Perheneuvola- moniko ottanut itse yhteyttä ja monelleko on laitettu lähete koulusta/päiväkodista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ww
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainakin meidän paikkakunnalla koulusta suositellaan perheneuvolaa perheelle. Ei sinne mitään lähetteitä laiteta. Ja toivotaan siis, että perhe ottaa yhteyttä perheneuvolaan ja kertoo tilanteesta. Toki koulu ja perheneuvolakin tekee yhteistyötä, asiasta riippuen

mun mielestä toi on ihme systeemi siis perheneuvolassa käyntihän on vapaaehtoista, no miten johonkin vapaaehtoiseen voidaan laittaa lähete ja niin ollen pakottaa käymään siellä. sitäpaitsi ihan turha paikka, sieltä ei oo meille tullut yhtään mitään että yhtä viisaita tai tyhmiä ollaan edelleenkin, siis täysin turhaa käyty varmaan 20kertaa, ainoa hyöty oli se etttä minun vaatimuksesta lapsi pääsi psykologille(ilman vaatimustani ei olisi päässyt) ja siitä toimintaterapiaan. mutta hän olisi päässyt myös 5v neuvolan kautta tk psykologille. että silleen

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
mun mielestä toi on ihme systeemi siis perheneuvolassa käyntihän on vapaaehtoista, no miten johonkin vapaaehtoiseen voidaan laittaa lähete ja niin ollen pakottaa käymään siellä. sitäpaitsi ihan turha paikka, sieltä ei oo meille tullut yhtään mitään että yhtä viisaita tai tyhmiä ollaan edelleenkin, siis täysin turhaa käyty varmaan 20kertaa, ainoa hyöty oli se etttä minun vaatimuksesta lapsi pääsi psykologille(ilman vaatimustani ei olisi päässyt) ja siitä toimintaterapiaan. mutta hän olisi päässyt myös 5v neuvolan kautta tk psykologille. että silleen

jos te ette ole saaneet apua sieltä, niin sehän ei tarkoita, että muut ei saisi. Miksi sitten kävitte siellä 20 kertaa, jos siitä ei ollut hyötyä? vapaaehtoistahan se on.

Yhteistyössä