Perjantaina alkaa äitiysvapaa, Kela ei ole tehnyt maksupäätöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öh

Vieras
Pitääkö olla huolissaan, kun äitiysvapaani alkaa tämän viikon perjantaina, mutta Kelalta ei ole tullut mitään päätöstä maksuista. Työnantajani maksaa ne pari ekaa kk normaalia palkkaa, mutta siitä eteenpäin olen Kelan rahoilla. Sairaspäivärahastanikin Kela lähetti lapun, jossa kerrottiin millä aikataululla maksavat työnantajalleni sairaspäivärahaa ja työnantaja maksaa sitten minulle normaalin palkka-aikataulun mukaisesti. Nyt tuosta äitiyspäivärahasta ei kuitenkaan ole tullut minkäänlaista päätöstä tai maksutietoa.

Kelan kanssa on aina ongelmia. Mä hoidan yksityisesti kahta serkkuani ja olen vahtinut heitä jo 5 viikkoa. Toukokuun palkka olis pitäny jo tulla, mutta eipä ole ilmestynyt yhtään tukia vieläkään. :headwall:

Minä myös odottelen päätöstä.Tarkistin edellisen lapsen papereista koska oli tullut päätös,niin oli niin tipalle mennyt päätöksen tulo ,kuin 24.4. kun poika syntyi 29.4..Laskettu aika oli muistaakseni 4.5.2008.

mulla kans tuli vasta vapaiden alkamisen jälkeen päätös, mutta soittaahan voi aina ja tarkistaa ja sitten kelan sivuilta pääsee pankkitunnuksilla katsomaan omia tietojaan, sinne tulee päätös ennen kuin se lähtee postissa. tai ainakin välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kelan kanssa on aina ongelmia. Mä hoidan yksityisesti kahta serkkuani ja olen vahtinut heitä jo 5 viikkoa. Toukokuun palkka olis pitäny jo tulla, mutta eipä ole ilmestynyt yhtään tukia vieläkään. :headwall:

oletko ollut monestikin tekemisissä kelan kanssa?
et voi sanoa että AINA ongelmia jos nyt kerran sulle sattunut kohdille.

minä oon saanut päätökset ja rahat aina ajallaan, päätökset noin viikossa yleensä. voin siis sanoa ettei kelan kanssa ole KOSKAAN ongelmia :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:

oletko ollut monestikin tekemisissä kelan kanssa?
et voi sanoa että AINA ongelmia jos nyt kerran sulle sattunut kohdille.

minä oon saanut päätökset ja rahat aina ajallaan, päätökset noin viikossa yleensä. voin siis sanoa ettei kelan kanssa ole KOSKAAN ongelmia :saint:

Monet on valittanu, että siellä ei tunnuta tietävän asioista ja aina ilmenee jotain ongelmia. :D

Katsoin pankkitunnuksilla Kelan sivujen tietoja eilen, eikä ainakaan silloin näkynyt muuta kuin tiedot sairaspäivärahan maksuista. No, jos ei huomenna ala näkyä, niin soitan Kelaan. ap

Olen laittanut asumistuki hakemukset 1.6.10 ja kaksikertaa asia on jo otettu käsittelyyn 2 kertaa ja aina on tullut uusi mutka matkaan kodinhoito tukikin lakkautettiin vähäksi ajaksi.
nyt on jo neljäs viikko meneillään ja joka toinen päivä olen ollut yhteydessä kelaan mutta mikään ei auta tänään menen suoraan toimistlle enkä lähde ennen kuin päätös on tehty.
Tämä on vielä välitarkistun eikä ensimäinen hakemus.

Se päätös venyy juuri sen takia, että työnantaja maksaa sen palkan ja toimittaa 6 kk:n palkkatulot kelaan JUURI ennen kuin äitiysloma alkaa. Eli edellisestä päivästä ttaksepäin se 6 kk.

Mä sain ekat äippärahat (ja päätöksen) vasta kun laskettu aika oli jo ohi mennyt. Eka äippäraha siis pitäisi maksaa päivää ennen laskettua aikaa.. Ja kun rahaa ei kuulunut eikä päätöstäkään ollut näkynyt niin soitin sinne. Tuli sitten vastaukseksi: "OHO" sun paperit olikin jäänyt tuonne pohjalle. No, siitä KELAlle plussaa, että sain siitä jo 3 arkipv:nkuluttua rahaa. Onneksi, oli nimittäin iso pino laskuja odottamassa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ssss:
Se päätös venyy juuri sen takia, että työnantaja maksaa sen palkan ja toimittaa 6 kk:n palkkatulot kelaan JUURI ennen kuin äitiysloma alkaa. Eli edellisestä päivästä ttaksepäin se 6 kk.

Meillä meni niin, että työnantaja täytti sen lomakkeen ja antoi minulle ja minä postitin sen omin hakemusten mukana Kelaan.

Yhteistyössä