaista, mutta miten sinä itse suhtautuisit näihin, jotka ajattelevat, että sulla ei ole oikeaa murehtimasta, kun kyse on "vain" lapsettomuudesta?

Alkuperäinen kirjoittaja tupuna:
minä toivoin tyttöä, poika tuli. Maailman ihanin poika! Eiköhän nuo ole täysin nomaaleja fiiliksiä. Toivo vaan tyttöä, jos tulee poika niin luultvasti unohdat heti kohta mitä ajattelit ennen, sitä lasta vaan rakastaa niin kovasti!

Tätä voi peesata täysillä!

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Kirjoitat ihan kuin lapset hankittais jostain postimyyntikuvastosta tai kaupan hyllyltä...

mitä sitten ?? jos sinulle on raskautuminen ollut vaikeeta tai et ole vielä raskautunut yrityksistä huolimatta, onko se sinulta pois jos joku muu raskautuu vaikka saunanpyllynalusia vaihtamalla?
se, että lapsen "hankkiminen" kestäisi vaikka 15vuotta ei tee kenestäkään parempaa äitiä/isää . ihan vaan sivuhuomautuksena.

Olenko sanonut, että se olis multa pois? Tai että olisin parempi vanhempi?
Mulla on neljä lasta, tyyliin kerta ja tärppi.
Kerroin vain, mitä sun sanamuodoista tuli mieleen.
Hei, löysää pipoa, voi suupieletkin päästä vähän kaareutumaan ylöspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:

joillakin muuten tosiaan tuo raskautuminen käy todella helposti.

tätä minä en just ymmärrä!? miksi ollaan kateellisia jos jotkut raskautuu helpommin kuin toiset, eihän se ole siltä raskaudettomalta mitenkään pois jos toinen raskautuu ja kukaan ei voi tulla raskaaksi toisen puolesta, siinä olisi just se kasvun paikka.

Ainakin mulla tuossa tyttöhaaveessa järkyttävintä on, että se ei katoa vaikka tyttöjä on jo neljä. Vieläkin vaan katselen niitä vaaleanpunaisia mekkoja ja haaveilen. Mutta kaikki muut taitaa toivoa meille jo poikaa että sinänsä jos niin käy niin en minä varmaan siihenkään osaa pettynyt olla, järkyttynyt ehkä hetken. :D Mieheltä kyselin että mikä nimi me laitetaan, niin se ehdotteli pelkkiä tytön nimiä, että siltäkin jo usko kadonnut :laugh:

Kerroin vain mitä sun sanamuodoista tuli mieleen MULLE.

:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
No eihän se nyt synti ole, että murehtii vähäpätöisiäkin asioita. Ja uskoakseni myös se, että murehtii tuollaista ei kumoa ollenkaan sitä että olisi myös jotain "oikeaa" murehtimista.

Ei sitä kertakaikkiaan pysty puhumaan tästä päätellen, että kenellä on mitäkin ongelmia elämässään. Ja miten alat määrittelemään sitä, että mikä on se oikea ongelma. Tiedäthän sinä itsekin, että joku voi pitää toisen lapsettomuuttakin vähäpätöisenä ongelmana, verrattuna omiin ongelmiinsa, ja yleinen mielipidekin voi puoltaa tällaista, mutta miten sinä itse suhtautuisit näihin, jotka ajattelevat, että sulla ei ole oikeaa murehtimasta, kun kyse on "vain" lapsettomuudesta?

saahan sitä murehtia vaikka sukkahousujen silmäpakoa jos välttämättä haluaa.

tarvii kirjoittaa sitten niinkuin ajattelee, ettei tarvii selitellä......

lapsettomuuten ei esim, kuole. ja lapsi ei välttämättä ole" ihmisoikeus" siis ilman lastakin voi elää

Voi hyvä jumala! Älä tee lapsia jos sulle kelpaa vaan toinen sukupuoli! Siis ihanko tosissaan joku ajattelee näin??? Kamalaa millaset ihmiset voikin saada lapsia, emmä tiiä haluunksmä sitä jos se onki väärän merkkinen! EI VOI OLLA ENÄÄ TOTTA!

Minä toivoin et tää toinen ois tyttö ku meillä on jo yks ihana poika mut heti ku ultrassa näki että poikahan tämäkin on ni jotenki muuttus mieli. Sit tuli mieleen vaan semmosia juttuja et ompa kiva ku nyt meijän poika saa itelleen painikaverin ja vaatteet ja lelut menee hyötykäyttöön jne. Oishan semmonen prinsessa ollu kiva mut ei silti harmita yhtään et on toinen poika tulossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsraukka:
Voi hyvä jumala! Älä tee lapsia jos sulle kelpaa vaan toinen sukupuoli! Siis ihanko tosissaan joku ajattelee näin??? Kamalaa millaset ihmiset voikin saada lapsia, emmä tiiä haluunksmä sitä jos se onki väärän merkkinen! EI VOI OLLA ENÄÄ TOTTA!

sisälukutaito on katoava luonnonvara :D :heart:

Saako sitä toisen murhetta vähätellä, sillä perusteella että omat ongelmat ovat suurempia?
Toisen ongelman voi tietenkin olla huomioimatta, jos sen kokee olevan aivan naurettava. Jos toinen kokee asian kuitenkin olevan hyvin merkittävä tekijä elämässään, niin loukkaako se sinua suuremman ongelman omistavaa, että näistä vähäpätöisimmistäkin ongelmista puhutaan, kun suurempiakin on olemassa?

lapsettomuuten ei esim, kuole. ja lapsi ei välttämättä ole" ihmisoikeus" siis ilman lastakin voi elää

ei niin. en menisi valittamaan lapsettomuutta syöpäpotilaalle. enkä keskenmenoa lapsensa menettäneelle.

mites se liittyy asiaan? itse en ikinä pistäisi samalle viivalle surua lapsen väärästä (!!!) sukupuolesta ja jostain syövästä. miten ihmeessä toivotun lapsen saamisesta saa itselleen aikaiseksi murhetta?

se vaan on naurettavaa tehdä itselleen turhia murheita, kun niiltä on helppo välttyä. asennoitumalla niin, että lapsen sukupuolella ei ole merkitystä.

ei niin. en menisi valittamaan lapsettomuutta syöpäpotilaalle. enkä keskenmenoa lapsensa menettäneelle.

mites se liittyy asiaan? itse en ikinä pistäisi samalle viivalle surua lapsen väärästä (!!!) sukupuolesta ja jostain syövästä. miten ihmeessä toivotun lapsen saamisesta saa itselleen aikaiseksi murhetta?

se vaan on naurettavaa tehdä itselleen turhia murheita, kun niiltä on helppo välttyä. asennoitumalla niin, että lapsen sukupuolella ei ole merkitystä.

voiko tunteisiinsa vaikuttaa järjellä ja päättämällä etteä nyt en näin tunne ?

mun mummulla oli syöpä ja se sanoi aina että "nuhakin on paha silloin kun se tulee " .

Yhteistyössä