pelottaako muita eläkkeellä pärjääminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahjo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahjo

Vieras
Olen vasta 26v, mutta mietin nyt jo sitä, että kuinka pärjään eläkkeellä..
Olen tällähetkellä työttömänä, lasta yritämme puolison kanssa.

eli ei ole rahaa mihinkään rahastoonkaan laittaa..

ja jos haluaisin useamman vuoden olla lapsia kotona hoitamassa, niin se on kaikki eläkkeestä pois..

ehkä hieman aikaista murehtia tällaista

Ei oikeestaan.
Paljon minäkin olen ollut kotona lasten kanssa, mutta tavoite on että talo on velaton siihen mennessä kun jään eläkkeelle, jolloin kulutkin ovat pienemmät kun tulotkin ovat.

Ei huoleta, vaikka miettiihän sitä joskus, että saako sitä edes mitään eläkettä sitten aikanaan.

Kunhan pitää huolta siitä, ettei ole aikanaan sitten velkoja maksettavana, niin kai sitä pärjää.

Eläkevakuutukset sun muut ovat yhtä suurta huijausta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos te nyt pärjäätte työttömänä ja pienellä rahalla, todennäköisesti pärjäätte vanhoinakin, kun olette oppineet elämään vähällä.

Näin minäkin ajattelen. Jos vanhana saan minkäänlaista eläkettä, on se parannus verratuna nykyiseen tilanteeseeni.

Mä elän tätä päivää ja nautin, en huolehdi siitä mistä ei kukaan tiedä.
Kansalaispalkka ois hyvä juttu ja samansuuruiset eläkkeet kaikille ja hyvät hyssykät saa kait eläkeläisetkin toimeentulotukea,
pitää varoa tuota kokoomusta niin ne ei pääse karsimaan,

Suoraan sanottuna on sen verran kaukanen asia, että en oo ehtiny miettimään. Pääasia on, että sais siihen mennessä reilusti talon maksettua. Jos ei muuten pärjää, niin myy sen talon ja ostaa pienen huoneiston jostain tai vaikka elää niillä rahoilla sitten. Tällä hetkellä on se päämäärä.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Ei oikeestaan.
Paljon minäkin olen ollut kotona lasten kanssa, mutta tavoite on että talo on velaton siihen mennessä kun jään eläkkeelle, jolloin kulutkin ovat pienemmät kun tulotkin ovat.

Talostasi tulee sellainen kiviriippa rulevaisuudessa ettei sitä kaikki vielä tajua.

Kiinteistövero nousee pilviin, päästömaksut ja asuntotulo. Siinä sitä riittää maksamista olemattomasta eläkkeestä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kansalaispalkka ois hyvä juttu ja samansuuruiset eläkkeet kaikille ja hyvät hyssykät saa kait eläkeläisetkin toimeentulotukea,
Tämän tyyppinen visio mullakin on tulevaisuudesta. Työnteko kannattaa vain, jos siitä saatavalla hyödyllä voi kerryttää realisoitavissa olevaa omaisuuttaan tai muutoin säästää sukan varteen. Eläkkeen kannalta ei ole merkitystä, oletko ollut työelämässä vai et.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä elän tätä päivää ja nautin, en huolehdi siitä mistä ei kukaan tiedä.
Jos nyt tulisi tasaeläke kaikille, niin silloin eläkevakuutusyhtiöiden saama tyel-kertymä pienenisi, joten syntyisi paineita korottaa tyel-maksua.

Seuraava hallitus karsii kaikkea, on hallituksessa sitten porvarit tai vasurit.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Eläkevakuutukset sun muut ovat yhtä suurta huijausta.
Miksi?Siis toki niissä on tietty hallinnollinen maksu, mutta minusta saan enemmän veroalennuksia kuin maksan niitä maksuja. Tietty, jos ei usko rahastoihin ollenkaan sijoittamisessa...
Hallinnolliset maksut niistävät eläkevakuutuksen tuoton ja verot joudut kuitenkin maksamaan aikanaan saamastasi eläkkeestä.
Ainoa oikea tapa on sijoittaa suoraan osakkeisiin tai indeksirahastoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Ei oikeestaan.

Talostasi tulee sellainen kiviriippa rulevaisuudessa ettei sitä kaikki vielä tajua.

Kiinteistövero nousee pilviin, päästömaksut ja asuntotulo. Siinä sitä riittää maksamista olemattomasta eläkkeestä.

No tässä on toki jotain totuudensiementä. Mitä vanhempi talo, sitä enemmän ylläpitämistä. Omakotitalo on kallis asumismuoto. Varsinkin vanhuksena sitä usein voi tarvita palveluita lumenluontiin, nurmikonleikkuuseen, jne.

En usko että minun menoni dramaattisesti pienenevät eläkkeellä. Mutta eläke on dramaattisesti pienempi kuin palkka.

Mutta en pelkää, varaudun.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Ei oikeestaan.

Oma talo kannattaa tietysti myydä kun vanhenee ja ostaa sillä rahalla osake hyvästä palvelutalosta/vanhainkodista!

Yhteistyössä