Perkkaa muutto sinne, millainen paikka asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Hei!

Millainen Perkkaa on teidän mielestänne asua? Siis teillä joilla on oikeasti kokemusta? Olisi mielenkiintoista kuulla. Ainakin pikaisella käynnillä näyttäisi olevan kerrostaloaluetta. Onko siellä puistoaluetta jossain? Ainakin asukaspuisto on, mutta onko muutakin? Entä luistelukenttiä tai hiihtolatuja sekä muuta toimintaa?

Onko alue rauhallinen vai rauhaton? Voiko liikkua iltaisin?

Kiitoksia asiallisista vastauksista :)

Hirmuisen rumia taloja, en tajua kuka puusilmä sellaisia rotiskoja suunnittelee. Mutta itse alue on oikein mukava, kiva puisto ja metsää vaikka muille jakaa ihan vieressä.

en ole asunut, mutta asun ihan lähellä ja esim perkkaan asukaspuisto ollut menneinä vuosina kovasti käytössä. rauhallinen, kerrostaloja, lapsiperheita. koulu, päiväkoteja, luistelukenttä. yksi kauppa. periaatteessa siis kaikki löytyy leppävaarasta joka on ihan vieressä, kehän toisella puolella. leppävaarassa taas on ihan kaikki. hiihtoladut ym.

joskus perkkaalla on ollut huono maine, silloin kun itse olin nuori eli sata vuotta sitten. siellä oli köyhää ja kaupungin vuokrataloja. on niitä siellä vieläkin, mutta sellon läheisyys on nostanut asuntojen hintoja huimasti.

perkkaan laidalla on myös kesäisin hyvä kirppis, vermon konttitori. palveluita perkkaalla ei juurikaan ole koska on oikeasti osa leppävaaraa, tosin kehän toisella puolella. perkkaalle on myös noussut paljon yritystaloja, keskittynyt sinne turun moottoritien puoleiseen osaan.

on turvallista ja voi iltaisin liikkua. näin oletan, mutta joku siellä asuva voisi kertoa illoista paremmin.

no me löysimme tosi kivan asunnon (siis sisältä päin kaunis). alue vain on vielä arvoitus... Kiva kuulla, että on metsääkin lähellä ja kiva alueena :) Onko muita kommentteja? Löytyykö perhekahvilaa tai muuta aktiviteettia lapsiperheelle?

Mä tykkään alueesta kovasti ja voisin siellä hyvin itsekin asua - siskoni asuu. Pidän siitä, että Perkkaa on jollain tavalla "suljettu" alue, tai kun ne kerrostalot ovat vähän niinkuin reunoilla ympärillä ja keskellä on juurikin se asukaspuisto, joka näin lapsiperheen silmin on kuin alueen sydän. Uudemman puolen ja vanhempien talojen välimaastossa on myös toinen puisto, jossa on myös vihreää ruohikkoaluetta sekä muistaakseni koriskenttä.

Alueella on perkkaan koulu, jonka kentällä uskoisin olevan talvella jää - varmaksi en osaa sanoa. Hiihtoladuista en tiedä, muuta kuin sen, että leppävaaran urheilupuistoon ja laduille ei ole mun mittapuun mukaan kovin pitkä matka (15-20min kävellen). Oma käsitykseni alueesta on, että on rauhallinen. Iltaisinkin olen liikkunut, mutta silloin mielelläni puhun jonkun kanssa puhelimessa, niin menee nopeammin kävely pimeän puistopolun halki ;)

Jos voisin ostaa asunnon, voisin hyvin ostaa sen perkkaalta! :D

tosi kiva kuulla, että alue on pidetty ja ennen huono maineinen alue on muuttunut ajan saatossa viihtyisäksi, kiitos leppävaaran sellon ym. palveluiden.

Onko koulusta kokemusta lasten kautta?

olen käsittänyt koulun ihan hyväksi, mutta omaa kokemusta ei ole. muistaakseni koulun yhteydessä on myös jo eskari.

noista kysymistäsi perhekahviloista en tiedä. asukaspuisto on tosi kiva ja ennen siellä oli kesäisin ilmainen hyvä lounas lapsille, mutta ei taida olla enää säästökuureista johtuen.

Viimeksi muokattu:
Luistelukenttä on koulun vieressä, hyvä hiihtolatu ja lenkkipolku Vermon metsissä. Mainettaan rauhallisempi, asukaspuisto aktiivinen ja suosittu. Suosittelen 4v kokemuksella!

Yhteistyössä