perhetyöntekijä ei tee mitään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon päättänyt että ikinä en mene enään myöntämään sossuille,neuvolaan ym että olen väsynyt. 5 vuotta siiten tuli mulle se akka kotiin muka auttamaan kun oli koliikki vauva et saisin nukuttua ym..niin paskat ei tehny mtiiän ,yhden kerran tasi mulle kahvit keittää. eräänä aamuna sit kun meille tuli niin sanoin vaan et voi lähetä täältä enkä enään tarvi sitä. asiallisesti sanoin. niin eiköhän tämä korppi ollu menny soskuun juoruaan että olin raivona huutanu sille akalle et painuu helvettiin ym. vaikka en tod,niin sanonut. tää on raahesta.

Alkuperäinen kirjoittaja raahessa perseestä kans!;24150545:
mä oon päättänyt että ikinä en mene enään myöntämään sossuille,neuvolaan ym että olen väsynyt. 5 vuotta siiten tuli mulle se akka kotiin muka auttamaan kun oli koliikki vauva et saisin nukuttua ym..niin paskat ei tehny mtiiän ,yhden kerran tasi mulle kahvit keittää. eräänä aamuna sit kun meille tuli niin sanoin vaan et voi lähetä täältä enkä enään tarvi sitä. asiallisesti sanoin. niin eiköhän tämä korppi ollu menny soskuun juoruaan että olin raivona huutanu sille akalle et painuu helvettiin ym. vaikka en tod,niin sanonut. tää on raahesta.

Taidan tuntea sut. :D

Kuulkaapas nyt hyvät rouvat! Ei perhetyöntekijän todellekaan ole tarkoitus tehdä konkreettisia kotitöitä, kuten lastenhoitoa ja siivousta teidän puolestanne! Hänen tehtävänsä on saada teidät itse näkemään oma tilanteenne sellaisena kuin seon ja löytämään ratkaisuja ongelmiinne, saada teidät näkemään omat mahdollisuutenne, sitä "valoa tunnelin päässä". Ei toisen puolesta tekeminen auta teitä kuitenkaan pidemmän päälle. Tarkoitus on keskustelun avulla yhdessä saada uutta toivoa ja uusia toimintatapoja teidän perheen arjen rutiineihin. Perhetyöntekijä neuvoo, ja opastaa! Yrittäkää miettiä asiaa tältä kannalta, vaikka kuinka tuntuisi kivalta antaa jonkun toisen tehdä työt puolestanne. terveisin ptt

ja minä sen voin sanoa suoraan että turha teidän laiskajaakkojen ja puliveivareiden on odottaa palvelijaa hoteisiinne! Jos ei apu kelpaa, olkaa ilman, ja katsokaa mihin´se johtaa !! Jotain rajaa OIKEASTI !!

Alkuperäinen kirjoittaja LAPSI ON TÄRKEIN;24150695:
ja minä sen voin sanoa suoraan että turha teidän laiskajaakkojen ja puliveivareiden on odottaa palvelijaa hoteisiinne! Jos ei apu kelpaa, olkaa ilman, ja katsokaa mihin´se johtaa !! Jotain rajaa OIKEASTI !!

täh. Jos joku on väsynyt ja hakee apua väsymykseen, niin tottakai se konkreettinen apu olisi paikallaan. ei se että tulee lisää työtä kun joku tulee neuvomaan ja katselemaan. Kyllä jokainen osaa tehdä kotityöt ja hoitaa lapset, joskus on vain todella väsynyt, jos mummot eivät asu lähellä tai ei ole varaa palkata apua.

täh. Jos joku on väsynyt ja hakee apua väsymykseen, niin tottakai se konkreettinen apu olisi paikallaan. ei se että tulee lisää työtä kun joku tulee neuvomaan ja katselemaan. Kyllä jokainen osaa tehdä kotityöt ja hoitaa lapset, joskus on vain todella väsynyt, jos mummot eivät asu lähellä tai ei ole varaa palkata apua.

en sitä tarkoittanutkaan, vaan sitä harhakuvitelmaa, mikä monilla tuntuu olevan, että tullaan siivoamaan tms, joka ei ollenkaan kuulu ptt työnkuvaan, vaan otetaan se apu ja neuvot vastaan jota saadaan! JOKU ROTI

Alkuperäinen kirjoittaja lapsi on tärkein;24150777:
en sitä tarkoittanutkaan, vaan sitä harhakuvitelmaa, mikä monilla tuntuu olevan, että tullaan siivoamaan tms, joka ei ollenkaan kuulu ptt työnkuvaan, vaan otetaan se apu ja neuvot vastaan jota saadaan! JOKU ROTI

No en itse kyllä ymmärrä, miten kukaan kehtaa työkseen "neuvoa" väsyneitä ja uupuneita ja ehkä masentuneitakin. Moni pikkulapsiperheen vanhempi on masentuntu koska työtä on paljon ja lepoa ei yhtään.

