Persefinni Halla-aho HS:lle: Myös naiset asevelvollisiksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos naiset näkevät lasten synnyttämisen jotenkin asevelvollisuuden kaltaiseksi yhteiskuntavelvollisuudeksi, on näkemys toki virallistettavissa.

Säädetään laki, jonka mukaan asevelvollisuus koskee vain niitä naisia, jotka 30 vuotta täyttäessään eivät ole synnyttäneet. Äitiysloma-ajalta kustannetaan ruoka, asuntola-asuminen ja maksetaan päiväraha:
5,00 euroa (1–165 pv), 8,35 euroa (166–255 pv) ja 11,70 euroa (256–347 pv).

Aloittajan oma tuotos (ensimmäinen kappale) oli ala-arvoista tekstiä. Turha syytellä perussuomalaisia vihapuheesta jos oma teksti on nimittelyä ja haistattelua.

Itse olen armeijan käynnyt. Res aliluutnantti (vänskä). Ajattelin ihan tosissani jatkaa ja pyrkiä kadettikouluun, mutta en sitten kuitenkaan. Oli muut opiskelut jo niin pitkällä.

Kannatan ehdottomasti ja tasapuolisesti kaikille asevelvollisuutta. Totuushan on, ettei semmoista armeijaa enää tarvita kuin ennen. Ei joukkoja enää tarvita metsään kyttäilemään ja soille rämpimään. Kaikki kuitenkin kutsuntoihin, ja siellä sitten se valinta tehdään kuka koulutukseen pääsee. Otetaan huomioon elämäntilanteet ja toiveet, ja näin saadaan tyytyväinen ja motivoitunut asevelvollinen armeijaan koulutettavaksi.

Jos naiset näkevät lasten synnyttämisen jotenkin asevelvollisuuden kaltaiseksi yhteiskuntavelvollisuudeksi, on näkemys toki virallistettavissa.

Säädetään laki, jonka mukaan asevelvollisuus koskee vain niitä naisia, jotka 30 vuotta täyttäessään eivät ole synnyttäneet. Äitiysloma-ajalta kustannetaan ruoka, asuntola-asuminen ja maksetaan päiväraha:
5,00 euroa (1–165 pv), 8,35 euroa (166–255 pv) ja 11,70 euroa (256–347 pv).

Aloittajan oma tuotos (ensimmäinen kappale) oli ala-arvoista tekstiä. Turha syytellä perussuomalaisia vihapuheesta jos oma teksti on nimittelyä ja haistattelua.

hyvä ja tasa-arvoa edistävä kirjoitus

äippärahat on tosiaan järkyttävän suuret varusmiehen päivärahaan verrattuna

kohtuuden nimissä voitais säätää että tuvassa olis vain 8 eukkoa 10 sijasta koska 8 vauvaa vastaa suunnilleen 2 aikuista

[QUOTE="vieras";28456783]Kuinka pitkiä aikoja sinä olet ollut pois työelämästä hoitamassa kotona omia lapsiasi, ihan vapaaehtoisesti?[/QUOTE]

Mitä tuo siihen kuuluu kun asia on niin, että vapaaehtoista ja pakollista ei voi verrata.

[QUOTE="vieras";28456708]Halla-aho sivarina laittamassa muita armeijaan :O Koskas Jussi sen oman asevelvollisuuden käy suorittamassa?

Noin muuten, niin armeija vapaaehtoiseksi kaikille.[/QUOTE]

Latva-laho on ihan oikea nimitys Jussille. =)

On kyllä tyhmää verrata armeijaa ja raskautta/synnytystä! Onhan se nyt sanomattakin selvää, että helpompi osa on (tietenkin) miehillä. Varmasti moni nainen mielummin pomppisi metsissä vain puoli vuotta.. saaden siitä vielä rahaakin!

[QUOTE="vieras";28456793]Siis vain isyysvapaat?

Et siis ole ollut vuosia pois työelämästä niin, että vaimo olisi ollut töissä sen sijaan. Vaimo olisi tekemässä uraa ja sinä koti-isänä?[/QUOTE]

no en todellakaan ole ollut vuosia poissa työelämästä mutta se ei ole estänyt vaimoa luomasta uraa

vaikka me asutaan maalla niin täällä on kunnallinen päivähoito

[QUOTE="vieras";28455907] Laittaisi nyt sen oman siiderivalaansa sinne armeijaan. [/QUOTE]

Minustakin tuo oli aika rumasti sanottu. Halla-ahon vaimo on itse asiassa varsin kaunis, kaukana "siiderivalaasta".

[QUOTE="vieras";28456861]Siis laitoitte lapset hoitoon äitiysloman loputtua? Ja itse kun en haluaisi vielä tuota kaksi- vuotiasta päivähoitoon viedä, saatikka sitten yhdeksän kuukauden ikäistä.[/QUOTE]

meidän 60-luvulla syntyneiden sielut on kylmiä ja sysimustia, ei meitä ahistanut viedä lapsia hoitoon

mutta me ollaan itekki syöty puolet petäjäistä ollessamme lapsia

[QUOTE="vieras";28456920]Ja oikeampi osoite olisi vaatia sivari Halla-ahoa ensin itse suorittamaan asevelvollisuutensa.[/QUOTE]

Joo, on perin kummallista vaatia moista, kun itse on sivari..

Yhteistyössä