Pelottaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutinajalka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tutinajalka

Vieras
Olen yksin kotona ja taas yks henkilö kävi riehumassa meidän rappukäytävässä (on hajottanut jo useamman patterin, ilmoitustaulun ja muita tavaroita) Oli aivan kamala meteli kun repi taas jotain irti tai hakkas jotain, en tiedä enkä uskalla kurkata ja katsoa vaikka enää ei paikalla ole. Pihaltakin kuuluu kauhea huuto. Rappukäytävässä muutenkin kauhea metele tuon tuosta.

Miehelle en viitsi soittaa, koska tiedän että vastaus on ettei mitään hätää ole ja ei mulle mitään tehdä, koska hän tietää sen tyypin joka kävi riehumassa tuossa rappukäytävässä ja niin tiedän minäkin. Mutta inhottavia nuo aineiden käyttäjät, en nyt sanois narkkariksi vielä, tai en tiedä, nuori hän on mutta..

Poliisi ei auta mitään, koska tyyppi jo varmasti kaukana täältä. Vois kyllä ilmiantaa nuo yläkerran tyypit, tiedän että siellä pyörii mm. kannabista. Mutta kuitenkin tuo tyyppi jo saanut häädön ja olisi jo pitänyt muuttaa pois mutta ei vielä ole!? Ja pelkään, että saisivat tietää että minä olen sen ilmoituksen tehnyt, enkä edes tiedä miten sellaisen voi tehdä.

Haluan muuttaa rauhallisemmalle alueelle!

Ensi kerralla kun alkaa meteliä kuulua, soitat saman tien poliisille. Ilmoitat isännöitsijälle myös. Asukkaat ne vahingot loppupeleissä maksavat, olitpa siellä vuokralaisena tai omassa.

Jos tiedät, että tyyppi on jo kaukana, ei sinulla ole akuuttia hätää (eikä ole muutenkaan niin kauan kuin kukaan ei tunkeudu kotiisi). Inhottava asuinympäristö sinulla kyllä on.

Tuo häätöasia ei valitettavasti ole aivan yksinkertainen. Häätö, jos kyse on todella oikeuden häätömääräyksestä, tulee voimaan annettuna päivänä. Asunnon omistaja ei saa heittää vuokralaisen tavaroita pihalle ja vaihtaa lukkoja, vaan ulosheittäjän tulee olla viranomainen. Tämä prosessi maksaa vuokranantajalle ja papereiden käsittely vie jonkin aikaa. Jos kyseessä ei ole oikeuden häätöpäätös vaan pelkkä vuokranantajan irtisanomis- tai purkuilmoitus, ei asunnon omistajalla ole mitään keinoja pakottaa vuokralaista muuttamaan pois, paitsi käräjäoikeuden kautta. Tämä voi viedä kuukausia.

Koeta jaksaa.