Perhepetiläisiä paikalla? Miten ja milloin teillä on siirrytty omaan sänkyyn / huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on muutto edessä ja lapselle olisi tiedossa oma huone. Ajattelin jos samassa rytäkässä saisi lapsen omaan huoneeseen nukkumaan, ikää hällä olisi silloin 1,5v.

Suunnitelmani oli, että isä voisi nukkua ensimmäisen viikon (tai kaks) patjalla lapsen huoneessa, kunnes lapsi tottuisi. Kuulostaako tyhmältä?

Meille on tulossa vauva, siksi siirtoa meinasin. Mikään kriisi se ei ole, vaikei onnistuiskaan, sitten nukutaan vaan kuin sillit purkissa. ;) Sivuvaunusysteemi ei ole mahdollinen.

Lapsi on nyt 3 ja puoli vuotias. Siirtyminen omaan huoneeseen ja sänkyyn on käynnissä. Toisinaan poika nukkuu omassa sängyssään, toisinaan ei suostu.
Meillä siirron syy on minun uusi seurustelusuhteeni. En tahdo, että poika tulevaisuudessa yhdistää omaan sänkyyn muuttamisen ja miehen meille muuttamisen yhteen :)

Ap:n kanssa sama tilanne.Suunniteltiin,että poika(1v3kk)ois muuton jälkeen siirtynyt omaan huoneeseen,mutta meidän välissä nukkuu edelleen...
Nyt oon koittanut totuttaa omaan sänkyyn(on vielä meidän makuuhuoneessa) niin,että nukkuu siellä alkuillat,mutta viimeistään klo 24 on kyllä taas vieressä.
Apuja ei ap:lle siis valitettavasti löydy,mutta mielenkiinnolla odotan muiden kokemuksia:)

Kokeilkaa ensin vaan laittaa omaan sänkyyn, niin että lapsi on yksin omassa huoneessa. Me tehtiin se virhe, kun uus vauva syntyi, et isä siirtyi esikoisen "turvaksi" huoneeseen (1v4kk) nukkuun lattialle. Mutta täytyy sanoo, et 2-3 vkon jälkeen isä teki paluuta makkariimme, mutta se ei onnistunut ilman huutoja. Öistä tuli ihan hirveitä, kun esikoinen etti isäänsä tyhjästä huoneesta, eikä suostunut enää nukkumaan ilman :(. Kandee siis kokeilla eka ilman, meillä esikoisen yöt rauhoittu, kun siirrettiin omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, silloin kun olin raskaana. Toki toisinaan kävi meidän vieressä, mutta pian ei enää osannut nukkua meidän vieressä, vaan halusi omaan sänkyyn, omaan huoneeseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kokeilkaa ensin vaan laittaa omaan sänkyyn, niin että lapsi on yksin omassa huoneessa. Me tehtiin se virhe, kun uus vauva syntyi, et isä siirtyi esikoisen "turvaksi" huoneeseen (1v4kk) nukkuun lattialle. Mutta täytyy sanoo, et 2-3 vkon jälkeen isä teki paluuta makkariimme, mutta se ei onnistunut ilman huutoja. Öistä tuli ihan hirveitä, kun esikoinen etti isäänsä tyhjästä huoneesta, eikä suostunut enää nukkumaan ilman :(. Kandee siis kokeilla eka ilman, meillä esikoisen yöt rauhoittu, kun siirrettiin omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, silloin kun olin raskaana. Toki toisinaan kävi meidän vieressä, mutta pian ei enää osannut nukkua meidän vieressä, vaan halusi omaan sänkyyn, omaan huoneeseen :)

Kiitos, tästä oli apua. Eli ei isiä patjalle. Onneksi makkarit on suoraan vastakkain, niin ei ole pitkä matka yöllä rauhottelemaan, jos itku tulee. :)

Meillä nukkuu 4,5 vuotias vielä vieressä. Arka on, joten se yksin jääminen pelottaa. Meillä siirtyy sitten kun on valmis. Puheella kannustan, mutten pakota omaan sänkyyn..

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Meillä nukkuu 4,5 vuotias vielä vieressä. Arka on, joten se yksin jääminen pelottaa. Meillä siirtyy sitten kun on valmis. Puheella kannustan, mutten pakota omaan sänkyyn..

Juu, mekään ei kyllä missään nimessä pakoteta. Kokeillaan jos onnistuu, ja jos ei, niin palataan asiaan sitten joskus. :)

Meillä on jokainen muksu nukkunut vähintään 2 vuotiaaksi perhepetissä. Just siirrettiin kuopus sivuvaunuun, eli nukkuu nyt omassa sängyssä, mutta vanhempien petissä kiinni.
Kaksi isompaa siirtyivät YHTEISEEN huoneeseen nukkumaan kun keskimmäinen täytti 2 vuotta.

esikoinen siirtyi jatkettavaan (meidän sängyn viereen) noin 1v10kk ikäisenä. siitä omaan huoneeseen kolmevuotiaana. kuopus siirtyi jatkettavaan meidän viereen vuoden ikäisenä ja 1v4kk siskon kanssa samaan huoneeseen - tosin kuopus hyvin usein vielä öisin hipsii meidän viereen aamusella, on nyt 1v7kk.

Meilä ei itsellä ole ollut perhepeti käytössä, mutta miehen veljen perheessä lahjottiin 6-v poika tarroilla nukkumaan omassa sängyssä, mikä ei kyllä varmaan tehoa ihan pienen kanssa. En tiedä sitten, onko asia mikään luonnekysymys. Olin itse pienenä tosi arka yöpelkääjä, mutten ikinä nukkunut vanhempien vieressä, kun taas rohkea ja reipas siskoni kiipesi äidin ja isän väliin joka yö.

hmm. kaverin pojat 5v6kk ja 3v3kk kumpikaan ei suostu nukkumaan vielä omassa sängyssä.

voimia projektiin. meillä pojat pien 6v ja 2v 6kk nukkuneet aina omissa huoneissaan/sängyissään. (pienin 5kk ikäinen nukkuu omassa sängyssä meitin makkarissa.

vähän yli 1vuotiaalle alettiin siirtoa hommaamaan. Lopetin siihen aikoihin imetyksen. ensin tehtiin niin, että me (minä ja mies) siirryttiin olkkarin lattialle nukkumaan ja lapsi jäi makkariin omaan pinnasänkyyn. välillä käytiin rauhoittelemassa uneen. Huutoa oli jonkun verran, mutta poika muutenkin voimakas ilmoittamaan tahtonsa.

sitten jonkun viikon - 1 kuukauden päästä kun alkoi sujumaan, en enää muista, siirrettiin pinnis lapsen omaan huoneeseen. Sielläkin piti käydä välillä rauhoittelemassa, tilanne kesti n 1-2kk kaikkinensa. Sen jälkeen on nukkunut ok omassa huoneessa. On herkkäuninen, ja jos huoneessa käykin, niin poika herää.. joten rauhoitti kyllä kaikin puolin nukkumista.

Tsemppiä! Itse ainakin huomasin, että meidän poika tosiaan niin vahvatahtoinen, että nukuttaisiin vieläkin samassa sängyssä ja huoneessa ja herättäs sata kertaa yössä, ellei oltaisi oltu kerta kaikkiaan tiukkoja asiassa. Niin ja rauhoittuminen tapahtui asteittain, oltiin niin väsyneitä, ettei heti joka risaukseen ja huuteluun enää jaksettu vastata ja pikkuhiljaa lapsi oppi sitten nukahtamaan itsekseen, eikä aina tarvinnut rauhoittajaa.

Yhteistyössä