Pelottaa kamalasti...antakaa vastauksia tai tukea!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja silvermoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

silvermoon

Uusi jäsen
29.08.2010
21
0
1
Moi!
6vk sitten oli lähteä henki kun risasta hampaasta lähti bakteeri vereen ja sain septisen shokin. Olin teholla 3 vrk ja sit vielä 2vk sisätautien osastolla. Tehtiin tutkimuksia ha vatsan ultrassa oli sappirakon tuledus kivineen, mutta myös runsaasti askitesnestettä vatsaontelosta!!! Gynenpuolelta tuli lisää paukkuja: kasvain kohdussa ja edelleen paljon askitesnestettä!! Sairaalasta pääsin kotiin odottelemaan suuleikkausta eli kaikki hampaat jouduttiin poistamaan.
Kerkesin olla kotona viikon kun jouduin sairaalaan uuden sepsiksen takia. Antibioottia suoraan suoneen ja lopulta hammasoperaatio nukutuksessa.
Pahinta tässä on, että kohdussa otetussa näytteessä ei varsinaisia syöpäsoluja mutta jotenkin muuntuneita. Maanantaina menen gynenpolille uudelleen ja nyt pelottaa.
Olen etsinyt tietoa netistä ja aina kun mainitaan sana askitesneste niin sen rinnalla on sana syöpä!!! Äidin siskoista 3 on kuollut kohtusyöpään ja veljiä usempi muuhun vatsaontelon syöpään. Isäni kuoli n.1,5 vuotta sittten maksasyöpään 9vrk diaknoosista!

Pelottaa! Kertokaa tietoa tai kokemuksia (niin hyviä kuin huonoja)

Luulenpa, että tuo askites on liittynyt tässä tapauksessa sappirakontulehdukseen ja sepsikseen. Ja sehän on hyvä, että kohtunäytteessä ei ole varsinaisesti syöpäsoluja! Olisivatko muutokset eräänlaisia syövän esiasteita (eivät siis syöpää), joilla on hoidettuna erittäin hyvä ennuste! Muutokset voivat olla myös hyvänlaatuisia, eivät siis syöpää. Pitkä viikonloppu sulla tulossa huolinesi, mutta älä vielä mene asioiden edelle!

Ne alkoi murentua suuhun tänä keväänä ihan yllättäen. Mulla on aina ollut tätäennen hyvät hampaat ja hoidetut kun on sydämessäkin vikaa. Paskinta tässä hammas jutskassa on se, että syyksi paljastui et hampaiden juuret olivat katkenneet lähes kaikista hampaista. syy siihen löytyi edellisestä avioliitosta, jolloin exäni hakkasi minua armotta muutaman vuoden! Nyt kun katsotaan vanhoja kuvia hampaista kesältä 2000 niin näkyy et juurissa on "hiusmurtumia". Nyt ne sit vaan kertakaikkiaan kuolivat ja hampaat... aaargh...hirveetä selittää!!! Yksinkertaisesti juuriin ja luuhun asti tuli tulehduspesäkkeet.

Eli yleistulehdus vatsaontelossa voi aiheuttaa askiteksen muodostumisen? Huh, helpotti vähän. Musta vaan tuntuu ettei neste ole hävinnyt minnekkään, kun vatsa hyllyy kuin olis raskaana ja sitä en todellakaan ole.

Järkyttävä tilanne sinulla. Ei mitään järkevää sanottavaa löydy. Halusin vain tsemppihalit laittaa sulle. Koita jaksaa ja itke ja raivoa. Itse kävin muinoin läpi kasvainjahdin. Mitään ei löytynyt, mutta 3kk meni hirveässä pelossa. Luulivat löytäneensä etäpesäkkeitä ja siksi lähdettin kasvainta hakemaan. Osoittautui vääräksi hälyytykseksi lopulta koko homma.

