Perhe on paras!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hihihihi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hihihihi"

Vieras
Äiti asuu 400km päässä ja minä samassa kaupungissa siskon kanssa. Äiti on tulossa tänne tänään ja lähtee kotiin maanantaina. Se on todellinen periaatten nainen. Kun se saa jotain päähänsä, niin sitten se tekee niin vaikka mikä olisi.

Mulla on kaksi pientä lasta. Sisiko on sinkku ja elää railakasta opiskelijaelämää. Kun ensihuuma lastenlapsista laantui, niin äiti sai päähänsä, että sen pitää olla tasapuolinen molempia tyttäriään kohtaan. Nyt tämä tasapuolisuus on pistetty täytäntöön siten, että äiti haluaa viettää yhtä paljon aikaa siskolla ja minulla kyläillen. Se oli ilmoittanut siskolle, että tulee sen luokse tänään ja siirtyy sitten lauantaina meille.

Nyt sisko soitti mulle ja aivan nyrpeänä kysyi, että miksi äiti on menossa sinne. :D :D :D Sanoin, että se haluaa viettää aikaa sinun kanssasi. :)

Niin, ja pienenä lisähauskuutena tässä on vielä se, että mies on työmatkalla huomiseen asti, ja oon yksin kotona muksujen kanssa. Ei sillä, ettenkö pärjäisi. Hyvinhän tää on mennyt tähänkin asti.

[QUOTE="a p";26189933]Otan osaa. :) Onneksi tämän voi ottaa huumorin kannalta. :)[/QUOTE]
Sikälikin kuulostaa tutulta, että mulla on railakasta opiskelijaelämää viettävä pikkusisko samoilla seuduilla ja itellä kolme pientä lasta. Äitee tosin meidän tapauksessamme enemmänkin painostaa meitä käymään luonaan kuin reissaa itse...

Alkuperäinen kirjoittaja epäselvää;26190045:
Otatko niinko mielellään äitis teille?

Koska ainakaan itselle se ei olis niin itsestään selvästi miteskään kivaa...

Joo, mulla on hyvät välit äidin kanssa ja muksut tykkää mummista ja odottaa sen tulemista kovastikin. Käydään usein äidilläkin vierailemassa.

Mutta en siis voi tähän tilanteeseen nyt puuttua mitenkään, kun kysymys on tästä jalosta periaatteesta, että äiti haluaa olla tasapuolinen molempia tyttäriään kohtaan. Me voidaan kyllä hyvin odottaa lauantaihin asti mummin vierailua ja sisko saa viettää laatuaikaa siihen asti. Ja itse saan hihitellä tälle tilanteelle. :)

[QUOTE="harmaa";26190057]Alotuksesta ei tullu sitä kuvaa vaan sun tosta toisesta lisäyksestä :D[/QUOTE]

No se nyt on vaan sellanen lisähauskuus tässä. Että sisko varmasti haluaisi bilettää rauhassa ja sillä taitaa olla joku hoitokin kierroksessa, jota tuskin haluaa äidille esitellä, ja ite taas juoksen täälä pää kolmantena jalkana, kun mies on poissa. Mutta tottahan se on, että äidin pitää olla tasapuolinen tyttäriään kohtaan. :) En missään nimessä oo puuttumassa tilanteeseen. Veikkaan vielä, ettei sisko saa sanottua äidille mitään, ja kaikki viettävät laatuaikaa. :)

Toivottavasti siskokin saa äidin kanssa rauhassa jutella asioistaan. (Ja voi olla että äidistäkään ei ole niin kivaa juosta pää kolmantena jalkana kanssasi kahta päivää.)

Mukavaa viikonloppua itse kullekin.

Mulle olis ihan kauhistus, jos mun äiti tulis sählään meille, kun mies on pois. Mä olisin päivän jälkeen jo ihan uuvuksissa. Mä olen vaan luonteeltani sellainen, että en kaipaa ylimääräisiä ihmisiä meille hyörimään ja yökyläileen, päiväkäynnit riittää mainiosti :)

Miksi et ehdottanut äidillesi, että hän tulisi ensin teille ja siirtyisi lauantaina siskolle?

Minusta on jotenkin surullista, että siskollasi on äitiinne noin huonot välit, ettei haluaisi tavata tätä ollenkaan. : /

Toivottavasti siskokin saa äidin kanssa rauhassa jutella asioistaan. (Ja voi olla että äidistäkään ei ole niin kivaa juosta pää kolmantena jalkana kanssasi kahta päivää.)

Mukavaa viikonloppua itse kullekin.

Joo, uskon, että niillä on kivaa kyllä, kunhan sisko nyt vaan saa asennoiduttua oikein, ja lauantaina repeää ilo irti muksuilla, kun mummi tulee. Ja mullahan tässä on ihan yltiöhauskaa, kun naurattaa nyt jo näin kovasti. :D

Kiitos, hyvää viikonloppua myös sulle!

Minusta on jotenkin surullista, että siskollasi on äitiinne noin huonot välit, ettei haluaisi tavata tätä ollenkaan. : /

Ei niillä oo huonot välit. Kyllä niillä varmasti on ihan kivaa sitten lopulta. Sisko nyt vaan on varmaan suunnitellut jotain biletystä yms. torstaille ja perjantaille ja nyt vasta tajunnut, että sen täytyy perua ne menot. :)

Ja jos äiti tulis tänne meille koko ajaks to-ma, niin kyllä sisko tulis tänne vaikka syömään meidän kanssa, että näkis äidin. Luulen, että se on enemmän sellanen mulle-riittää-kahvitteleminen-yhdessä-enkä-välitä-että-täälä-notkuu-vieraita-päivätolkulla-tyyppi niinkun joku muukin tässä ketjussa tunnusti olevansa. Ite taas oon sosiaalinen ja iloitsen, jos mulla on kahviseuraa jo kuudelta aamulla, kun muksut ei oo vielä herännyt yms.

Mulle olis ihan kauhistus, jos mun äiti tulis sählään meille, kun mies on pois. Mä olisin päivän jälkeen jo ihan uuvuksissa. Mä olen vaan luonteeltani sellainen, että en kaipaa ylimääräisiä ihmisiä meille hyörimään ja yökyläileen, päiväkäynnit riittää mainiosti :)

Miksi et ehdottanut äidillesi, että hän tulisi ensin teille ja siirtyisi lauantaina siskolle?

Meitä on niin moneen junaan. Mulla on aina hauskaa, kun on vieraita.

Niin, no voishan sitä ehdottaa, mutta periaatteen naisia ei aina kannata neuvoo. :) Ja meille siis sopii mummin vierailu ihan yhtälailla to-la kun la-ma. Sisko voi ehdottaa, jos katsoo parhaaksi. :)

Aloituksesta ei käy selkeäksi ilmi pointtisi. Oletko kateellinen siskollesi? Vai eikö aloituksessa ole muuta pointtia kuin sinun onnellisuus, josta kerroit tänne toki ei sekään oikein välity.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26190189:
Aloituksesta ei käy selkeäksi ilmi pointtisi. Oletko kateellinen siskollesi? Vai eikö aloituksessa ole muuta pointtia kuin sinun onnellisuus, josta kerroit tänne toki ei sekään oikein välity.

Juu olen samaa mieltä. Vähän outoa onnellisuuden ilmausta, mutta ehkä aloittaja ei itsekään ihan nyt tunteitaan halua tunnistaa?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26190189:

Jos tässä tilanteessa ei sun mielestä ollut mitään komiikkaa, niin unohda koko juttu. :D