Perunkirjoituksen jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Isäni kuoli jokin aika sitten. Meillä perunkirjoitus viikon-parin päästä. Mitä tämän jälkeen tapahtuu? Jos on omaisuutta, niin myymmekö ne(emme ole kukaan sisaruksista ottamassa ja olemme ainoat perilliset) ja hoidammeko tämän jälkeen maksut yms.velat? Osaako kukaan kertoa miten toimitaan perunkirjan jälkeen...

[QUOTE="vieras";25060289]Isälläsi ei ole puolisoa? Jos haluaa niin voi myydä tai jättää pesän jakamattomaksi.[/QUOTE]

Ainoastaan me lapset olemme perillisiä. Hänellä on yritys, jossa hän ollut ainoa osakas ja tämä yritys meinataan lopettaa. Yrityksen omaisuus pitää myydä jne. Eli me perilliset hoidamme tämän?(ellemme palkkaa tähän jotain ulkopuolista)

[QUOTE="Vieras";25060324]Ainoastaan me lapset olemme perillisiä. Hänellä on yritys, jossa hän ollut ainoa osakas ja tämä yritys meinataan lopettaa. Yrityksen omaisuus pitää myydä jne. Eli me perilliset hoidamme tämän?(ellemme palkkaa tähän jotain ulkopuolista)[/QUOTE]

Yritys pitää virallisesti päättää ja siitä tulee varmaan vielä veroja yms. jos on voitollinen firma. Koska kyseessä on firma, kysyisin asiantuntijan apua varmuudeksi, ettei tule vielä yllätyksiä.

[QUOTE="vieras";25060340]Yritys pitää virallisesti päättää ja siitä tulee varmaan vielä veroja yms. jos on voitollinen firma. Koska kyseessä on firma, kysyisin asiantuntijan apua varmuudeksi, ettei tule vielä yllätyksiä.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta. Ehkä perunkirjoituksessa lakimiehemme myös neuvoo tästä tai pitää muistaa itse kysyä asiasta.

[QUOTE="Vieras";25060353]Kiitos tiedosta. Ehkä perunkirjoituksessa lakimiehemme myös neuvoo tästä tai pitää muistaa itse kysyä asiasta.[/QUOTE]

Tuohan minullekin välähti meleen, olitkin itse sen jo oivaltanut.

Yhteistyössä