Askitesneste voi hyvinkin olla tulehduksen aiheuttamaa nestettä eikä syövän. Sehän on vähän samanlaista, kuin vesirakkulaan tms pieneen tulehdukseen kertyvää tulehdusnestettä mutta se sijaitsee vatsaontelossa. Kaikillehan sitä ei yleistulehduksessakaan kerry, mutta sun tilanne on sen verran hurja etten ylläty että on kertynyt. Ja ei se sieltä hirveän nopeasti pääse poistumaankaan.

[QUOTE="vieras";22532723]Pistää vain niin vihaksi kun naiset antavat itseään tuolla tavalla mukiloida![/QUOTE]

Ei se lähteminen aina vaan ole niin helppoa ja yksinkertaista.. :(

[QUOTE="niin";22532771]Ei se lähteminen aina vaan ole niin helppoa ja yksinkertaista.. :([/QUOTE]

Minkä vuoksi meidän kaikkien pitää pitää huoli, että kasvatamme NYT sellaisia nuoria miehiä ja naisia, jotka eivät hakkaa ja hyväksikäytä, eivätkä suostu tulemaan hyväksikäytetyiksi.

Juu, monta kertaa on kysytty miksi annoit hakata, miksi et lähtenyt ??? jne. Lähde siinä, kun toinen sanoo etsivänsä käsiinsä ja tappavansa meidät kaikki jos lähden muksut mukana. Eikä hänet tuntien ollut mitään epäilyä ettei olisi niin tehnyt :( Se miksi nyt olen vapaa ja uudessa todella onnellisessa avioliitossa, on se et ex teki itsemurhan jouduttuaan lopullisesti kuseen kaikkien huume ja lääke velkojensa kanssa.

Huh, jo on sinulla ollut taival takanasi ja vielä edessäsi. Voimia sinulle.

ja ihmettelijöille ; itse elin väkivaltaisessa suhteessa myös ... aina sitä vain toivoi parempaan koska kaiken pohjalla oli kuitenkin se rakkaus. Ja pikkuhiljaa, aina jokaisen välikohtauksen jälkeen, mureni itsetunto ja lopulta jäljellä ei ollut kuin kasa ihmisjätettä joka ajatteli ansaitsevansa väkivaltaisen kohtelun....

se on helppoa sanoa että mikset lähde mikset lähde ...

Onhan tässä kaikenlaista 40 vuoden aikana kerennyt kokea. Onneksi mulla on nyt todella hyvä mies...aarre oikeastaan. Hän on onneksi ollut näyttämässä esikoiselleni, joka oli 11 kun oma isänsä kuoli, esimerkkiä kunnollisesta miehestä. Poika on saanut nähdä miten naistaan pitää kohdella ja tietty toisinpäin. Hyvää se on tehnyt myös tyttärelleni, joka ei anna itseään miehen pompotella. Hän tietää että se ensimmäinen lyönti ei jää viimeiseksi.
Välillä sitä ajattelee mitä kaikkea lapset sai nähdä ja kokea lapsena. Sen sanon suoraan, että lasten takia liittoa ei kannata jatkaa. Väkivallan näkeminen on yhtä helvettiä lapselle. Poikani huusi kun oli 16v ja minä jo kunnolla jaloilleni noussut seukaten, "MIKSI ET LÄHTENYT? MINÄ EN VOINUT SUOJELLA SINUA! Lapsiparka kuvitteli et hänen olisi pitänyt pystyä suojelemaan. Onneksi hän ei ole väkivaltaiseksi tullut. Siitä kunniaa anna paljon miehelleni.
Meillä on myös aina puhuttu asoista ja suoraan. Puhuttu ja puhuttu. Se auttaa. Olen myös yrittänyt antaa lapsille muistaa isästään hyviä muistoja. Siihenkin heillä on oltava oikeus.
Onneksi tämä nuorimmainen ei ole tarvinnut pelätä koskaan.

Yhteistyössä