perheellisten vappu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
onko muita äitejä, jotka ovat vapun lasten kanssa kotona mutta mies lähtee hummailemaan? esim meillä: tyttö 9kk ja minä jään hänen kanssaan kotiin koska hoitoon ei voi viedä. ja mies lähtee rilluttelemaan. en sano, että haittais, siis kyllä mä mielelläni olen prinsessani kanssa kotona ja kun on vielä sen ihka ensimmäinen vappu, mutta ois kiva olla miehenkin kanssa ja jossain ehkä vähän viihteelläkin?!

ei tarvii alkaa napisemaa et jos lapset tehdään ni muu elämä saa jäädä. koska en valita.

miks se grillaus aina pitää mainita: Eihän se ole sen kummempaa kuin paistinpannun käyttö. Ei kukaan pidä ihmeellisenä että paistetaan ruokaa hellalla. Mutta grillaus; aaah, se vasta on jotain :)

Yleisintä small talkia: Mitä teitte viikonloppuna? Grillattiin perheen kanssa.
Mitä sitten, joka perheessä tehtiin ruokaa viikonloppuna!!! En voi ymmärtää

meillä on vappuun kuulunut aina päivällä vappuretki luontoon/jollekin retkeilyalueelle ja sitten kaupungin menoa katsomaan puolilta päivin ja illalla ollaan jo niin väsyneit, et kotisohva on sit ihan kiva. Lapset nauttivat, jopa teidän 9kk nauttii esim.rinkkaretkeilystä/vaunuretkeilystä ja kun saa katsoa paljon ihmisii :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko muita äitejä, jotka ovat vapun lasten kanssa kotona mutta mies lähtee hummailemaan? esim meillä: tyttö 9kk ja minä jään hänen kanssaan kotiin koska hoitoon ei voi viedä. ja mies lähtee rilluttelemaan. en sano, että haittais, siis kyllä mä mielelläni olen prinsessani kanssa kotona ja kun on vielä sen ihka ensimmäinen vappu, mutta ois kiva olla miehenkin kanssa ja jossain ehkä vähän viihteelläkin?!

ei tarvii alkaa napisemaa et jos lapset tehdään ni muu elämä saa jäädä. koska en valita.

Perhevappu ollut meillä aina lasten syntymän jälkeen. Ei olla edes juteltu siitä sen kummemmin, ihan itsestään selvästi ollaan koko perhe yhdessä! Eikä se iästä ainakaan meillä ole kiinni, ekana "lapsellisena" vappuna minä olin 23v. ja mies 22v. Nyt jo ikäloppuja ;)

Tänä vuonna vietetään vappua toisen lapsiperheen luona yökyläillen, se on hauskaa siksi, että kaikille on seuraa! Miehet saa grillailla, naiset juoruta, lapset leikkiä. Illalla lasten nukkuessa on sitten aikuisempaa touhua esim. jonkun mukavan lautapelin tms. merkeissä.

Alkuperäinen kirjoittaja lola:
miks se grillaus aina pitää mainita: Eihän se ole sen kummempaa kuin paistinpannun käyttö. Ei kukaan pidä ihmeellisenä että paistetaan ruokaa hellalla. Mutta grillaus; aaah, se vasta on jotain :)

Yleisintä small talkia: Mitä teitte viikonloppuna? Grillattiin perheen kanssa.
Mitä sitten, joka perheessä tehtiin ruokaa viikonloppuna!!! En voi ymmärtää

Meillä grillaus on ainakin yhteistoiminnallisempaa kuin tavallinen paistinpannun käyttö. Lapset auttaa, vahtii tulta, tosi jännää. Lämmitellään tulen äärellä, ulkoillaan porukalla, heitellään frisbeetä tai potkitaan palloa hiillosta odotellessa. Ei se ole samaa kuin jos äiti kääntää hellaan päälle ja isi öljyää pannun ja lapset hätistetään pois pikku keittiöstä. Ulkona moikkaillaan naapureita.

Kotona, luonnollisesti, mutta niin on mieskin. Grillataan ja haravoidaan pihaa ja sen semmoista. Muutama olut/sidukka kun lapset on menneet nukkumaan. Ei olla enää siinä iässä että jaksaisi baareissa ravata.

Yhdessä mennään tosille, namupöytä katetaan, isoäiti tulee ja sitten koko porukka vaakahuoneelle illalliselle....seuraavana päivänä eväät mukaan ja nautiskelemaan ja myös samalla tivoliin pyörimään ja syömään hattaraa....
nyt miehelle vinkkejä mitä kaikkea kivaa voi vappuna tehdä, ei ole kivaa voida huonosti ja oksennella :x

Vappuna ollaan kotona tai mökillä ja viina ei kuulu kuvioihin. Pääsiäisenä oli aikuisten lomaa joten nyt näin. Voidaan mennä vuorotellen ulos jos huvittaa mutta ollaan nyt kotona.

Olisin tosi ihmeissäni, jos ukko lähtisi itsekseen jonnekin riekkumaan. Ei kuulu tapoihin. Saa tietysti joskus mennä poikaporukalla, mut ei ole koskaan erikoisempina juhlapyhinä ollut menossa...

Me mennään huomen illalla naapuriin viettämään iltaa... syödään hyvin, rupatellaan ja nautitaan ulkoilmasta (mikäli on hyvä keli)..Perjantaina meille tulee kolme ystäväperhettä viettämään päivää hyvän ruoan ja ystävien seurassa... alkaa olla meillä jo tapa kun jo kolmas vuosi kun tehdään näin. Mies sais kyllä lähteä ulos itekseen jos haluis mut tykätään et on kivempi kun on koko perhe koolla ja poika nauttii kun mennään kaikki yhdessä.

Yhteistyössä