pelottavin unenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa unihalvaukselta. Yleinen "vaiva", on siis omassa sängyssään puoliksi hereillä mutta kauhuelementtejä sekoittuu todellisuuteen. Usein myös painon tunne rinnassa liittyy tähän, monen unihalvauksessa joku istuu rinnan päällä (piru tms.) Itselläni ei ole onneksi näitä ollut, tutuilla kyllä.

Juu, sitä olen itsekin veikkaillut.

Pelottavin uni ikinä oli uni jota nähtiin miehen kanssa yhtä aikaa :vampire:

Siinä unessa mä olin uhri, jota vampyyri puri ja mies oli se vampyyri.
Heräsin ihan kylmän hikisenä ja herätin miehen sanoakseni että näin kamalaa painajaista. Miehen ilmeestä näin että hänelläkin oli painajainen menossa- hän oli siinä unessaan vampyyri joka puri mua :O

En käsitä miten noin voi nähdä samaa unta, rooleineen päivineen :O

Me nähtiin siskon ja serkun kanssa samanlaista unta, samana yönä ja samassa tilassa. Mun unessa olin jossain ilmiliekeissä olevassa tornissa, kuulin kun joku yritti pelastaa mutten nähnyt mitään muuta kuin liekkejä. Sisko näki unta, että kellotapuli paloi ilmiliekeissä, ja yritti sammuttaa sitä ja tiesi että sisällä oli joku ihminen. Serkun unessa taas kaupungin horisontissa näkyi ilmiliekeissä oleva torni :D

Tämä on karmein. Mulla oli hoidossa siskon vauva, jonka kanssa nukuin olkkarissa. Oma 7-vuotias lapsi nukkui omassa huoneessaan. Unessa kaikki matkasänkyn vinoista asennoista asti oli sama kuin oikeastikin. Ihan kaikki. Uni oli siis todella todellisen tuntuinen
Tässä
Uni alkaa näin:

Herään telkkarin ääneen. Ihmettelen, että miten se ykskaks itse yöllä päälle menee. Olin nousemassa sulkemaan telkkaria, mutta huomasin sivusilmällä tumman olion/varjon lähestyvän minua. Säikähdin hirveästi. Olio saavutti minut, mulle tuli todella huono olo ja jalkaan rupesi koskemaan. Yritin karkuun, mutta en päässyt liikkeelle kovinkaan hyvin koska näin kaiken silleen, kuin kuva olisi mennyt rikki ja palat olisi sekoitettu. oli todella vaikea liikkua.
Jotenkin todella hitaasti ja vaivalloisesti sain kammettua itseni tyttären huoneeseen hokien koko ajan "Jeesus pelasta meidät, jeesus pelasta meidät... Ja olen ateisti...
Tyttären huoneessa lattialla alkoi kuva tulla selkeeksi, ja olo parantua. En herättänyt lasta ettei säikähdä.

Sitten heräsin oikeasti. Jalkaan koski. Telkkari ei ollut päällä. Vauva oli kunnossa, samoin oma lapsi. Hirveä pelko jäi pitkäksi aikaa tuosta. Se oli todella pelottavaa, että unessa kaikki oli niin kuin nukkumaan käydessäkin. Ja mulle tuli kamala morkkis siitä, että jätin vauvan yksin olion kanssa huoneeseen. Mutta en pystynyt kuin ryömimään.

Nään aika usein sellaisia unia, joissa seikkailee jo kuolleita rakkaita henkilöitä/lemmikkieläimiä. Unessa olen ainut, joka heidät näkee ja tiedän ettei miun pitäis nähä niitä, koska eihän niitä ole enää. Hirvittävän todentuntuisia ja se tunne, kun luulee tulleensa hulluksi on aika karmaiseva. Ja saa kyllä jotenkin ahistuksen päälle pitkäksikin aikaa. :/ Ei sinänsä pelottavaa, mutta todellakin ahdistavaa.

Kerroinkin jo siitä aiemmin. x) Mulla on ollut melkoinen stressi sekä henkisesti että fyysisesti viimeaikoina, ja yhtäkkiä näin taas sen tyyppisen unen mistä kaikkein eniten epätykkään, eli jossa luulen olevani oikeasti hereillä. On todentuntuinen, fyysisesti ja muutenkin, paitsi jokin pieni seikka on "vinossa".

