Persut pelastaa Suomen ja suomalaisuuden 👍

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne kansat tuhoutuvat jotka eivät vieroksu vieraita kansoja.
Joskus sitä toivoo, että tulis avaruudesta joku toinen rotu, jota vastaan ihmiskunta vihdoinkin yhdistyisi. Ei olisi enää ihonvärillä väliä jos verrattaisiin johonkin toiselta planeetalta tuleeseen valloittajaan. Maailmojen sota -tyyliin voitaisiin sitten tuhota ne valloittajat, mutta ihmiskunta olisi ehkä oppinut,. että kaikki ollaan ihmisiä.
 
No, poikani on homo, häntä ei persut hyväksy. Adoptiotyttäreni on Senegalista, joten tummaihoinen. Tuli alle vuoden ikäisenä Suomeen eli on kasvanut tässä kulttuurissa ja kokee itsensä täysin suomalaiseksi, mutta koska hän on on "värivikainen", niin ei persuille kelpaa. Minä itse olen syntynyt rajan toisella puoella Venäjällä (vanhassa Karjalassa), vanhempani muutivat perheen kanssa Suomeen kun olin 3, mutta koska minulla on "venäläinen" nimi (Ivana), niin jo sen takia olen monille toisen luokan kansalainen.
Totta kai tiedän, että ei kaikki persujen kannattajat ole rasisteja ja homofobeja, mutta kun suurin osa taitaa olla. Ja se Suomi, jota persut yrittää "pelastaa" olisi sellainen Suomi, jossa minut haluttaisiin pakottaa Venäjälle (vaikka minulla ei ole enää edes Venäjän kansalaisuutta), tyttäreni pitäisi "palata" Senegaliin, jossa hän siis ei ole edes käynyt yli 15 vuoteen, ja poikani yritettäisiin pakottaa heteroksi. Ei kiinnosta.
Kuten totesin, tulkintasi on virheellinen. Perussuomalaisten 3. varapuheenjohtaja Sebastian Tynkkynen on julkihomo ja seurustelee afrikkalaistaustaisen maahanmuuttajan kanssa. Varmasti puolueessa on jäseniä ja äänestäjiä, jotka pitävät tuota aivan mahdottomana hyväksyä, mutta suurin osa perussuomalaisista on ihan perus suomalaisia. Ei meitä kiinnosta se mitä kukakin tekee omassa kodissaan ja minkälaista elämää elää. Priden ja homouden tuputtamisen vastustaminen on eri asia kuin homojen vihaaminen.

Perussuomalaiset eivät ole koskaan esittäneet mitään siihen viittaavaakaan, että maahanmuuttajat pitäisi systemaattisesti poistaa maasta. Perussuomalaiset haluavat rajoittaa maahanmuuttoa, mutta se kohdistuu tulevaisuuteen. Älä siis sure oman adoptiotyttäresi puolesta, vaan sure sen vielä syntymättömän senagalilaisen puolesta, joka ei vuonna 2044 mahdollisesti tule adoptoiduksi Suomeen. Jos siis surra pitää. Mutta on ihan turha keksiä surkuttelun aiheita omasta päästä ja laittaa niitä sitten persujen syyksi.
 
Syytät ihmisiä persuiksi, vaikka et edes tiedä ovatko he persuja. Olet ennakkoluulojesi vanki.
Kyllä olen. Ja tiedostan tämän itsekin. Olen yrittänyt päästä myös ennakkoluulosta eroon, mutta kun en ole ikinä tavannut yhtään mukavaa ihmistä joka tunnustaisi olevansa persu. En tietenkään kaikkien poliittista mielipidettä tiedä, mutta niistä joista tiedän heidän äänestävän persuja, niin kaikki ovat ikiviä ja ahdasmielisiä ihmisiä. Totta kai ikiviä ihmisiä on myös muita puolueita äänestävissä, mutta jotenkin persuissa se korostuu. Kuten sanoin, mielipiteeni voi yrittää muuttaa, heti kun tapaan mukavan persun, niin lupaan kertoa täällä. Umpisuomalaisten voi olla vaikea ymmärtää millaista on elää Suomessa, kun on vääränlainen nimi tai vääränvärinne iho.
 
Kyllä olen. Ja tiedostan tämän itsekin. Olen yrittänyt päästä myös ennakkoluulosta eroon, mutta kun en ole ikinä tavannut yhtään mukavaa ihmistä joka tunnustaisi olevansa persu. En tietenkään kaikkien poliittista mielipidettä tiedä, mutta niistä joista tiedän heidän äänestävän persuja, niin kaikki ovat ikiviä ja ahdasmielisiä ihmisiä. Totta kai ikiviä ihmisiä on myös muita puolueita äänestävissä, mutta jotenkin persuissa se korostuu. Kuten sanoin, mielipiteeni voi yrittää muuttaa, heti kun tapaan mukavan persun, niin lupaan kertoa täällä. Umpisuomalaisten voi olla vaikea ymmärtää millaista on elää Suomessa, kun on vääränlainen nimi tai vääränvärinne iho.
Sinä vaikutat ikävältä ja ahdasmieliseltä.
 
