Mun mies periaatteessa sopii tuohon kaavaan, tai niin mä välillä ajattelen. Mun mies on mustasukkainen, mutta se ei juurikaan saa syytä olla, joten ei oikeastaan tule ilmi koskaan. Olen luonteeltani sellainen, että en välitä käydä missään, olen koti-ihminen. Mutta jos mulla joskus kerran kolmessa vuodessa on joku iltameno, niin kyllä setä on naama vääräällään, vaikka huumoriksi sen naamioi. En käytä alkoholia ja tulen ihmisten aikoihin kotiin, niin eipä sillä ole syytä jurnuttaa.
Mun mies ei koskaan kehu minua, kritiikkiä voi antaa, mutta ei se sitäkään koko aikaa jaa. Olen paljolti antanut mennä läpi korvien sen jutut. Tekee ison osan kotitöistä, joten en jaksa enää välittää, jos ei muista kiittää mua mistään, vaikka itse sitä kiittelenkin ja muistan hänen hauiksiaan tasaisin väliajoin kehua, jotta herra on taas tyytyväinen.
Koska tiedostan, että tuo mies ei ole niin kiltti, mitä mies mielestäni voisi olla, olen pitänyt parista asiasta kiinni. En ole mennyt naimisiin, vaikka hän haluaisi. Välillä tulee hetkiä, että mietin pitäisikö sitä, kun lapsiakin on. Mutta sitten tuo taas sanoo/tekee jotain ja muistan, että ei ei ei, ei ikinä tuon miehen kanssa. Jos tarve tulee, on helpompi lähteä, kun ei ole naimisissa.
Toinen, mistä olen pitänyt kiinni on se, että minulla on omaa rahaa ja minun ei IKINÄ tarvitse häneltä rahaa pyytää. Ostan, mitä huvittaa. Juuri koskaan en kyllä mitään osta, olen perin nuuka. Mieluummin säästän. Ja minulla on tili toisessa pankissa, josta hän ei edes tiedä. Samaa tiliä en suostu koskaan laittamaan, no sitä ei ole onneksi koskaan ehdottanutkaan. Ja vielä kolmas juttu: asunnosta omistan suuremman osan. Ei pysty kiristämään minua asunnosta ulos potkimisella, jos joku lähtee, se on hän.
Eli; kyllä mä joskus ajattelen noita uutisia lukiessani, että mun mies voisi pimahtaa noin. Ikävä kyllä. Meillä menee hyvin, teemme paljon kaikkea yhdessä lasten kanssa. Raha-asiat on ok, kaikki siis hyvin. Ei ole minuun koskaan väkivalloin koskenut. Mutta jos tahtoisin erota tuosta miehestä, niin helvetti voisi olla irti.