Tällä kertaa uni alkoi niin, että olin kävelemässä makuuhuoneesta miehen perässä vessaan yöllä. En päässyt kuitenkaan kuin makuuhuoneen ovelle, kun edestäpäin mun kimppuun kävi "toinen minä" ja jäin sen kanssa käsikähmään siihen ovensuuhun. Mies oli vessassa ovi auki ihan normisti. Sitten muka heräsin siitä unesta, mutta olinkin ihmetyksekseni siirtynyt toiselle puolelle miestä sängyssä. Ihmettelin sitä siinä ääneen miehelle ja sanoin nähneeni pahaa unta. Mies peitteli mua siinä kainalossaan ja jatkettiin unia. Yhtäkkiä siltä puolelta missä yleensä nukun, kävi mun miehen päällä olevaan käteen kiinni käsi joka oli samaa kokoa kuin mun käsi ja alkoi tempoa. Huusin "Auta!" ja heräsin sitten oikeasti - omalta puoleltani, selin mieheen joka nukkui.

Pelotti niin, etten tiennyt onko pahempaa jatkaa unia vai valvoa, sen jälkeen. x))

Kaameimpia uninäkymiä mitä muistan on tämä: joltain on viilletty sormet pituussuunnassa auki parista kohtaa ja viiltoihin on kasvanut ihopoimut. Sormet ovat siis kukin harallaan kuin haitarit. Näin sen tyypin päällekin tehdyn samalla tavalla, ennen kuin heräsin kauhuissani.

No mä näin sellaisen unen justiinsa viimeyönä, että yhdellä tyypillä oli pää halki pitkittäin ja toisella poikittain. Toinen oli vihainen ja haastoi riitaa mun miehen kanssa. Toinen kasvatti koiria. Ei ne olleet pelottavia verrattuna noihin toisentyyppisiin uniin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26332783:
No mä näin sellaisen unen justiinsa viimeyönä, että yhdellä tyypillä oli pää halki pitkittäin ja toisella poikittain. Toinen oli vihainen ja haastoi riitaa mun miehen kanssa. Toinen kasvatti koiria. Ei ne olleet pelottavia verrattuna noihin toisentyyppisiin uniin.

joo, mä oon myös nähnyt tuon tyyppisiä unia mutta paljon ahdistavampi oli tuo uni jonka ekana kerroin. tuli vaan mieleen joku kauhuleffa tommosista pää halki unista :D:x

Joskus nuorempana äitini "pelotteli" meitä kun haluttiin ja oltiin hippaa. Näin lapsena monesti näitä unia sitten että äiti jahtasi ja kun sai kiinni niin kutitti ja kutitti enkä päässyt irti ja heräsin siihen kutitukseen!!

Olen myös nähnyt noita unia että nukun ja yhtäkkiä olen yksin valtavassa valkoisessa sängyssä, joku laittaa musiikkia soimaan ja kääntää minut selälleen enkä voi liikkua ja sitten se kauhein mikä tuntuu oikeasti että se sattuisi! Joku työntää sängyn alta iiiison veitsen suoraan mahani läpi vetäen sitä hiiiiitaaaastiiii yyylööööspäin samalla kun veret tirskuu suustani ulos ja tähän herään!

Kolmas on taas että joku jahtaa minua ja kun saa kiinni niin kutittaa ja kutittaa ja kutittaa ja kutittaa ja en pääse irti ja en pääse irti ja kutina on kauhea ja alkaa sattua ja unessa mietin että nyt herää nyt herää ja menee hetki vielä ja sitten herään..

Näin unta, että olin lasten kanssa jossain sotaa käyvässä maassa. Ympärillä räjähteli ja oli tulipaloja, rakennukset oli sortuneet. Pääsimme kuitenkin junaan ja se lähti liikkeelle. Vilkaisin ikkunasta ulos ja näin toisen lapseni juoksevan hädissään ulkona junan vierellä. Lapsi itki ja juoksi, mutta juna vain kiihdytti.

Nytkin rupeaa itkettämään kun sitä muistelen.

Yhteistyössä