Miehellä on siniset. Mulla vihreänruskeen sekotus. Pojalla on niin ruskeat kun vaan voi olla ja tytöllä kirkkaan siniset. Mä oon kans kuvitellu, et ruskee on dominoiva.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla ruskeat silmät,miehellä jotkut vihertävät.Kahdella lapsella ruskeat silmät,yhdellä sinisetKaikilla kuitenkin sama isä
Äidilläni on ruskeat,isälläni siniset ja veljelläni siniset silmät.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja tere:Vihreät silmät periytyvät myös dominoivasti.
Vihreitä silmiäkin on niin monenlaisia vaaleenvihreet, joillain taas on ihan ruskeenvihreitäkin ja sit kaikkea siltä väliltä (kuten muissakin väreissä on laaja skaala).
Enpä ole moista kuullutkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja tere:Vihreät silmät periytyvät myös dominoivasti.
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Tää nyt sit taas poikkeaa aiheesta mutta entäs sitten hiustenväri?
Itse perus-skandinaavi siniharmailla silmillä ja vaaleilla hiuksilla, miehellä aivan tummanruskeat silmät ja hiukset. Voiko tuo mein nassikka saada ruskeat silmät ja vaaleat hiukset niinkuin sukulaiset ovat aprikoineet![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:Kumman puolelta teidän lapset on periny silmien värin?
Mulla itellä on tummat hiukset ja tosi ruskeet silmät ja jotenkin oon kuvitellu, että lapsikin ne perisi. Lapsella on kuitenkin isän värit eli vaalee tukka ja tosi siniset silmät. Eikö ruskea ookkaan se dominoiva väri? Jotenkin oon aina kuvitellu näin.
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Mites voiko kaksi sinisilmäistä saada ruskeasilmäisen lapsen?
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:Alkuperäinen kirjoittaja tere:Vihreät silmät periytyvät myös dominoivasti.
Enpä tiedä kts oma esimerkkini... tuon sini-ruskea peritymisen mallin kyllä hallitsen (sen perusjutun nythän asiaan tullut uutta tietoa) mutta tämä vihreäsilmäisyys ei ole ikinä auennut.
esim. minulla todella vihreät silmät (keskellä kellanruskea rengas), miehelläni sinistäkin sinisemmät silmät ja pojallamme siniset joissa vihreä rengas keskellä..
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Mulla ruskeet ja miehellä siniset. Esikoisella ruskeat silmät ja pojilla siniset.
Mites voiko kaksi sinisilmäistä saada ruskeasilmäisen lapsen?
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Mun mummolla on ruskeasilmäiset vanhemmat, heillä on viisi lasta joista vain yhdellä on ruskeat silmät.
Kaverilla on ruskeat silmät ja kummallakaan heidän lapsista ei ole.