Tottakai siinä samalla kun istuskelee palkan edestä, luulisi tekevän jotain konkreettista,siivoavan, tai leikkivän lasten kanssa.

Sen sijaan moni perhetyöntekijä oikeasti kuvittelee olevansa joku Jumala, jolla on silmää antaa näitä "neuvoja", vaikka jokainen osaa hoiata lapset ja siivota kodit ja tehdä ruokaa ja leikkiä lasten kanssa, sitä aikaa vain ei millään tunnu olevan tarpeeksi.

On olemassa neuvolan ennaltaehkäisevää perhetyötä, lastensuojelun perhetyötä ja lapsiperheiden kotipalvelua. Kaikissa saattaa kunnasta/kaupungista riippuen olla töissä perhetyöntekijöitä/perheohjaajia. Älkää sekoittako näitä kun perhetyöstä puhutte. Muistakaa myös että ette voi verrata mitä kenenkin luona on tehty, palvelut ovat kunta/kaupunkikohtaisia. Ja vielä, osa on maksullista, osa ei.

Juurikin noin. Meillä kävi esikoisen syntymän jälkeen neuvolan perhetyöntekijä. Hän ei hoitanut lasta, vaan auttoi (yhteistyössä nlan psykologin kanssa) avaamaan tilannetta. Tehtiin jotain harjoitteita, juteltiin. Käytiin yhdessä myös kävelyllä, kaupassa jne. Koska masennus oli käpristänyt minut kotiin. Tapaamisia oli harvakseltaan. Tämä ei maksanut.

Kuopuksen syntymän jälkeen, kun tuli esikoiselle korvatulehduskierrettä yms. Saimme apua kotipalvelun työntekijöiltä tämä oli myös ennaltaehkäisevää - ettei masennus uusisi. He kävivät pari krt/vko hoitivat lapsia, saattoivat auttaa siivoamisessa mm. Pesivät pyykkiä ym. Arjen hallintaan liittyviä juttuja. Tämä oli maksullista.

Meillä ei kunnan työntekijä hoitanut lapsia,siivonnut eikä laittanut ruokaa.Yhteisiä virkistymisretkiä tehtiin mm.keilahalliin,Nuuksioon jne.Jos haluat siivousapua palkkaat siivoojan ja jos lastenhoitoapua hommat lastenhoitajan.Näitä ei saa kunnalta.Mulla on ollut joskus lähäriopiskelijoita auttamassa lastenhoidossa kun olivat pieniä.

mä sain perhetyöntekijän ehkäisemään väsymystä ja uupumusta ja nimen omaan ehkäisemään uutta synnytyksen jälkeistä masennusta..

no tämä perhetyöntekijä on nyt käynyt muutaman viikon 2-3krt/vk ja musta tuntuu ettei se oikein muuta tee ku istuu kahvilla meillä. me maksetaan kuitenkin täys hinta joka kerta ja mä en oikeastaan saa siltä mitään konkreettista apua. eniten apua tarviisin lastenhoidossa (noiden isompien ) ja ehkä hieman helppiä siivouksessa. eniten auttaisi jos pääsisin irtautumaan kotoa hetkeksi aina. no eilen päätinkin sit lähtee kävelylle (en siis kysynyt lupaa, vaan ilmoitin lähteväni vaan ja meninkin ) ja kun tulin takaisin niin tää perhetyöntekijä sanoi mulle ettei mielellään kenenkään puolesta hoitaisi lapsia, kun ei se kuulu hänen tehtäviinsä. siis lastenhoito ei kuulu hänen tehtäviinsä eikä myöskään siivous..

enhän mä saa hältä sit mitään apua. hän on itsekin sanonut etten tarvitse opastusta ja neuvoja lastenhoitoon, kaikki näyttää hänen mielestään sujuvan niin kuin pitääkin. ainoa ongelmani on väsymys ja uupumus.. mutta eihän se auta mitenkään jos hän vaan katsoo vierestä ku mä kuitenkin teen kaikki yksin?

mitenkäs muilla?

ei kyllä perse hivahdakkaan jos että apua että nyt tässä vois levätä. OOT muuten sitten silmätikkuna.

Onneksi en ole tuollaista istuskelijaa tarvinnut! Tyypillistä toimintaa nykyajan byrokratiassa; paperinpyörittäjiä ja istujia tarjotaan kun yarvittaisoin oikeaa apua kotitöihin. Voi helvetti tätä Suomen nykytilaa...

Yhteistyössä