Jos vielä persujen johto tekisi selväksi myös kannattajilleen, että eivät suvaitse rasismia, niin olisi kiva. Niin kauan kuin kansalaisilla on samanlainen käsitys kuin minullakin, eli että persut hyväksyvät rasistiset ja homofobiset kommentit ja teot, niin tätä tapahtuu. Ymmärrän, että yleistä mielipidettä on vaikea muuttaa, mutta kyllä persut voisivat tehdä vähän enemmän oman imagonsa muuttamisen eteen. Voisin itsekin äänestää persuja, jos puolueen kärkipoliitikoissa ei olisi avoimesti rasistisia ja avoimesti rikollisia ihmisiä. Tässä tilanteessa en voisi kuvitella persuja äänestäväni.
Anna esimerkin. Tyttäreni joulujuhlassa viime vuonna hänellä oli rooli koulun näytelmässä. Kuulin, miten takanamme yleisössä istuva mies mutisi vaimolleen, että yksikään korvatunturin tonttu ei kyllä ole neekeri (kyllä, käytti N-sanaa). Käännyin mulkaisemaan tätä miestä, ja tunnisin kyllä, että hän on kunnanvaltuutettu ja hyvinkin näkyvästi persujen asialla kunnassa, pienellä paikkakunnalla tunnistaa kyllä. Tietenkin tämä ihminen on vain yksi muiden joukossa. Jos saisin hyviä kokemuksia persuista, niin kai sitä voisi mielipide muuttua.
 
Sinä vaikutat ikävältä ja ahdasmieliseltä.
Kiitos mielipiteestäsi. Minä hyväksyn kaikki sellaisena kuin he ovat, JOS he myös hyväksyvät muut. Eli en hyväksy suvaitsemattomuutta, rasismia, homofobiaa, mummojen potkimista, tai montaa muutakaan asiaa. Mutta en arvota ihmisiä heidän ihonvärinsä tai seksuaalisen suuntautumisensa perusteella. Olen oppinut pitämään puoleni ja lasteni puolta. Hymistely ei auta siinä vaiheessa, kun lapsi tulee itkien koulusta kotiin, kun häntä on kiusattu ihonvärin takia, vaan asioihin on puututtava!
 
Voi että, tätä ketjua lukiessa tuli taas aikamoisia wtf-fiiliksiä. Miten maailma voikaan olla näin täynnä vihaa? Osaisipa ihmiset edes nyt joulun lähestyessä vähän rentoutua ja hyväksyä toiset sellaisena kuin he ovat.
 
Jos vielä persujen johto tekisi selväksi myös kannattajilleen, että eivät suvaitse rasismia, niin olisi kiva. Niin kauan kuin kansalaisilla on samanlainen käsitys kuin minullakin, eli että persut hyväksyvät rasistiset ja homofobiset kommentit ja teot, niin tätä tapahtuu. Ymmärrän, että yleistä mielipidettä on vaikea muuttaa, mutta kyllä persut voisivat tehdä vähän enemmän oman imagonsa muuttamisen eteen. Voisin itsekin äänestää persuja, jos puolueen kärkipoliitikoissa ei olisi avoimesti rasistisia ja avoimesti rikollisia ihmisiä. Tässä tilanteessa en voisi kuvitella persuja äänestäväni.
Anna esimerkin. Tyttäreni joulujuhlassa viime vuonna hänellä oli rooli koulun näytelmässä. Kuulin, miten takanamme yleisössä istuva mies mutisi vaimolleen, että yksikään korvatunturin tonttu ei kyllä ole neekeri (kyllä, käytti N-sanaa). Käännyin mulkaisemaan tätä miestä, ja tunnisin kyllä, että hän on kunnanvaltuutettu ja hyvinkin näkyvästi persujen asialla kunnassa, pienellä paikkakunnalla tunnistaa kyllä. Tietenkin tämä ihminen on vain yksi muiden joukossa. Jos saisin hyviä kokemuksia persuista, niin kai sitä voisi mielipide muuttua.
Ikiainainen neekeri on minusta edelleenkin ihan harmiton sana, se vaan kertoo selvennyksestä että kyseinen hlö on musta ihonväriltään
 
Ei sitä jaksa jokaisesta asiasta mesota, niistä vain jotka koskevat omaa elämää. Jos jokaiseen maailman epäkohtaan puuttuisi, niin aika ei riittäisi millään. Siksi keskityn omien lasteni puolustamiseen.
Veikkasit väärä hevosta kun päätit lisääntyä n33k3rin kanssa. Luulit sen nostavan sun jo ennestään huonoa sosiaalista asemaa, mutta kävi toisin. Elämä on valintoja ja aina ei voi voittaa.
 

Yhteistyössä