Perätila?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Tulin neuvolasta ja vauva on perätilassa ja nyt rv30. Esikoista odottaessa tyttö oli kääntynyt pää alaspäin jo viikolla 26 ja pysyikin niin päin. Miten suurella todennäköisyydellä vauva kääntyy vielä oikeinpäin? Onhan tässä viikkoja vielä jäljellä, tiedän, mutta missäs vaiheessa tila käy niin ahtaaksi ettei kääntyminen enää onnistu? :)

Mulla huomattiin joskus rv36, että vauva on perätilassa. No tehtiin ulkokäännös, oli riski että synnytys käynnistyy mutta tuossa vaiheessa ei olisi enää haitannut. Siinä sitten jännitettiin loppuaika, että pysyykö vauva oikeinpäin. Ja kyllä pysyi =)

luulen että ihan hyvin voi vielä kääntyä... joskus kuullut että voi kääntyä vaikka vielä synnytys pöydällä mutta eihän sitä riskiä kai edes oteta jos lapsi perätilassa ollut pitkään... minulla tässä raskaudessa vauva kääntyi joskus 32 rv paikkeilla... nyt on rv 37

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Eihän se ole este synnytykselle jos on perätilassa, vaan se on se tarjonta ku sen määrää voiko synnyttää.
Nimimerkillä 2 kertaa jalkatarjonta.

en sitä meinakaan etteikö voisi synnyttää, mutta mielummin tietenkin synnyttäisin raivotarjonnassa kun perätilassa... tai siis, noh kyllä varman ymmärrät että mitä tarkoitan :).

Yhteistyössä