Pesetkö käyttövaatteet jokaisen käyttökerran jälkeen vai käytätkö samoja vaatteita useamman kerran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Mä voin käyttää housuja, neulepaitoja ja muita päällysvaatteita pidempääkin, mitkä ei niin nopeasti likaannu.

Mutta sukat, alushousut, t-paidat ja pitkähihaiset paidat, mitkä on paljasta ihoa vasten pesen joka käyttäkerran jälkeen. Tuntuu, että ne paidatkin menee heti kainaloiden kohdalta likaiseksi, vaikkei varsinaisesti hielle haisisikaan. ;)

Mutta esim rintsikat voi olla jopa pari kolme pvää päällä, ennenkuin laitan pesuun.

En tajua, miten sitä entisaikaan pärjättiin, kun vaan kerran viikossa pestiin käyttövaatteet ja koko viikko käytettiin samoja vaatteita. Ainakin monet mun vanhemmat ystävät ovat näin kertoneet. :O

Mä en pystyis samaan, en sitten millään...:O

Tottakai pystyisit, siihenhän olisi ihan tottunut. Etenkin jos aina olisi ollut niin tapana.

Kysymykseen, vaihdan sukat ja pikkuhousut päivittäin, mutta saatan pitää samaa t-paitaa pari päivää. Päällysvaatteita todellakin pidän enemmän kuin kerran.

Käytän pitkähihaisia paitoja, toppeja, t-paitoja, monta päivää jos ne ei haise tai ole tahraiset. Samoten housujen kanssa.

Sukat ja alushousut tottakai heitän pyykkikoriin aina iltaisin kun menen suihkuun, mutta joskus suihkuväli saattaa venyä niin että käyn vain jokatoinen päivä, ja silloin mulla saattaa myös olla samat alushousut sen pari päivää :D sukat vaihdan kuitenkin joka päivä ku mun jalat hikoo niin paljo.

sukat ja alkkarit vaihdan päivittäin, muut sitten kun ovat likaiset eli menevät aikuisella useamman päivän.
kun ollaan kotona, en vaihda lapsillekaan joka päivä paitaa, jos ei nyt ruokaa tms kaadu/tipu siihen.

Mulla on vaaterekki ulkona, se on tosi kätsä!
Tuonne pakkaseen kun laittaa päälivaatteet niin ovat ihan freesejä otsonoinnin jälkeen.=)
Neuleet menisivät pilalle jos niitä pesis joka kerran jlk.

Paljon on myös sellaisia neuleita ja takkeja joita ei edes saa pestä koneessa. Nyrkkipyykille en muuten ala!

[QUOTE="utelias";29513314]No mut eihän lapset samalla tavalla hikoa kuin aikuiset...;)

Joo en mäkää meiän lapsen paitoja joka pvä vaihda, jos ei tuu mitää ruokatahroja tjs...[/QUOTE]

Eikä aikuiset kaikki samalla tavalla. Ei mun vaatteet ala välttämättä haiseen yhessä päivässä, eikä kahessakaan. Riippuu tosi paljon siitä, mitä teen. Enkä edes käytä aina deodoranttia.

Vaihdan vaan sukat ja alushousut päivittäin. Muuten heitän vaatteet pyykkiin vasta kun ovat näkyvästi likaiset tai haisevat hielle tjsp. Tuuletan neuleita, farkkuja ja muita päälivaatteita aika usein, se pidentää vaatteiden pesuväliä.

Peseminen kuluttaa vaatetta, joten siksi pesen mahdollisimman harvoin. En myöskään hikoile kovin paljoa.

• Tykkää
Reactions: Nanemone
Alushousut pyykkiin päivittäin, joskus menee kahdetkin päivässä. (aamulla puhtaat ja lenkin jälkeen suihkuun ja puhtaa kaapista) rintsikat huuhtelen päivittäin, urheilurintsikat varsinkin (elastisuus kärsii jos jatkuvasti kunnolla pesee)
Sukat vaihtuu myös päivittäin.
Mutta muuten menee 2-3 päivää, farkut joskus viikonkin

Sukat ja alkkarit peseytyy kerran jälkeen, ja urheilupäivinä menee kahdet. Rintsikat vaihtuu 2-3 kertaa viikossa. T-paitoja, alus-pikähihaisia ja näin talvisin pitkiä kalsongeja ja päällispaitoja (neuleita, huppareita) menee 2-5 viikossa kutakin. Päällishousuja pidän muutaman päivän. Urheiluvaatteet (housut, paidan, rintikat) pesen yleensä kahden, joskus kolmen käytön jälkeen. Farkut noin 10 käytön välein (käytän pari kertaa viikossa). Käyn suihkussa 3-6 kertaa viikossa.

Vaihdan vaatteet 3-4 päivän välein, riippuen kuinka paljon eritteitä niissä on (räkää, kuolaa, ruokaa) ,alushousut vaihdan päivittäin, rintsikoita saatan pitää viikonkin vaihtamatta (koska mulla on vaan yhdet)

Aika samalla linjalla menen, kuin ap.

Minä en tuuleta vaatteita koskaan, koska en pidä niiden hajusta sen jälkeen, minulla on todella hyvä hajuaisti. Mieluummin pesen.

