Peräpukamat raskaana ollessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mmm"

Vieras
Ei mikään kiva aihe, mutta kirjoitampa kuitenkin.
Eli la:han on aikaa vielä vajaa kaksi kuukautta. Nyt ongelmaksi on muodostunut erittäin kipeä ulkoinen peräpukama. Istuminen ja liikkuminen sattuu (liikkuminen enemmän) ja öisin en saa unta kun kipu on niin valtava. Töissä pitäisi jaksaa käydä. Pukama on noin etusormen ensimmäisen nikaman kokoinen.

Onko muilla ollut tällaista vaivaa? Onko joku auttanut? Olen kokeillut kuumaa vettä ja apteekista ostettua voidetta eikä kummastakaan ollut juuri apua.

Pitäisikö mennä ihan lääkäriin? Tekevätköhän mitään asialle? Eikös tuollaisen ulkoisen pitäisi pystyä hirttämään?

Auts! Tiedän vaivan, valitettavasti. Meillä ne ei alkanu tekeen sille mitään, ainoastaan sitä voidetta suositeltiin käytettäväks, mutta aina kannattaa kysyä neuvolasta. Sen voiteen avulla voi pikkuhiljaa työntää sitä sisään. Levolac-nestettä myös join ja se sai suolen toimimaan hiukan liukkaammin. Istumista kannattaa välttää, mikä on tietty vaikeeta jos joutuu tekeen töitä päätteen edessä. Itse olin onneksi jo lomalla kun vaiva tuli. Lohdutukseksi voin sanoa että pikkuhiljaa se vielä ehti parantua ennen synntystä. Eli toivoa on että ehdit nauttia vielä loppuraskauden ilman näitä inhottavuuksia. Mutta varaudu että synnytyksessä niitä tulee lisää :( Mutta nekin paranevat ahkeralla suihkuttelulla ja hoitamisella!!! :D

Kannattaa huolehtia siitä ettei vatsa pääse kovalle, kuitua lisää tai sit noita apteekin valmisteita väliaikaisesti.

Itellä pulpahti kans pukama loppuraskaudesta, mutta se hävisi kyllä synnytyksen jälkeen. En tiiä painoiko vauva niin paljon tonne alas ja sit kun synnytti ni vaiva hävisi.

Voithan sä kysyä myös neuvolasta apua.

Vatsa on onneksi toiminut tässä raskaudessa loistavasti, joten siitä ei ainakaan toistaiseksi ongelmaa. Edellisissä raskauksissa ummetus onkin ollut ongelmana, joka sitten on aiheuttanut omat vaivansa. Silloin ei tosin tällaista ulkoista pukamaa ole ollut samaan aikaan.

Oonkin miettinyt sitä, että pukama varmaan vetäytyy takaisin synnytyksen jälkeen, kun lapsi ei enää paina. Mietin vain, että jos pukaman hirttämistä harkitsisi, niin sehän olisi helpompi tehdä nyt kun pukama on esillä.

Sitä en tiedä miten saan vatsan toiminnan pysymään hyvänä äitiysloman alettua, sillä mulla yleensä ei vatsa toimi näin hyvin ja uskoisin, että siitä on kiittäminen työn aiheuttamaa rytmiä. Työ on kyllä juurikin istumatyötä, tosin välillä myös liikkuvaa. Liikkuminen vaan on aika tuskallista nyt.

Mullakin oli odotuksen loppuvaiheessa, oli tod. kipeä. Vaappuva käveleminen johtui vain tuosta vaivasta... Mutta meni itsekseen ohi, jo raskausaikana. Ehkä pari viikkoa oli kiusallisena.

Mulla tuli kans ulkoinen peräpukama raskauden aikana. Mitkään voiteet tai puikot ei auttanu ja hirttämistä ei kuulemma tehä, jos kyseessä on ulkoinen pukama vaan se pitää leikata. Eikä se myöskää hävinny synnytyksen jälkeen. Jälkitarkastuksessa lääkäri sit katto sitä ja laitto lähetteen sairaalaan ja nyt sitten ootellaan leikkausta..

Vaiva on suorastaan helvetillinen, tiedän niin hyvin. :(
Pyydä lääkäriltä resepti Neoproct nimiseen voiteeseen. Se auttaa paljon paremmin, kuin käsikauppa valmisteet. Muuta paljon et voi tehdä.

nim. huomenaamulla leikkaukseen menevä...

Vaiva on suorastaan helvetillinen, tiedän niin hyvin. :(
Pyydä lääkäriltä resepti Neoproct nimiseen voiteeseen. Se auttaa paljon paremmin, kuin käsikauppa valmisteet. Muuta paljon et voi tehdä.

nim. huomenaamulla leikkaukseen menevä...

tuota neoprocktia saa ihan ilman reseptiäkin, juuri ostin, ainut ero on että hinta on ilman repsua vähän korkeampi...

Mulla leikattiin tuollainen raskausaikana. Ei ollut läheskään niin paha kuin pukaman aiheuttamasta kivusta kärsiminen. Eli paikallispuudutus, viilettiin auki ja hyytynyt veri puristettiin pois. Helpotti heti, suosittelen!

Yhteistyössä