Tämä on karmein. Mulla oli hoidossa siskon vauva, jonka kanssa nukuin olkkarissa. Oma 7-vuotias lapsi nukkui omassa huoneessaan. Unessa kaikki matkasänkyn vinoista asennoista asti oli sama kuin oikeastikin. Ihan kaikki. Uni oli siis todella todellisen tuntuinen
Tässä
Uni alkaa näin:
Herään telkkarin ääneen. Ihmettelen, että miten se ykskaks itse yöllä päälle menee. Olin nousemassa sulkemaan telkkaria, mutta huomasin sivusilmällä tumman olion/varjon lähestyvän minua. Säikähdin hirveästi. Olio saavutti minut, mulle tuli todella huono olo ja jalkaan rupesi koskemaan. Yritin karkuun, mutta en päässyt liikkeelle kovinkaan hyvin koska näin kaiken silleen, kuin kuva olisi mennyt rikki ja palat olisi sekoitettu. oli todella vaikea liikkua.
Jotenkin todella hitaasti ja vaivalloisesti sain kammettua itseni tyttären huoneeseen hokien koko ajan "Jeesus pelasta meidät, jeesus pelasta meidät... Ja olen ateisti...
Tyttären huoneessa lattialla alkoi kuva tulla selkeeksi, ja olo parantua. En herättänyt lasta ettei säikähdä.
Sitten heräsin oikeasti. Jalkaan koski. Telkkari ei ollut päällä. Vauva oli kunnossa, samoin oma lapsi. Hirveä pelko jäi pitkäksi aikaa tuosta. Se oli todella pelottavaa, että unessa kaikki oli niin kuin nukkumaan käydessäkin. Ja mulle tuli kamala morkkis siitä, että jätin vauvan yksin olion kanssa huoneeseen. Mutta en pystynyt kuin ryömimään.