perheenne nettotulot (lasten määrä, asuntolainan määrä), kuinka pärjäätte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28484816]asumiseen = pelkkä asuntolaina?[/QUOTE]Sori epäselvyys. Asuminen = laina, vastike, vesimaksu. En nyt äkkiseltään muista, oliko vakuutus mukana tässä summassa mutta sähkö ei ainakaan ole.

Nettotulot noin 3000e + 100-800e. Laina+vastike 1100 kuussa. Tiukempina kuukausina ei pahemmin jää säästöön, parempina muutamia satasia. Asumuksena remontoitava kämppä, jota laitellaan pikkuhiljaa.

Nettotulot, eli miehen palkka, minun kotihoidontuki+kuntalisä ja lapsilisä noin 2100 euroa kuussa. Kaksi aikuista ja yksi lapsi.

Asuntolainaa jäljellä 95000 euroa, lyhennys 600 euroa kuussa. Palovakuutus 200 euroa vuodessa, kiinteistövero 200 euroa vuodessa, tiemaksu 100 euroa vuodessa, kunnan jätemaksu noin 15 euroa vuodessa, sakokaivon tyhjennys noin 90 euroa vuodessa, jäteastian tyhjennys kuusi kertaa vuodessa, noin 10 euroa kerta. Sähkölasku vuodenajasta riippuen 100-400 euroa kuussa. Lisäksi puita menee lämmitykseen ja saunaan sekä grillaamiseen yms. noin 600 eurolla vuodessa.

Miehen työmatka reilu 60 km suuntaansa. Autovero noin 550 vuodessa, vakuutus, sisältäen peräkärryn, noin 500 euroa vuodessa.

Puhelimet ja netti 60 euroa kuussa. Lehdet ym. noin 35 euroa vuodessa.

Lääkekuluja noin 40 euroa kuussa.

Miehellä henkivakuutus noin 100 euroa ja työttömyyskassa 99 euroa vuodessa sekä elatusmaksu 150 kuussa.

Lisäksi luonnollisesti ruoka, vaipat, vaatteet, hygienia, remontit, huollot... Niillä varoilla mitä ylläolevasta jää.

2+3. Nettotulot 5000€, kun menen töihin tulee 2000€ lisää. Lainaa jäljellä 90000€, jota maksellaan 750€ kk. Muihin, kuten ruokaan ym menee n. 2500€ ja säästöön n 1500€ kk. Hyvin pärjätään.

Vittu en tiedä, kun en oo koskaan seurannut, yksin asun já vaúva talossa, itse aikoinaan saanút sairauslomarahaa, kun kuus lasta huostaanotetu kehitysvamman takia, seitsemäs taas neuvolan mukaan kehittynyt normaalia aikaisemmin, seitsenkuisena jo ryömi ja nöysi pystyyn.

Mies yrittäjä, joten tulot vaihtelee. Mä oon nyt hoitovapaalla (töissä ollessani käteen jää n 2000e/kk).

Asuntolainaa maksellaan 800e/kk, jäljellä reilu 100 000e mutta ollaan muuttamassa isompaan muutaman vuoden päästä joten lainamäärä tulee kasvamaan.

Viime kuussa rahaa meni n 4500e (tuossa mukana tuo laina). Muutama satanen tais jäädä säästöön.
Meillä on yksi lapsi (1v) ja koira.

Minä yh + 2 lasta. Nettotulot kaikkineen 1890 e (olen ositteisella hoitovapaalla). Asumiskulut 650 e. Pärjätään, mutta kun tulee jotain yllättävää, on vähän hätä kädessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä nyt tähän aikaan muistaa;28486077:
Nettotulot, eli miehen palkka, minun kotihoidontuki+kuntalisä ja lapsilisä noin 2100 euroa kuussa. Kaksi aikuista ja yksi lapsi.

Asuntolainaa jäljellä 95000 euroa, lyhennys 600 euroa kuussa. Palovakuutus 200 euroa vuodessa, kiinteistövero 200 euroa vuodessa, tiemaksu 100 euroa vuodessa, kunnan jätemaksu noin 15 euroa vuodessa, sakokaivon tyhjennys noin 90 euroa vuodessa, jäteastian tyhjennys kuusi kertaa vuodessa, noin 10 euroa kerta. Sähkölasku vuodenajasta riippuen 100-400 euroa kuussa. Lisäksi puita menee lämmitykseen ja saunaan sekä grillaamiseen yms. noin 600 eurolla vuodessa.

Miehen työmatka reilu 60 km suuntaansa. Autovero noin 550 vuodessa, vakuutus, sisältäen peräkärryn, noin 500 euroa vuodessa.

Puhelimet ja netti 60 euroa kuussa. Lehdet ym. noin 35 euroa vuodessa.

Lääkekuluja noin 40 euroa kuussa.

Miehellä henkivakuutus noin 100 euroa ja työttömyyskassa 99 euroa vuodessa sekä elatusmaksu 150 kuussa.

Lisäksi luonnollisesti ruoka, vaipat, vaatteet, hygienia, remontit, huollot... Niillä varoilla mitä ylläolevasta jää.

Kannattais varmaan laskettaa lastenvalvojalla toi elari uudelleen.

Yhteistyössä