Kovin usein tuntuu ihmiset pesevän varsinkin alushousujaan ja sukkiaan. Minä voin käyttää samoja vaatteita jopa viikon jos en käy hikoilemassa lenkillä. Pikkuhoust saatan vaihtaa ja aluspaidan keskellä viikkoa. Pikkareissa käytän sellaista pikkuhousunsuojaa ja WC:ssä asioidessani pesen alapään vedellä. Töissä käytän työvaatetta, alla vain alusvaatteet, jopa sukat talon puolesta. Suihkussa käyn kyllä joka päivä.
Kun pesen vaatteita pesen ne 60-asteessa ja lakanat ja pyyhkeet 95-asteessa. Lapsen vaatteet pesen yhden käyttökerran jälkeen. Lapsen ihoon mnee niin paljon rasvaa aamuin ja illoin että pitää siksi pestä hyvin myös vaatteet ettei ravakertymiä tule.

Mulla on erikseen koti ja työ/kauppavaatteet. Kotivaatteita saatan käyttää yli viikonkin jos ei likaannu. Työvaatteita pari päivää ja kauppavaatteita(tai jos olen töissä niin nämä on työvaatteet, mutta olen ny tkotona niin on kauppavaatteet) useita kertoja jos puhtaat. En hikoile ollenkaan sairaudestani johtuen, joten vaatteet ei ala haista siitä.

Näin talvella pidän toppeja, t-paitoja ym. useammankin päivän, jos ei näkyvää tahraa. Jatkuvasti kun palelee, niin ei paljon hikeäkään tule. Kesällä sitten vaihtoon päivittäin. Alusvaatteet vaihdan päivittäin. Neuleet, farkut ym. pesen tarpeen mukaan. Tuuletus riittää, jos ei näkyvää likaa.

Aika samoilla täälläkin, kuin ap. Alkkarit mulla on jäänyt tavaksi vaihtaa niin, että päivällä käytän paremmin istuvia/napakampia ja öisin puuvillaisia löysempiä, eli vaihdan puhtaat aamuin illoin. Rintsikoita käytän 3-5pv, jos lenkillä hikoilee niin pesen useammin. Kaupassa/kylässä käytän parempia vaatteita, joten samoja voi käyttää useampaan kertaan, kotona rennommat vaatteet, ja ne pestään sen mukaan, miten likaantuvat.

Tottakai pystyisit, siihenhän olisi ihan tottunut. Etenkin jos aina olisi ollut niin tapana.

Kysymykseen, vaihdan sukat ja pikkuhousut päivittäin, mutta saatan pitää samaa t-paitaa pari päivää. Päällysvaatteita todellakin pidän enemmän kuin kerran.

Ei tarvinnutkaan tämän pidemmälle lukea, että löytyi peesattava. Pikkarit ja sukat tosiaan laita puhtaat joka aamu, muut menee, kunnes likaantuu.

No mutta miten voit pitää niitä rintsikoita kauemmin kun t-paitoja, ne rintsikathan vasta lähellä ihoa onkin ja lähellä kainaloa ja tissihikeäkin niihin tulee, kyllä ne vähintään yhtä paljon likastuu kun t-paidat...?!

Itse laitan päivittäin puhtaat alushousut ja sukat, t-paidat ja rintsikat pesen 3 päivän käytön jälkeen ja muut päällysvaatteet harvemmin.

Mulla ei tulis mieleenkään laittaa samoja jumppavaatteita päälle useita kertoja pesemättä :X Itse ainakin hikoilen jumpassa niin, että kuivuttuaan haiseekin jo kamalalle. Saatikka kun ne hikistyy uudelleen, sit vasta haiseekin.

[QUOTE="vieraana";29514265]Mulla ei tulis mieleenkään laittaa samoja jumppavaatteita päälle useita kertoja pesemättä :X Itse ainakin hikoilen jumpassa niin, että kuivuttuaan haiseekin jo kamalalle. Saatikka kun ne hikistyy uudelleen, sit vasta haiseekin.[/QUOTE]

10 minuuttia kun ollut siellä jumpassa ni ne haisee taas eli mitä sitten vaikka haisisi jo valmiiksi sinne mennessä?

Työhousut (mustat pukuhousut) pesen kerran viikossa. Mulla on koti ja työvaatteet erikseen. Kotivaatteita en pese yhtä usein mutta työpaidan ja aluspaidan vaihdan joka päivä. Mulla on myös treenivaatteet erikseen joten jos treenaan kotona voin suihkun jälkeen laittaa taas samat kotivaatteet päälle jos ne ei oo likaiset. Alushousut ja sukat vaihdan tietty joka päivä, rintsikoita saatan pitää jopa viikon putkeen.

Mulla on työvaatteissa paljon villamekkoja, jakkuja ym. dry clean -tavaraa,jota en pese koskaan, tuuletan ja höyrytän vaan. Neuletakkejakin saatan käyttää ties miten kauan tuuletuksella.

Pikkuhousut ja sukat vaihdan päivittäin, paitaa voisin käyttää pari päivää ellei lasten kanssa olo olisi niin sottaista :)

Yhteistyössä