pelottaako muita eläkkeellä pärjääminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahjo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Ei oikeestaan.
Paljon minäkin olen ollut kotona lasten kanssa, mutta tavoite on että talo on velaton siihen mennessä kun jään eläkkeelle, jolloin kulutkin ovat pienemmät kun tulotkin ovat.

Talostasi tulee sellainen kiviriippa rulevaisuudessa ettei sitä kaikki vielä tajua.
Oma talo kannattaa tietysti myydä kun vanhenee ja ostaa sillä rahalla osake hyvästä palvelutalosta/vanhainkodista!
Äh sori mokasin quotet.

Mutta periaatteena siis että talo kannattaa realisoida ennen kuin siitä tulee riippakivi ja muuttaa pienempään asuntoon!

Tässä vähän tietoa eläkevakuutuksista. Itsekin olen finanssialalla töissä, eikä tulisi mieleenkään sijoittaa rahojani moisiin..
http://saituri.org/2009/10/13/elakevakuutuksen-karmea-totuus/

Rahan lisäksi voi tietysti miettiä, miten meistä muuten tullaan huolehtimaan. Velvoitetaanko lapset huolehtimaan vanhemmistaan vai säilötäänkö meidät johonkin liukuhihnalaitokseen. En usko, että laadukkaita hoitopaikkoja pystytään järjestämään kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Tässä vähän tietoa eläkevakuutuksista. Itsekin olen finanssialalla töissä, eikä tulisi mieleenkään sijoittaa rahojani moisiin..
http://saituri.org/2009/10/13/elakevakuutuksen-karmea-totuus/

Tämä artikkeli oli mielestäni vaikeaselkoinen. Siinä ei esim vertailtu eri yritysten hallinnointimaksuja - kuka käskee valitsemaan huonoimmilla ehdoilla... Itselläni on alle neljän prosentin maksu muistaakseni. Tietty veroa maksetaan myös myöhemmin, se on totta. Kuitenkin sen pitäisi olla pienempi kuin nykyinen veroprosenttini ja erityisesti nyt minulle on käyttöä ylimääräisellä veroedulla. Miksi kukaan ei huuda hoosiannaa, kun ihmiset ottavat yli 20 vuoden asuntolainoja ja maksavat pankeillä JÄRKYTTÄVIÄ summia rahaa, ihan turhaan. Tällä palstalla on varmaan harvat, jotka mitoittavat asuntolainansa 10-20 vuoden ajaksi ja säästävät todennäköisesti asuntonsa verran rahaa, tai puolentoista oikeastaan...

"Ongelmia muodostaa myös se, että vakuutuksen sisälle tarjoillut rahastot ovat ennalta valittuja ja niitä on rajallinen valikoima." En ymmärrä tätä. Ihan samat rahastot siellä on tarjolla, kuin minulle muutenkin. Saan muuttaa niitä haluamani mukaisesti riskitasoa säätäen. Ihan samalla tavalla kuin muutenkin. Toki rahastot ovat eri pankeissa eri, mutta saahan sitä olla usean pankin asiakas.

Joo, minä säästän eri tavoin. Eläkevakuutus on on vain yksi osa, eikä edes isoin. Säästän myös suoraan rahastoihin ja suoraan osakkeisiin.

Yhteistyössä